pisanie na laptopie

Jak wyłączyć touchpad w laptopie?

LoboLobo - specjalista Tipy.pl
pisanie na laptopie
1 z 5
Korzystasz z laptopa albo netbooka? Pewnie nieraz pisząc jakiś tekst zdarzyło ci się niechcący dotknąć touchpada przenosząc kursor w niespodziewane i dalekie od właściwego miejsce. Jeśli sprawia ci to problem, powiem ci w jaki sposób wyłączyć touchpada w laptopie. Rozważymy dwa przypadki – automatyczne blokowanie touchpada podczas pisania oraz wyłączanie go, gdy do laptopa podłączona zostaje myszka.
1
Panel sterowania - Windows XP i Windows 7
Wyłączanie touchpada, gdy do laptopa podłączamy myszkę

Wiele osób, które są przyzwyczajone do pracy na komputerach typu PC, zamiast touchpada woli korzystać z myszki. Jednak po jej podłączeniu touchpad nie jest blokowany, co w niektórych przypadkach może stanowić problem.

Jeśli chcemy wyłączać go za każdym razem, gdy podłączamy myszkę, musimy:

  • W Windows XP: wejść w menu Start → Ustawienia → Panel sterowania i dwukrotnie kliknąć na ikonę Mysz.

  • W Windows 7: wejść w Start → Panel sterowania i dwukrotnie kliknąć na ikonę Mysz.

2
właściwości touchpada

W większości laptopów standardowo montuje się touchpady firmy Synaptics. Udostępniają one funkcję wyłączania ich, gdy do laptopa podłączamy mysz (lub inne urządzenie wskazujące). Żeby z tego skorzystać w okienku Właściwości myszy klikamy na zakładkę Ustawienia urządzenia i zaznaczamy opcję Zablokuj wewnętrzne urządzenie wskazujące, gdy podłączone jest urządzenie wskazujące USB. Na końcu klikamy OK.

3
ikony touchpada Synaptics
Touchpada Synaptics można też wyłączyć klikając na jego ikonę w trayu. Będzie ona miała postać jednej z ikon pokazanych na zdjęciu obok.
4
TouchFreeze
Automatyczne blokowanie touchpada podczas pisania

Jeśli interesuje cię blokada touchpada niezależnie od tego, czy do USB podłączona jest mysz, czy nie, prostym i skutecznym rozwiązaniem jest pobranie darmowego programu o nazwie TouchFreeze (wersja anglojęzyczna). Program ten automatycznie wyłącza touchpada ilekroć zaczynasz pisać na klawiaturze i odblokowuje go, gdy pisać przestajesz. Programik można pobrać klikając tutaj. Należy kliknąć na odnośnik downloads section.

Program rozpakowujemy i instalujemy. Jego ikona pojawia się w trayu i trzeba na nią kliknąć, żeby uruchomić program. Można również wybrać opcję „Load at the system startup”. Wówczas program będzie uruchamiał się automatycznie ze startem systemu.

TouchFreeze blokuje touchpada zarówno podczas pisania, jak i w momencie, gdy do laptopa zostaje podłączona mysz.

Istnieją również inne programy o tej samej funkcjonalności, jak np. Touchpad Blocker (do pobrania tutaj) lub Touchpad Pal (do pobrania tutaj).

Strona 1 z 5

Powiązane porady

podłączenie komputera do tv
czyszczenie klawiatury

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kusep
15.12.2014
U mnie brak tej opcji Zablokuj wewnętrzne urządzenie wskazujące, gdy podłączone jest urządzenie wskazujące USB. I kicha... z porady.