pierniki

Jak szybko zmiękczyć pierniczki?

puapka - specjalista Tipy.pl
pierniki
1 z 6
Pierniczki są przepyszne. Chyba każdy przyzna mi rację. Niestety mają tendencję do twardnienia. I co wtedy. Jak sobie poradzić z twardymi piernikami? Co zrobić, żeby były miękkie i chrupiące? Wypróbuj poniższe sposoby i sprawdź, który jest najlepszy dla Ciebie.
1
mikrofalówka

Mikrofalówka. To szybki i łatwy sposób. Połóż twarde pierniczki na papierowym talerzyku i lekko pokrop czystą wodą, najlepiej ze zraszacza. Ale naprawdę nie za dużo tej wody. Następnie owiń pierniczki luźno ręcznikiem papierowym. Włóż do mikrofalówki i w wysokiej temperaturze trzymaj je przez 30 sekund (max 40). Po wyjęciu pierniczki powinny być ciepłe i miękkie, jak tuż po wyjęciu z piekarnika. UWAGA. Jeśli za pierwszym razem Ci nie wyjdzie nie zrażaj się. Spróbuj z mniejszą lu większą ilością wody i dłuższym lub krótszym czasem podgrzewania pierniczków. Każda mikrofalówka jest inna.

2
piekarnik

Piekarnik. Nastaw piekarnik na 200 stopni. Ułóż pierniczki na papierze do pieczenia i delikatnie zrosz wodą. Włóż do piekarnika na nie dłużej niż 5 minut. Sprawdzaj je i wyjmij wtedy, kiedy uznasz, że pierniki są idealne i nadają się do jedzenia. Jeśli wyjmiesz je w odpowiednim momencie, będą przepyszne.

3
chleb

Sztuczka z chlebem. Umieść kromkę chleba w pojemniku próżniowym (musi być szczelny). Następnie połóż na niej pierniki, a na nich ponownie kromkę chleba. Zamknij pojemnik. Pozostaw ciastka na noc zamknięte z chlebem. Jakież będzie Twoje zdziwienie następnego dnia, gdy okaże się, że pierniki są miękkie, a chleb twardy. Będziesz mogła go wykorzystać jako bułki tartej do panierki na przykład.

4
pierniki z jabłkiem

Sztuczka z jabłkiem. Jabłko również zdziała cuda w przeciągu kilku godzin. Umieść połówkę lub ćwiartkę jabłka w szczelnym pojemniku razem z piernikami. Soki zawarte w jabłku zostaną wchłonięte przez pierniki. Dodatkowo pierniki zyskają specyficzny aromat. Pamiętaj, aby regularnie wymieniać jabłko w pojemniku.

5
brązowy cukier

Kostki brązowego cukru. Trzymaj pierniki zamknięte w szczelnym pojemniku razem z kostkami cukru. Pierniki będą zawsze miękkie.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

kruche ciastka
lukier
bajaderka

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Myszka004
05.12.2016
Bardziej tu miało chodzić chyba o to żeby pierniczki nie stwardniały ale wszystko jedno
Oko
17.12.2014
Cała sztuka polega na tym, jak upiec pierniki, by nie było potrzeby ich zmiększać. Odpowiedź tkwi w ilości sody oczyszczonej (trochę więcej niż płaska łyżeczka na 0,5 kg mąki)/proszku do pieczenia, czasie (ok. 8 min.-zależy od piekarnika- w każdym razie wyciągamy pierniki ok. minutę po tym, jak zaczynają brązowieć) oraz temperaturze pieczenia (ok. 160 stopni bez termoobiegu):
ja
17.12.2014
A nie lepiej upiec wcześniej i poczekać aż same zmiękną? Ja piekłam pod koniec listopada i już teraz są dobre.
dorka
17.12.2014
Mój sposób od lat niezawodny wkładam pierniczki do worka papierowego zawsze działa, Pierniczki rozpływają się w ustach:).
dloogy
17.12.2014
Bardzo cenne porady, gratuluje udanych zestawien: miekkie i chrupiace, a chleb wykorzystaj jako bulke. Oraz wode jako wino itd.
Joanna
17.12.2014
Mikrofalówka, piekarnik... po co? Ja od lat do pudełka z piernikami wkładam zwykłe obierki z jabłek, byle nie dotykały pierników, bo lukier się zniszczy. Zawsze działa.
tola
17.12.2014
Szkoda tylko, ze nie wspomniano o tym, że pierniczki wyjęte z mikrofali rzeczywiście są miękkie, tylko jak ostygną robią się jeszcze twardsze. Dobrze, ze robiłam próby na kilku sztukach, a nie na wszystkich piernikach
xxxfora92
30.12.2013
Świetna porada!
roza_83
05.01.2013
Też mam swój sposób na zmiękczenie pierniczków,a może raczej na odświeżenie;) zanurzamy pierniczek na kilka sekund w ciepłym mleku a potem do piekarnika na 2-3 min.i pierniczki jak nowe:)