szaszłyki z grilla

Jak zrobić szaszłyki z grilla?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Jeśli przygotowujesz przyjęcie z grillem powinieneś zadbać nie tylko o jedzenie, ale także o dobry wygląd Twojego stołu. Najlepszym rozwiązaniem będzie podanie gościom szaszłyków. Zadbajmy o to by były one smaczne i kolorowe. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak przygotować szaszłyki z grilla.
P

* Mięso
* Boczek
* Papryka
* Cebulka
* Sól, pieprz
* Przyprawa curry i zioła
* Oliwa z oliwek
* Pieczarki
* Kiełbasa
* Ogórek
* Pomidor
* Wykałaczki lub bambusowe patyczki
* Folia lub tacki aluminiowe

1
Mięso dokładnie umyj i pokrój w małe kosteczki. Przypraw je solą i pieprzem, dodaj przyprawę curry i zioła według uznania. Całość skrop oliwą z oliwek, dokładnie wymieszaj i wstaw na noc do lodówki. Do mięsa możesz dodać również specjalne marynaty przeznaczone do grillowania.
2
Boczek pokrój w cienkie plastry i przekrój je na pół. Paprykę pokrój na kawałki, a cebulkę na plasterki.
3
Tak przygotowane składniki nadziewaj kolejno na bambusowy patyczek lub wykałaczkę. Rozpocznij od mięsa, następnie nałóż boczek, cebulkę i paprykę. Powtarzaj kolejno ten schemat pamiętając, by boczek stykał się z mięsem, gdyż podczas grillowania będzie oddawał mu swój tłuszcz.
4
Tak przygotowane szaszłyki zawiń pojedynczo w folię aluminiową lub ułóż na tacce do grillowania. Piecz je na grillu, aż wszystkie składniki będą miękkie. Dla urozmaicenia możesz dodać także pieczarki.
5
Doskonałym rozwiązaniem jest także zrobienie szaszłyków z kiełbasy. Kroimy ją w talarki i nabijamy na patyczek wraz z warzywami. Do kiełbasy możemy dodać także ogórka i pomidora. Całe szaszłyki pieczemy do momentu, aż składniki będą miękkie i dobrze zarumienione.
6
szaszłyki
Jeśli lubisz egzotyczne potrawy możesz wykonać szaszłyki z krewetek, cukinii, ananasa i pomidorków koktajlowych. Pamiętaj, aby przed położeniem je na grilla przyprawić je pieprzem lub inną przyprawą, wedle uznania.

Powiązane porady

Szaszłyk cielęcy z cebulą
Kurczak z grilla w marynacie oregano
grillowany bakłażan z fetą

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Ewelina82
29.04.2013
Brakuje informacji o jakie mięso do szaszłyków w tym przypadku chodzi, przyprawa curry nadaje się raczej do mięsa z kurczaka, ale autor przepisu o tym nie wspomniał. Próbowałam robić te szaszłyki w wersji z mięsem wieprzowym i o ile poszczególne warzywa (cebula, papryka, pieczarki) były już miękkie to mięso nie było niestety dość dobrze upieczone, więc proszę uważać na rodzaj mięsa, które dodajemy, bo wiadomo, że mięso z kurczaka szybciej mięknie podczas pieczenia.
Doskonałym warzywem do szaszłyków mięsnych jest także marchewka, ja zauważyłam, że szaszłyki były o wiele lepsze smakowo jeśli każdy składnik warzywny został delikatnie posolony i polany oliwą z oliwek, po upieczeniu takie szaszłyki stawały się odpowiednio miękkie. Zamiast patyczków drewnianych można użyć także metalowych tylko trzeba uważać, bo one podczas pieczenia bardziej się nagrzewają i można się poparzyć przy przewracaniu. I na koniec w razie niepogody próbowałam także przyrządzić te szaszłyki w piekarniku na ruszcie przykrytym folią aluminiową, w przypadku mięsa wieprzowego ustawiłam program nagrzewanie górne i dolne, a piekarnik rozgrzałam do 200 stopni i piekłam po 2 razy po15 minut z przerwą na przewrócenie. Zamiast różnych przypraw użyłam do marynaty klasycznej przyprawy do grilla, w przypadku mięsa wieprzowego nie dodawałam curry. Smacznego :)
Sumik
26.05.2011
jak zawinie się w folię to mięso będzie bardziej soczyste.
krycha
25.05.2011
Po co zawijać w folie ? Nie można normalnie położyć na ruszcie?