smoothie

Koktajle owocowe (smoothie) – przepisy

hugger - specjalista Tipy.pl
W ciągu dnia należy zjadać 5-6 małych posiłków. Czasami ciężko temu sprostać,ale warto. Dobrze, jeśli jeden z tych posiłków zastąpisz samodzielnie przygotowanym koktajlem, tzw. smoothie. Pomysłów i przepisów na zdrowe i pożywne koktajle jest niezliczona ilość. Każdy bowiem próbuje robić je na własne sposoby, eksperymentując ze składnikami i szukając nowych, ciekawych smaków. Jeśli jesteś początkująca osobą i szukasz inspiracji do przygotowywania różnych koktajli to jesteś w dobrym miejscu. Znajdziesz tutaj dwadzieścia pięć przepisów na zdrowe i pożywne koktajle. Wybierz te najlepsze dla siebie, a potem twórz własne. Możesz się również dzielić swoimi przepisami pod artykułem.
1

Banan. Wrzuć do blendera 2 banany, 1/2 szklanki beztłuszczowego jogurtu greckiego, 1/2 szklanki chudego mleka, 2 łyżeczki miodu, szczypta cynamonu, szklanka kostek lodu.

2

Truskawki. Szklanka truskawek (bez szypułek), 1 1/2 szklanki chudego mleka, 1 1/2 szklanki kostek lodu, słodzik do smaku. To wszystko zmiksuj w mikserze. Możesz dodać listki mięty do miksowania jak i do dekoracji.

3

Maliny i pomarańcza. W blenderze umieść szklankę soku pomarańczowego, szklankę malin, 1/2 szklanki chudego jogurtu naturalnego, szklankę kostek lodu, słodzik do smaku. Zmiksuj.

4

Melon i migdały. Zmiksuj w blenderze 2 szklanki pokrojonego na mniejsze kawałki melona, 1 szklankę mleka migdałowego, 1 szklanka kostek lodu, miód do smaku.

5

Truskawka i kiwi. Szklanka truskawek, 2 obrane i pokrojone na kawałki kiwi, 2 łyżki cukru i 2 szklanki kostek lodu. Umieść w blenderze i zmiksuj.

6

Wiśnie i wanilia. Do blendera wrzuć 1/2 szklanki mrożonych wiśni, 1 1/4 szklanki chudego mleka, 3 łyżki cukru, 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii, 1/4 łyżeczki ekstraktu z migdałów, szczypta soli i szklanka kostek lodu. Zmiksuj.

7

Winogrona. Zmiksuj 2 szklanki winogron bez pestek, szklankę soku z winogron i 1 1/2 szklanki kostek lodu.

8

Jagody i banan. Wrzuć do blendera 1 banana, 1 szklankę jagód (np. borówek), 1/2 szklanki niesłodzonego mleka kokosowego, 1 łyżkę miodu, 1 łyżkę soku z limonki, 1/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii i szklankę kostek lodu. Zmiksuj.

9

Dynia. 1/2 szklanki puree z dyni, 1/2 szklanki tofu, 3 1/2 łyżek brązowego cukru, 1 szklanka mleka, 1/2 łyżeczki przyprawy do dyni, szczypta soli i szklanka kostek lodu. Zmiksuj w blenderze.

10

Jeżyny, maliny i wanilia. Zmiksuj garść jeżyn, 1/2 szklanki malin, 1 szklanka jogurtu waniliowego i łyżkę miodu.

11

Banan, masło orzechowe i galaretka. 1 mrożony banan, 1 szklanka mleka sojowego, 1/4 szklanki masła orzechowego, garść kiełków pszenicy, 2 łyżki galaretki malinowej.

12

Kawa. 1/2 szklanki espresso, 1/4 szklanki słodzonego mleka skondensowanego, 1 1/2 szklanki kostek lodu. Zmiksuj w blenderze. Posyp startą czekoladą lub ozdób syropem czekoladowym.

13

Ananas i mango. W blenderze umieść szklankę posiekanego mango, szklankę posiekanego ananasa, 1 szklanka wody kokosowej, szczypta startego ziela angielskiego, szklankę kostek lodu. Zmiksuj. Ozdób sprażonymi na suchej patelni wiórkami kokosowymi.

14

Czekolada i banan. Zmiksuj 1 banana, szklankę lodów czekoladowych, 1/2 szklanki mleka, szczyptę soli i 1/2 szklanki kostek lodu.

15

Masło orzechowe i jabłko. Obrane i pokrojone na kawałki jabłko, 3 łyżki kremowego masła orzechowego, 2 łyżki ziaren lnu, 1 1/2 szklanki mleka sojowego, 1/2 szklanki kostek lodu, miód do smaku. Zmiksuj.

16

Smoothie warzywny. 1/4 szklanki soku pomidorowego, 1/4 szklanki soku marchwiowego, 1/2 obranego ogórka, 1/2 łodygi selera, 1/4 szklanki pietruszki i szpinaku, 1/2 szklanki kostek lodu. Zmiksuj w blenderze.

17

Cytryna i mak. Wrzuć do blendera 2 łyżki ziaren maku, skórkę z cytryny, sok z 1/2 cytryny, szklankę jogurtu naturalnego, 1/3 szklanki cukru i 1/2 szklanki mleka i lodu.

18

Truskawki i klon. Zmiksuj 2 szklanki truskawek, 1 1/2 szklanki mleka, 1/4 szklanki syropu klonowego i kiełków pszenicznych, szczypta startego cynamonu i 1 1/2 szklanki kostek lodu.

19

Jabłko i szpinak. W blenderze umieść 2 szklanki szpinaku, 2 obrane pokrojone jabłko, 1/2 szklanki tofu, 1/4 szklanki mleka sojowego i soku pomarańczowego, 1 łyżka kiełków pszenicznych, miodu i soku z cytryny, 1 szklanka kostek lodu.

20

Grapefruit. Obierz grapefruita i i usuń z niego pestki. Zmiksuj go z 3-4 łyżkami cukru i szklanką kostek lodu. Oprósz cynamonem.

21

Granat i wiśnia. Zmiksuj szklankę wydrylowanych wiśni, 3/4 szklanki soku z granatu, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 1 łyżka miodu, 1 łyżeczka soku z cytryny, szczypta cynamonu i soli, 2 szklanki kostek lodu.

22

Banan, daktyle i limonka. Zblenduj 2 banany, 3/4 szklanki posiekanych daktyli, sok z 1 limonki, 1 1/2 szklanki mleka sojowego, 1 1/2 szklanki kostek lodu.

23

Jagody i gruszka. Do blendera wrzuć 1 1/2 szklanki mrożonych jagód, 1 posiekaną gruszkę, 1 1/2 szklanki syropu klonowego, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 1/2 szklanki kostek lodu, cukier do smaku. Zmiksuj.

24

Gruszka i imbir. 2 szklanki mrożonych pokrojonych gruszek, 1 1/2 szklanki maślanki, 3 łyżki brązowego cukru, 1 łyżka startego, świeżego cynamonu.

25

Mięta i jalapeno. Zmiksuj 1/3 szklanki świeżej mięty, 1 posiekana papryczka jalapeno, 2 1/2 łyżki miodu, szczypta soli, 2 szklanki jogurtu naturalnego, 2 szklanki kostek lodu. Udekoruj kolendrą.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Finley
30.09.2018
Good day, I recently found your blog in google and it looks wonderful. I have a small site about sport, which is my passion. Whould you agree to exchange the links? I would love to have my link placed on your website, and from my side I can place your hyperlink in one of my best online websites with solid backlink profile. It has backlinks from such authority internet websites as reddit, nytimes, theguardian, wikipedia, huffingtonpost, change etc. What is your opinion? If that's something you are not interested in, sorry about disturbing you.

Have a nice day.
Jula
22.11.2017
Czy w 11 mogę zamiast banana dać jabłko?
Micko
27.08.2015
Raczej blender, sokowirowka roki soki- wyciska z warzyw a nie ma funkcji zmieszania skladnikow:)
Micko
27.08.2015
Ivi
22.01.2013
Czy podane koktajle można robić również w sokowirówce? Cy tylko blender się do tego nadaję?