Gdańsk

Co warto zobaczyć w Gdańsku?

RamiRami - specjalista Tipy.pl
Gdańsk jest największym i najnowocześniejszym portem w Polsce. Jest także ważnym ośrodkiem turystycznym i kulturalno - naukowym. Poniżej znajdziesz informacje, co warto obejrzeć podczas zwiedzania tego miasta.
1
Główne miasto i tak zwana "Droga Królewska". Jest to trasa, przy, której znajdują się najcenniejsze zabytki Gdańska, zrekonstruowane po II wojnie światowej.
2
Ratusz Głównego Miasta obecnie Muzeum Historii miasta Gdańska istniał już w 1357 roku, z powodu licznych wojen był kilkakrotnie niszczony i odbudowywany. Pełna odbudowę ratusza po ostatniej wojnie zakończono w 1970 roku.
3
Fontanna Neptuna to jeden z najbardziej popularnych zabytków. Pierwszy posąg Neptuna został odlany w 1613 roku z brązu, a fontanna działa od roku 1633. W połowie wieku XVIII została wykonana nowa rzeźba wraz z rzeźbami obramienia.
4
Kościół Najświętszej Marii Panny, zbudowany prawdopodobnie na miejscu kościoła, w którym w roku 1266 wystawiono zwłoki gdańskiego księcia Świętopełka. Kościół wznoszony w kilku etapach w 1945 roku został zniszczony w 50%, odbudowę jego zakończono w 1955 roku. Przed wojna wnętrze kościoła słynęło z bardzo bogatego wyposażenia, które częściowo uległo zniszczeniu, a częściowo znajduje się w muzeach, tylko niewielka część wróciła na swoje pierwotne miejsce.
5
Brama Mariacka zamyka ulice od strony Motławy, powstała w końcu XV wieku, jej mury przetrwały wojny i są autentyczne. Nad otworem bramy znajduje się gotycki, polichromowany herb Gdańska.
6
Ratusz Staromiejski wzniesiony w wieki XVI. W końcu XIX wieku dokonano renowacji wewnątrz i na zewnątrz. Nad głównym portalem znajduje się herb Gdańska, Polski i Prus Królewskich.
7
Port gdański i wycieczka na Westerplatte.
8
Park i katedra w Gdańsku Oliwie. Duża część bogatego wyposażenia przetrwała czasy wojny. Dumą katedry są wielkie organy rokokowe pochodzące z połowy XVIII wieku. W lecie odbywają się tu liczne koncerty organowe.
9
Ogród zoologiczny położony w Dolinie Radości wśród lasów stwarza znakomite warunki wypoczynkowe.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podhale
Pałac w Łańcucie
Wrocław

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

antek
18.05.2016
Jak już jesteśmy w Trójmieście to warto również zajrzeć do Gdyni. Polecam zwłaszcza Adventure Park Kolibki Gdynia. Miejsce nietuzinkowe, naprawdę można tu aktywnie spędzić czas. Dużo atrakcji, także każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od wieku, bo są tu również atrakcje dla dzieci. Warto aktywnie spędzić tam czas. Ja wspominam ten wypad rewelacyjnie.
borynka
25.02.2016
Skimondo jak najbardziej, super miejsce dla amatorów sportów zimowych, którzy krucho stoją z czasem, co uniemożliwia im wyjazd w góry.
Megi
14.09.2015
Stare miasto w Gdańsku jest przepiękne i na pewno warto je zwiedzić. Jeżeli ktoś lubi spędzać czas aktywnie to warto odwiedzić też sztuczny stok narciarski skimondo. Byliśmy tam z dziećmi ale wszyscy świetnie się bawiliśmy. Działa cały rok.