ćwiczenia pilates

Jak wykonać podstawowe ćwiczenia pilates? Cz. III – mięśnie kręgosłupa.
healther - specjalista Tipy.pl

Pilates w domu? A dlaczego nie. Jeśli nie masz czasu na bieganie na fitness możesz z powodzeniem zagospodarować trochę czasu w domu, aby zrobić coś dla siebie, swojego ciała i dobrego samopoczucia. W serii artykułów znajdziesz ćwiczenia pilates ćwiczące różne części ciała, w tej części ćwiczenia na mięśnie kręgosłupa. Pozostałe zestawy na inne partie ciała znajdziesz na moim profilu, lub klikając w nazwę na poniższej liście:

1. Rozgrzewka.

2. Wzmocnienie mięśni brzucha.

3. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa.

4. Wzmocnienie boczków.

5. Wzmocnienie łopatek i mięśni pleców.

6. Wzmocnienie bioder.

7. Wzmocnienie całego ciała – zakończenie ćwiczeń.

1
ćwiczenia pilates krok 1
ĆWICZENIE PIERWSZE

Połóż się na podłodze, ugnij nogi w kolanach, całe stopy na podłożu, w lekkim rozkroku. Dłonie połóż swobodnie wzdłuż ciała.

2
ćwiczenia pilates krok 2

Biorąc głęboki wdech unieś biodra do góry i ustaw tułów w jednej linii. Wytrzymaj 5 sekund po czym powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 2-3 sety po dziesięć powtórzeń.

3
ćwiczenia pilates krok 3
ĆWICZENIE DRUGIE

Połóż się na boku, pod głowę podłóż poduszkę. Lekko ugnij nogi, ręce wyprostuj i wyciąg przed siebie, dłonie złączone.

4
ćwiczenia pilates krok 4

Biorąc oddech podnieś rękę, na której nie leżysz do góry, cały czas trzymaj ją prosto, nie zginaj w łokciu. Ręka powinna być prostopadła do podłoża. Zatrzymaj się na chwilę w tej pozycji.

5
ćwiczenia pilates krok 5

Następnie tą samą rękę wyciągaj do tyłu jakbyś chciała dotknąć nią podłogi, Jednocześnie połóż głowę tak, aby móc swobodnie patrzeć w sufit. Trzymaj nogi razem, nie odrywaj ich ani od siebie ani od podłoża. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund. Następnie powoli powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj to ćwiczenie w dwóch setach po osiem powtórzeń. Potem zmień strony.

6
ćwiczenia pilates krok 6
ĆWICZENIE TRZECIE

Usiądź na podłodze. Plecy prosto, nogi szeroko rozstawione leżą na podłodze. Dłonie połóż na kolanach. Weź głęboki oddech i napnij mięśnie brzucha, wyciąg się do góry, opuść ramiona. Wypuszczając powietrze unieś powrotem ramiona i rozluźnij mięśnie brzucha. Cały czas trzymaj wyprostowane plecy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane