kursor... bez myszki

Jak poruszać kursorem bez myszki?
LoboLobo - specjalista Tipy.pl

Chcesz zrobić komuś dowcip? A może twoja myszka nagle przestała działać, udając się na wieczny spoczynek? Nieważne, czy kierują tobą mniej, czy bardziej szlachetne pobudki. Dzięki tej poradzie dowiesz się jak poruszać myszą bez myszy! „It's a kind of magic” - jak śpiewał artysta.
1

Naciśnij lewy Alt + lewy Shift + Num Lock.

2

W okienku, które się pojawi, kliknij OK.

3
liczby wskazują kierunek kursora

Teraz możesz poruszać kursorem korzystając z klawiatury numerycznej (wciśnij i przytrzymaj konkretny klawisz). Schemat obok przedstawia układ klawiszy. Każda cyfra wskazuje odpowiedni kierunek kursora.

4

Jeśli chcesz przełączyć się w tryb normalny, naciśnij na klawiaturze numerycznej cyfrę 5.

5

Żeby wyjść z włączonej przed chwilą funkcji „Klawisze Myszy” ponownie naciśnij lewy Alt + lewy Shift + Num Lock.

Powiązane porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Wojtach
09.03.2019
Nie mogę kliknąć ok, bo mi myszka nie działa
Andrew
13.04.2015
Dziękuję za pomocny artykuł. Od siebie dodam że u mnie to działa tak: wszystko jak napisane w artykule, z tą różnicą, że kliknięcie 5 jest to przyciśnięcie lewego przycisku myszy i jest to bardzo pomocne, bo po co komu tylko i wyłącznie jeździć kursorem bez klikania ? :P Tj. jak gdzieś najeżdżamy i chcemy kliknąć lewy przycisk myszy to klikamy 5 a jak chcemy kliknąć prawy przycisk myszy to klikamy gwiazdkę na klawiaturze numerycznej i wtedy, gdy klikniemy 5 to będzie się klikało prawym przyciskiem myszy i potem jak chcemy znowu kliknąć lewy przyciskiem myszy to klikamy ukośnik na klawiaturze numerycznej i znowu jak klikamy 5 to mamy lewy przycisk myszki. Pozdrawiam.
Jammmmmm
04.04.2014
Jak to zrobić na klawiaturze bez num locka ?
Jest jakiś zamiennik