pasta do zębów domowej roboty

Jak zrobić pastę do zębów?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Samodzielne zrobienie pasty do zębów jest bardzo proste. Przepis na tą pastę do zębów z pewnością przyda się osobom, które mają małe dzieci lub dla tych którzy ostatnio mieli zabieg fluorowania. Pasta do zębów z tego przepisu jest zupełnie nietoksyczna.
P

* Soda oczyszczona (naturalnie czyści i wybiela zęby)
* Sól
* Woda utleniona (naturalna dezynfekcja jamy ustnej)
* Stevia (opcjonalnie. Stevia to naturalny słodzik, roślina. Kupisz w sklepach ze zdrową żywnością.)
* Olejek miętowy (opcjonalnie. Kupisz w sklepie ze zdrową żywnością.)

1
pasta do zębów domowej roboty
Wsyp pół szklanki sody oczyszczonej do miseczki.
2
Dodaj szczyptę soli.
3
Dodaj 1/4 szklanki wody utlenionej.
4
Dodaj 1 kroplę olejku miętowego.
5
Dodaj nieco Stevii (im więcej jej dodasz tym pasta będzie bardziej słodka)
6
Wszystko dokładnie wymieszaj aż do uzyskania konsystencji odpowiedniej paście do zębów. Jeśli pasta będzie zbyt gęsta dodaj więcej wody utlenionej.
7
Stevię można kupić jako liście, słodzik w płynie oraz słodzik w proszku. Do zrobienia pasty do zębów użyj Stevii w proszku. Stevię kupisz m.in. na Allegro.
?

Wskazówki
* Pastę możesz przechowywać w plastikowym pojemniku, aby zapobiec jej wysychaniu.
* Jeśli nie lubisz mięty możesz zamiast olejku miętowego dodać kroplę olejku cynamonowego lub waniliowego.

Powiązane porady

peeling do ciała
olejek cytrynowy
płatki róż

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

wika
28.01.2015
Like
Anka
19.11.2014
Jak wam wyżre śluzówkę to zobaczyćie swoja "zdrowa "pastę.
ewos
19.11.2014
to jakis absurd juz lepiej wogole nie myc szkoda zebow
Ana
19.11.2014
I to ma być pasta do zębów? Ahahaha. Niestety, produkcja pasty nie jest taka prosta jak tu napisano,. To może dobry przepis na wybielacz do tkanin, ale nie na pastę do zębów.
marteek
24.04.2014
Jak mi wiadomo nie powinno się codziennie myć zębów sodą oczyszczoną, bo może zniszczyć tylko szkliwo i to jeszcze w tak dużych ilościach. Radzę się zastanowić przed zastosowaniem.
Agniesia2678
26.12.2013
Aby stworzyć własną pastę do zębów, należy połączyć w proporcjach pół na pół olej kokosowy z sodą oczyszczoną. Można dodać również kilka kropel esencjonalnego olejku mięty lub mięty pieprzowej, a dla uzyskania lepszego smaku posłuży nam stevia (dla słodkiego posmaku, bez używania cukru). Po zmieszaniu wszystkich składników pastę należy przechowywać w szklanym słoiku z pokrywką. Do szczotkowania wystarczy mała łyżeczka tej mikstury lub jedno zanurzenie w niej naszej szczoteczki do zębów.
krystyna
17.06.2013
Mysle , ze to dobry sposob i trzeba wyprobowac.
Eliza
07.08.2012
Stevia to naturalny słodzik, może go zastąpić miód lub bakalie. Żadnego białego cukru ani gotowego słodzika ze sklepu czyli aspartamu (!!!!!)
Illuminat NWO
06.08.2012
Na dodatek, powiedziałbym, że to wybielacz, a nie pasta. Zamysł dobry. Próbuj dalej, może coś lepszego wymyślisz. To co do tej pory mamy stosować może uszkodzić poważnie szkliwo. Zalecam stosowanie raz na tydzień/dwa tygodnie w celu wybielenia zębów.
volentino
01.08.2012
Super, tylko nikt nic nie wspomnial o tym, ze to rosnie.Prawie sloiczek by mi rozwalilo.