smoothie

Koktajle owocowe (smoothie) – przepisy

hugger - specjalista Tipy.pl
W ciągu dnia należy zjadać 5-6 małych posiłków. Czasami ciężko temu sprostać,ale warto. Dobrze, jeśli jeden z tych posiłków zastąpisz samodzielnie przygotowanym koktajlem, tzw. smoothie. Pomysłów i przepisów na zdrowe i pożywne koktajle jest niezliczona ilość. Każdy bowiem próbuje robić je na własne sposoby, eksperymentując ze składnikami i szukając nowych, ciekawych smaków. Jeśli jesteś początkująca osobą i szukasz inspiracji do przygotowywania różnych koktajli to jesteś w dobrym miejscu. Znajdziesz tutaj dwadzieścia pięć przepisów na zdrowe i pożywne koktajle. Wybierz te najlepsze dla siebie, a potem twórz własne. Możesz się również dzielić swoimi przepisami pod artykułem.
1

Banan. Wrzuć do blendera 2 banany, 1/2 szklanki beztłuszczowego jogurtu greckiego, 1/2 szklanki chudego mleka, 2 łyżeczki miodu, szczypta cynamonu, szklanka kostek lodu.

2

Truskawki. Szklanka truskawek (bez szypułek), 1 1/2 szklanki chudego mleka, 1 1/2 szklanki kostek lodu, słodzik do smaku. To wszystko zmiksuj w mikserze. Możesz dodać listki mięty do miksowania jak i do dekoracji.

3

Maliny i pomarańcza. W blenderze umieść szklankę soku pomarańczowego, szklankę malin, 1/2 szklanki chudego jogurtu naturalnego, szklankę kostek lodu, słodzik do smaku. Zmiksuj.

4

Melon i migdały. Zmiksuj w blenderze 2 szklanki pokrojonego na mniejsze kawałki melona, 1 szklankę mleka migdałowego, 1 szklanka kostek lodu, miód do smaku.

5

Truskawka i kiwi. Szklanka truskawek, 2 obrane i pokrojone na kawałki kiwi, 2 łyżki cukru i 2 szklanki kostek lodu. Umieść w blenderze i zmiksuj.

6

Wiśnie i wanilia. Do blendera wrzuć 1/2 szklanki mrożonych wiśni, 1 1/4 szklanki chudego mleka, 3 łyżki cukru, 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii, 1/4 łyżeczki ekstraktu z migdałów, szczypta soli i szklanka kostek lodu. Zmiksuj.

7

Winogrona. Zmiksuj 2 szklanki winogron bez pestek, szklankę soku z winogron i 1 1/2 szklanki kostek lodu.

8

Jagody i banan. Wrzuć do blendera 1 banana, 1 szklankę jagód (np. borówek), 1/2 szklanki niesłodzonego mleka kokosowego, 1 łyżkę miodu, 1 łyżkę soku z limonki, 1/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii i szklankę kostek lodu. Zmiksuj.

9

Dynia. 1/2 szklanki puree z dyni, 1/2 szklanki tofu, 3 1/2 łyżek brązowego cukru, 1 szklanka mleka, 1/2 łyżeczki przyprawy do dyni, szczypta soli i szklanka kostek lodu. Zmiksuj w blenderze.

10

Jeżyny, maliny i wanilia. Zmiksuj garść jeżyn, 1/2 szklanki malin, 1 szklanka jogurtu waniliowego i łyżkę miodu.

11

Banan, masło orzechowe i galaretka. 1 mrożony banan, 1 szklanka mleka sojowego, 1/4 szklanki masła orzechowego, garść kiełków pszenicy, 2 łyżki galaretki malinowej.

12

Kawa. 1/2 szklanki espresso, 1/4 szklanki słodzonego mleka skondensowanego, 1 1/2 szklanki kostek lodu. Zmiksuj w blenderze. Posyp startą czekoladą lub ozdób syropem czekoladowym.

13

Ananas i mango. W blenderze umieść szklankę posiekanego mango, szklankę posiekanego ananasa, 1 szklanka wody kokosowej, szczypta startego ziela angielskiego, szklankę kostek lodu. Zmiksuj. Ozdób sprażonymi na suchej patelni wiórkami kokosowymi.

14

Czekolada i banan. Zmiksuj 1 banana, szklankę lodów czekoladowych, 1/2 szklanki mleka, szczyptę soli i 1/2 szklanki kostek lodu.

15

Masło orzechowe i jabłko. Obrane i pokrojone na kawałki jabłko, 3 łyżki kremowego masła orzechowego, 2 łyżki ziaren lnu, 1 1/2 szklanki mleka sojowego, 1/2 szklanki kostek lodu, miód do smaku. Zmiksuj.

16

Smoothie warzywny. 1/4 szklanki soku pomidorowego, 1/4 szklanki soku marchwiowego, 1/2 obranego ogórka, 1/2 łodygi selera, 1/4 szklanki pietruszki i szpinaku, 1/2 szklanki kostek lodu. Zmiksuj w blenderze.

17

Cytryna i mak. Wrzuć do blendera 2 łyżki ziaren maku, skórkę z cytryny, sok z 1/2 cytryny, szklankę jogurtu naturalnego, 1/3 szklanki cukru i 1/2 szklanki mleka i lodu.

18

Truskawki i klon. Zmiksuj 2 szklanki truskawek, 1 1/2 szklanki mleka, 1/4 szklanki syropu klonowego i kiełków pszenicznych, szczypta startego cynamonu i 1 1/2 szklanki kostek lodu.

19

Jabłko i szpinak. W blenderze umieść 2 szklanki szpinaku, 2 obrane pokrojone jabłko, 1/2 szklanki tofu, 1/4 szklanki mleka sojowego i soku pomarańczowego, 1 łyżka kiełków pszenicznych, miodu i soku z cytryny, 1 szklanka kostek lodu.

20

Grapefruit. Obierz grapefruita i i usuń z niego pestki. Zmiksuj go z 3-4 łyżkami cukru i szklanką kostek lodu. Oprósz cynamonem.

21

Granat i wiśnia. Zmiksuj szklankę wydrylowanych wiśni, 3/4 szklanki soku z granatu, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 1 łyżka miodu, 1 łyżeczka soku z cytryny, szczypta cynamonu i soli, 2 szklanki kostek lodu.

22

Banan, daktyle i limonka. Zblenduj 2 banany, 3/4 szklanki posiekanych daktyli, sok z 1 limonki, 1 1/2 szklanki mleka sojowego, 1 1/2 szklanki kostek lodu.

23

Jagody i gruszka. Do blendera wrzuć 1 1/2 szklanki mrożonych jagód, 1 posiekaną gruszkę, 1 1/2 szklanki syropu klonowego, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 1/2 szklanki kostek lodu, cukier do smaku. Zmiksuj.

24

Gruszka i imbir. 2 szklanki mrożonych pokrojonych gruszek, 1 1/2 szklanki maślanki, 3 łyżki brązowego cukru, 1 łyżka startego, świeżego cynamonu.

25

Mięta i jalapeno. Zmiksuj 1/3 szklanki świeżej mięty, 1 posiekana papryczka jalapeno, 2 1/2 łyżki miodu, szczypta soli, 2 szklanki jogurtu naturalnego, 2 szklanki kostek lodu. Udekoruj kolendrą.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Jula
22.11.2017
Czy w 11 mogę zamiast banana dać jabłko?
Micko
27.08.2015
Raczej blender, sokowirowka roki soki- wyciska z warzyw a nie ma funkcji zmieszania skladnikow:)
Micko
27.08.2015
Ivi
22.01.2013
Czy podane koktajle można robić również w sokowirówce? Cy tylko blender się do tego nadaję?