nagrywanie płyt w Windows 7

Jak nagrywać płyty w Windows 7?

LoboLobo - specjalista Tipy.pl
Wbudowane nagrywanie płyt w Windows 7 zostało znacznie ulepszone i rozbudowane, między innymi o funkcję nagrywania płyt DVD i audio CD, które nie były dostępne w systemie Windows XP. Dzięki tej funkcjonalności możesz nagrywać dowolne płyty bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania. Opisane poniżej kroki dotyczą systemu Windows 7, ale w bardzo podobny sposób można również nagrać płytę w Windows Vista.
1
Włóż do napędu czystą płytę CD lub DVD.
2
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 2

System wyświetli okienko z zapytaniem jakiego formatu ma użyć do zapisu płyty.

Opcja otwierania płyty „Jak pamięć Flash USB” jest wygodna dla osób, które chcą traktować płytę jak dodatkowy nośnik pamięci – dodawać i kasować z niej pliki (opcja dostępna dla płyt CD-RW, i DVD-RW). Gdy płyta zostanie sformatowana zgodnie z tą opcją, może być odczytywana wyłącznie na komputerach z systemem Windows XP lub nowszym.

Druga opcja, otwieranie płyty „Za pomocą odtwarzacza CD/DVD” zapisuje płytę w tradycyjnym formacie, co sprawia, że jest ona kompatybilna z większością systemów z rodziny Windows oraz innymi systemami operacyjnymi i urządzeniami. Wymaga jednak zamknięcia sesji po zakończeniu nagrywania (tzw. opcja „disk at once”). Na tak nagraną płytę nie będzie można już niczego dograć (w przypadku płyt CD-RW i DVD-RW trzeba będzie najpierw usunąć całą ich zawartość).

3

Najprościej będzie wybrać opcję „Za pomocą odtwarzacza CD/DVD”. W okienku wpisujemy dodatkowo Tytuł dysku i klikamy Dalej.

4
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 4

Teraz znajdź na dysku te pliki i foldery, które chcesz nagrać na płytę. Zaznacz je i wybierz opcję Nagraj znajdującą się w menu pod paskiem adresu.

5
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 5

Pojawi się nowe okno, pokazujące jakie pliki czekają do nagrania na płycie CD/DVD. Żeby nagrać je na płycie wybierz opcję Nagraj na płytę, która również znajduje się w górnym menu, pod paskiem adresu.

6
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 6

Pojawi się Kreator nagrywania płyt, w którym można podać tytuł płyty i prędkość nagrywania. Po wybraniu odpowiednich ustawień klikamy Dalej.

7
nagrywanie płyt w windows 7 - krok 7

Jeśli do nagrania wybrałeś pliki audio (np. mp3), w kolejnym ekranie zostaniesz poproszony o wybór rodzaju kompilacji – płyta audio lub płyta z danymi.

Jeśli twoja płyta ma być odtwarzana w odtwarzaczach, które nie obsługują formatu mp3, wybierz pierwszą opcję. W każdym innym przypadku polecam wybór opcji Płyta z danymi.

Ostatnim krokiem jest kliknięcie przyciski Dalej. Płyta zostanie wysunięta automatycznie po jej nagraniu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

tryb awaryjny
dysk twardy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

cel
20.04.2016
co za bzdury piszesz, działa poprawniwe
MArtwy
03.06.2013
"Windows prawda".
Wbudowana nagrywarka jak była do dupy, tak jest do dupy, można sobie ją odpuścić, szkoda płyt. Zacina się i nie potrafi zakończyć płyty.