grillowanie

Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?

PokaPoka - specjalista Tipy.pl
Z pewnością każdy z nas próbował kiedyś ziemniaków gotowanych, smażonych czy ziemniaczków z ogniska. Polecam także spróbować ziemniaki grillowane. Mają one wspaniały smak i z pewnością każdy skusi się, by je skosztować. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przygotować ziemniaki z grilla.
1
Istnieje kilka sposobów na przygotowanie grillowanych ziemniaków. Należy jednak pamiętać, by były to ziemniaczki młode i by przygotować je z odpowiednim wyprzedzeniem.
2
Przygotuj odpowiedniej wielkości kawałki folii aluminiowej, tak, aby móc zawinąć w nie ziemniaka. Na każdym kawałku folii ułóż po kawałku masła. Ziemniaki obierz, umyj i osusz. Każdy z osobna ułóż na folii z masłem i posyp solą oraz przyprawą do ziemniaków. Każdy ziemniak szczelnie zawiń i ułóż na grillu.
3
Aby skrócić czas pieczenia ziemniaków na grillu możemy przygotować je w nieco inny sposób. Ziemniaki ze skórką ugotuj we wrzącej osolonej wodzie i ostudź. Gdy będą miękkie, pokrój je na plastry. Folię aluminiową nasmaruj oliwą z oliwek i ułóż na niej plastry ziemniaków. Zawiń plasterki i opiekaj z każdej strony po 5 minut.
4
Ziemniaczki możemy również przygotować z dodatkiem boczku. Wyszorowane ziemniaki wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20 minut. Lekko je ostudź, a następnie każdego z osobna owiń plasterkiem boczku. Tak przygotowane zawijaj w folię aluminiową i układaj na grillu. Ziemniaki staną się miękkie, a boczek chrupiący.
5
Do grillowanych ziemniaczków możemy przygotować sos. W dużej misce ubij trzepaczką 3 łyżki oliwy z oliwek, sok z 1/4 cytryny i dodaj do tego rozgnieciony ząbek czosnku i posiekaną natkę pietruszki. Tak przygotowanym sosem możesz polać ziemniaki. Możesz dodać do nich również krajaną i grillowaną cebulkę.

Powiązane porady

chleb czosnkowy
słodkie ziemniaki
grillowana kukurydza

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

olga
03.04.2017
Już czekam na takie ziemniaczki z grilla :)
iwa
01.08.2016
ja po prostu kroje obrane ziemniaki w drobną kostkę z boczkiem i cebulą,przyprawami(sól,papryka lub przyprawa do ziemniaków) i zawijam w folie posmarowaną oliwa.Tak piekę na grilu ok10-15min
Dr. Esiarz
27.04.2015
Na Boga! FOLII, FOLII a nie "foli". Sam przepis świetny :P
meszekowy
10.08.2013
Polecam jeszcze posypać ziemniaki przyprawą do ziemniaków od kamis.