styl minimalistyczny

Jak wygląda styl minimalistyczny?
MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl

Mieszkanie w stylu minimalistycznym jest czyste, niezagracone i przestronne. Poza ładnym wyglądem mieszkanie takie działa uspokajająco na nerwy wyciszając umysł i jest proste do sprzątania. To, jak dokładnie wygląda styl minimalistyczny, zależy od gustu właściciela i tego w jakim stopniu lubi minimalizm. Są jednak pewne podstawowe cechy, które opisują ten styl a mianowicie:
1
Wnętrze minimalistyczne 1
Minimalna ilość mebli.

Pokój urządzony w stylu minimalistycznym będzie zawierać jedynie kilka podstawowych mebli. Przykładowo salon może mieć wyłącznie sofę, fotele lub krzesła, stolik kawowy, mebel pod kino domowe (nie duży z licznymi półkami), telewizor i kilka lamp. W sypialni może być jedynie łóżko (lub nawet sam materac), kredens i może szafki nocne lub półka na książki.

2
Wnętrze minimalistyczne 2
Gładkie powierzchnie.

W mieszkaniu minimalistycznym płaskie powierzchnie są jednolite i gładkie z wyjątkiem jednej czy dwóch dekoracji. Nie ma tutaj setek małych bibelotów, stosów książek, gazet lub innych przedmiotów.

3
Wnętrze minimalistyczne 3
Zaakcentowane dekoracje.

Dom całkowicie pozbawiony wszelkich przedmiotów mógłby być nieco nudny. Z tego powodu na stoliku kawowym można przykładowo postawić wazon z kwiatami, na biurku zdjęcie rodzinne zaś na pustej ścianie obraz czy gustowna fototapeta.

4
Wnętrze minimalistyczne 4
Jakość a nie ilość.

Zamiast posiadania wielu różnych przedmiotów w mieszkaniu, minimalista wybiera ich kilka, jednak naprawdę dobrej jakości, które mu się podobają i będzie ich często używać. Przykładowo jeden piękny, drewniany stół jest lepszy niż 5 byle jakich mebli ze sklejki.

5
Japońskie wnętrze
Przykłady.

Dobrym przykładem minimalistycznych pomieszczeń są wnętrza japońskie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane