Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak nagrać płytę bez programu?

Jak nagrać płytę bez programu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Myślisz, że do nagrywania płyt jest potrzebne specjalne oprogramowanie? Jesteś w błędzie. Programy do nagrywania (np. Nero czy CDBurner) są bardzo wygodne w obsłudze, ale wcale nie trzeba z nich korzystać, żeby nagrać płytę CD. System Windows XP posiada wbudowaną funkcję nagrywania płyt CD, z czego wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy. Dzięki temu tutorialowi dowiesz się jak nagrać płytę w Windows XP bez używania żadnego dodatkowego programu. UWAGA: Sposób ten działa tylko i wyłącznie w przypadku płyt CD. Windows XP nie posiada wbudowanej funkcji nagrywania płyt DVD.
1
włączanie funkcji nagrywania płyt cd - krok 1

WŁĄCZANIE FUNKCJI NAGRYWANIA PŁYT CD W SYSTEMIE WINDOWS XP (DOMYŚLNIE WŁĄCZONA)

Otwórz Mój Komputer. Kliknij prawym przyciskiem na ikonę napędu CD/DVD i z podręcznego menu wybierz Właściwości.

2

Wybierz zakładkę Nagrywanie, która znajduje się na końcu okna Właściwości. Zaznacz opcje Włącz nagrywanie dysków CD dla tej stacji. Z listy rozwijalnej wybierz szybkość zapisu. Ustaw ją na Najszybszy. Potwierdź klikając OK.

3
Funkcja nagrywania płyt z poziomu Windows XP została uaktywniona (jeśli z jakiś powodów była wyłączona wcześniej). Teraz możesz przystąpić do nagrywania płyt.
4
nagrywanie płyt cd w windows xp - krok 1

NAGRYWANIE PŁYTY CD W WINDOWS XP – SPOSÓB 1

Włóż do napędu czystą płytę CD. Otwórz Mój Komputer. Znajdź pliki, które chcesz nagrać na płytę. Zaznacz je i wciśnij Ctrl + C, żeby je skopiować. Teraz dwukrotnie kliknij na ikonę napędu CD/DVD i wciśnij Ctrl + V w oknie płyty, żeby wkleić skopiowane pliki. Pojawią się one jako pliki tymczasowe (ikony będą lekko przezroczyste). Możesz również skopiować te pliki metodą przeciągnij i upuść.

Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
5

Z menu widocznego po lewej stronie okna wybierz Zapisz te pliki na dysku CD.

6

Pojawi się Kreator nagrywania płyt CD. Możesz podać nazwę płyty w polu CD name. Następnie kliknij Dalej.

7
Kreator rozpocznie proces nagrywania płyty. Gdy nagrywanie zakończy się, kreator zniknie, a płyta zostanie automatycznie wysunięta.
8
nagrywanie płyty bez programu - krok 1

Innym sposobem jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na folderze, który ma zostać nagrany i wybranie z menu podręcznego opcji Wyślij do → Stacja dysków CD/DVD.

9
nagrywanie płyty bez programu - krok 2

Jeśli w napędzie znajduje się czysta płyta, w prawym dolnym rogu paska zadań pojawi się dymek z informacją, że wybrane pliki są gotowe do nagrania na płytę CD (Istnieją pliki oczekujące na zapisanie na dysku CD).

10
nagrywanie płyty bez programu - krok 3

Jeśli klikniesz na ten dymek, otworzy się okno płyty CD, a w nim pliki do nagrania, zaznaczone jako tymczasowe. Żeby je nagrać, wybierz z lewego menu opcję Zapisz te pliki na dysku CD.

11

Tak jak w sposobie nr 1, pojawi się Kreator nagrywania płyt CD, który przeprowadzi cię przez cały proces nagrywania płyty.

Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 4.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których...
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt