przyspieszanie przeglądarki

Jak przyspieszyć przeglądarkę?

LoboLobo - specjalista Tipy.pl
Nikt nie lubi przycinającej przeglądarki, która spowalnia cały komputer. Nawet superszybki internet może nie podołać, jeśli nasza przeglądarka jest wolna i lubi się „wieszać”. Przeglądarki mogą działać powoli z wielu powodów: niewystarczającej ilości pamięci, przeładowanego cache i spowalniających dodatków (add-onów). Na szczęście jest kilka prostych sposobów, by przyspieszyć pracę przeglądarki w zasadzie natychmiast
1
Ustaw stronę startową na pustą

Zawsze, gdy uruchamiasz przeglądarkę, ładuje się ta sama strona startowa? Jeśli jesteś z tego zadowolony, możesz śmiało pominąć ten krok. Jeśli nie, gratuluje wyboru. Długo ładująca się strona startowa to najczęstszy powód powolnej pracy przeglądarki. Żeby przyspieszyć uruchamianie naszego okna na świat, najlepiej ustawić stronę startową na pustą.

W tym celu z menu Narzędzia lub Ustawienia, wybieramy Opcje i ustawiamy pustą stronę startową (w Firefoxie wybieramy z listy rozwijalnej „Po uruchomieniu programu" -> "Wyświetl pustą stronę”, w IE wybieramy „Użyj pustej”, w dowolnej przeglądarce w miejsce adresu strony startowej wpisujemy about:blank).

2
Usuń tymczasowe pliki internetowe

Za każdym razem, gdy wchodzisz na jakąś stronę, przeglądarka zapisuje obrazki i inne informacje dotyczące strony w pamięci tymczasowej, tzw. cache. W przypadku stron, które odwiedzasz regularnie, jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ znacznie przyspiesza wczytywanie się strony. Jednak, jeśli wchodzisz na dużo stron (często tylko raz), cache staje się przeładowany, a przeglądarka zaczyna działać wolniej.

Żeby usunąć tymczasowe pliki internetowe ( „wyczyścić cache”) w Internet Explorer musisz z menu Narzędzia wybrać Wyczyść historię przeglądania -> Wyczyść wszystko.

W Firefoxie również wybierz menu Narzędzia -> Wyczyść historię przeglądania i zaznacz wszystkie interesujące cię opcje, jak Cache, Ciasteczka, Historia przeglądanych stron itp.

3
Funkcja pipelining (tylko w Firefoxie)

Użytkownicy przeglądarki Mozilla Firefox mogą powiedzieć o sobie, że mają prawdziwe szczęście. Przeglądarka ta obsługuje funkcję pipelining, która znacznie przyspiesza ładowanie się stron. Funkcja ta pozwala Firefoxowi wysyłać jednocześnie wiele żądań do serwera (normalnie wysyłane jest w danym czasie tylko jedno żądanie) bez konieczności czekania na odpowiedź z jego strony. Różnica jest kolosalna.

Żeby skorzystać z tej funkcji musisz:
- otworzyć Firefoxa i w pasku adresu wpisać about:config, a następnie wcisnąć Enter
- odnaleźć network.http.pipelining i uaktywnić je wybierając wartość True (prawy przycisk myszy)
- sprawdzić, czy network.http.proxy.pipelining jest ustawione na True
- dwukrotnie kliknąć na network.http.pipelining.maxrequest i ustawić ilość żądań (request) na 8

4
Wyłącz dodatki (add-ons)

Dodatki wyposażają twoją przeglądarkę w wiele przydatnych funkcji. Jednak zbyt duża ich ilość sprawia, że przeglądarka pracuje wolniej. Jeśli więc po instalacji kolejnego dodatku zauważyłeś, że twoja przeglądarka pracuje wolniej, może to oznaczać, że add-onów jest już zainstalowanych zbyt dużo. Przyspieszyć ją możesz wyłączając niepotrzebne dodatki, w szczególności toolbary.

W tym celu skorzystaj z opcji Narzędzia -> Dodatki lub Zarządzaj dodatkami.

5
Pamiętaj o aktualizacjach

Może w to nie uwierzysz, ale aktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji robi naprawdę olbrzymią różnicę. Aktualizacje zawierają łaty naprawiające problemy, które pojawiały się w poprzednich wersjach przeglądarki. Znacznie zwiększają jej stabilność, bezpieczeństwo i prędkość. Większość przeglądarek wykrywa aktualizacje automatycznie, zatem za każdym razem, gdy pojawi się monit, pytający, czy chcesz zaktualizować swoją przeglądarkę do najnowszej wersji, obowiązkowo kliknij „Tak”.

6
Nie przeciążaj przeglądarki

Lubisz otwierać na raz kilkanaście zakładek? Jeśli tak, lepiej popracuj nad swoimi nawykami. Jednoczesne otwieranie dużej ilości zakładek znacząco obciąża pamięć RAM, jednocześnie spowalniając pracę nie tylko przeglądarki, ale i całego komputera. Jeśli więc zauważysz, że przeglądarka zaczyna się „wieszać”, wyłącz kilka zakładek i ponownie ciesz się surfowaniem po internecie.

7
Używaj Google Docs zamiast Adobe Acrobat Reader

Jeśli chcesz podglądnąć zawartość jakiegoś dokumentu, nie otwieraj go za pomocą Adobe Acrobat Reader, ponieważ w przypadku większych plików trwa to bardzo długo i może całkowicie zawiesić przeglądarkę. Zamiast tego załóż konto na Google i wszystkie załączniki wysłane ci w formacie pdf otwieraj jako dokumenty HTML za pomocą Google Docs lub Gmaila. Ten sposób jest znacznie szybszy i pozwoli ci w łatwy sposób zorientować się w zawartości załącznika. Dokument w formacie pdf możesz przecież w razie potrzeby pobrać prosto na dysk.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

logo Firefox
Przeglądarki www
dziecko w sieci

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane