ubezpieczenie samochodu

Jak wybrać ubezpieczenie samochodu?
tkp - specjalista Tipy.pl

W czasie, kiedy wszystko drożeje, coraz ważniejszym tematem jest możliwość obniżenia kosztów utrzymania pojazdu. Możemy spróbować znaleźć tańsze ubezpieczenia komunikacyjne. O tym jak to zrobić, dowiesz się poniżej.
1
Kupując obowiązkowe ubezpieczenie OC samochodu powinniśmy porównać jak najwięcej ofert. To zadanie ułatwia Internet. W Sieci możemy znaleźć odpowiednie kalkulatory ubezpieczenia oraz formularze kontaktowe, których wypełnienie i wysłanie zwykle skutkuje tym, że konsultant wybranego ubezpieczyciela oddzwania na podany numer i wylicza składkę na podstawie przekazanych przez nas informacji. Warto wiedzieć, że jeśli kupujemy samo OC to jedynym kryterium jego wyboru jest cena. Każde bowiem obowiązkowe ubezpieczenie OC pojazdu mechanicznego jest sprzedawane na identycznych warunkach określonych ustawą ubezpieczeniową.
2
Nieco inaczej ma się sprawa z nieobowiązkowymi ubezpieczeniami komunikacyjnymi (np. AC, Assistance, itd.). Tu już liczy się nie tylko cena, ale również warunki ubezpieczenia, jego zakres oraz możliwe wyłączenie odpowiedzialności ubezpieczyciela. Idealne ubezpieczenie powinno posiadać jak największy zakres ubezpieczenia przy jak najniższej cenie. Pamiętaj, aby dokładnie przeczytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia.
3
Ostatni krok to wydrukowanie potwierdzenia zawarcia polisy OC lub czekanie, aż przyjdzie pocztą. Pamiętaj, aby potwierdzenie zawarcia OC samochodu mieć przy sobie, kiedy prowadzisz pojazd.
?

Wskazówki
* Warto skorzystać z informacji i ofert ubezpieczeniowych zamieszczonych w Internecie. Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego jak ubezpieczyciel dobry dla każdego. To co jest dobre dla jednych, niekoniecznie musi być najkorzystniejsze dla innych kierowców.

!

Uwaga!
* Uważaj na podwójne OC. Jeśli kupisz OC w innym towarzystwie, ale nie złożysz wypowiedzenia starej polisy najpóźniej 1 dzień przed końcem okresu ubezpieczenia, to będziesz miał podwójne OC.

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Emil
10.08.2016
Jestem w trakcie szukania dobrego oc, o co chodzi w tym moto DNA?
Piżmak
09.08.2016
Właśnie tak Sofi. Warto korzystać z dobry ofert. Ja w Compensie mam ofertę moto DNA kod i jestem z niej bardzo zadowolony.
Sofi
29.07.2016
Moim zdaniem nie należy szukać taniego ubezpieczenia komunikacyjnego tylko odpowiedniego. Lepiej wydać trochę więcej ale mieć odpowiednie odszkodowamie w razie zdarzenia.
Piżmak
21.06.2016
Wielu wybiera patrząc na cenę. Ja jestem wierny jednemu ubezpieczycielowi i od 4 lat jestem w Compensie. U nich mam najlepszą ofertę ubezpieczenia dla auta.