szparagi

Jak jeść szparagi?
kanciapka - specjalista Tipy.pl

Szparagi szturmem wdzierają się na nasze stoły. Choć obecne są od dawna, to dopiero ostatnimi czasy zyskały na popularności. Dla wielu z nas są więc nowością. Zadajemy sobie pytania dotyczące ich przygotowania do jedzenia, samego gotowania oraz ich spożywania. A niepotrzebnie w sumie, bo to nic trudnego. Szparagi jednak to bardzo kruche warzywa i należy je traktować z delikatnością.
1
szparagi

Jakie szparagi wybierać? Rozróżniamy trzy rodzaje szparagów: białe, zielone i fioletowe. Jednak to po zielone sięgamy najczęściej. Szparagi zielone są najbardziej delikatne, najmniej łykowate. Dlatego cieszą się największą popularnością. Dobre szparagi powinny mieć proste łodygi i intensywny kolor. Nie powinny być łykowate ani zdrewniałe czy zwiędłe. Główki powinny mieć zamknięte i połyskujące pędy.

2
przechowywanie szparagów

Jak przechowywać szparagi? Otóż, najlepiej nie przechowywać, ale przygotować z nich posiłek. Jeśli jednak zakupiłaś szparagi wcześniej, to najlepiej przechowuj je w lodówce owinięte folią lub ściereczką. Chroń je przed światłem i utratą wilgoci. Możesz je przed zawinięciem skropić wodą.

3
mycie szparagów

Jak przygotować szparagi do jedzenia? Najpierw dokładnie umyj szparagi pod bieżącą wodą.

4
odcinanie łodyg

Następnie odetnij końcówki łodyg, około 2-3 centymetry. Zielonych szparagów nie trzeba obierać natomiast z białych należy ściągnąć skórkę, zaczynając od dołu łodygi i kierując się ku górze.

5
gotowanie szparagów

Jak gotować szparagi? Nalej trochę wody do garnka i zagotuj. Wrzuć do niej przygotowane szparagi. Jeśli masz zielone szparagi możesz je posolić, białych natomiast nie solimy. Gotuj zielone szparagi przez 3 do 5 minut, białe i fioletowe maksymalnie 12 do 15 minut. Najlepiej, jeśli łepki szparagów będą wystawać ponad poziom wody, dlatego gotuj je w takim garnku, w którym szparagi będą mogły stać i nie zalewaj ich całych wodą. Po tym czasie wyjmij szparagi z wody. Przed podaniem odsącz. Zielone szparagi można też gotować na parze i w tej wersji smakują najlepiej.

6
jedzenie szparagów

Jak spożywać szparagi? Najlepiej palcami. Tak, dokładnie. Palcami jednej dłoni unieś szparaga przytrzymując go jednocześnie z drugiej strony widelcem, który trzymamy w drugiej ręce. Zaczynaj jedzenie szparaga od główki i kieruj się wzdłuż łodygi do jej końca. Raczej nie używa się noża do jedzenia szparagów, chyba, że mamy do nich podane dodatki w postaci na przykład dipów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane