ćwiczenia pilates

Jak wykonać podstawowe ćwiczenia pilates? Cz. VI – biodra.
healther - specjalista Tipy.pl

Wzmocnienie bioder ma szczególne znaczenie zwłaszcza dla kobiet, jako, że to one noszą w swoim ciele dzieci. Choć o biodra powinien dbać każdy. Przy okazji wyćwiczysz też mięśnie wewnętrzne ud. Zobacz, jakie ćwiczenia Ci w tym pomogą. Jeśli chcesz przejść do innych części pilatesu i poćwiczyć też inne partie ciała kliknij w nazwę poniżej:

1. Rozgrzewka.

2. Wzmocnienie mięśni brzucha.

3. Wzmocnienie mięśni kręgosłupa.

4. Wzmocnienie boczków.

5. Wzmocnienie łopatek i mięśni pleców.

6. Wzmocnienie bioder.

7. Wzmocnienie całego ciała – zakończenie ćwiczeń.

1
ćwiczenia pilates krok 1
ĆWICZENIE PIERWSZE

Połóż się wygodnie na podłodze. Ugnij nogi w kolanach i włóż między kolana poduszkę, jaśka. Ręce połóż na brzuchu, stopy płasko na podłożu. Weź głęboki wdech napinając mięśnie brzucha. Następnie zrób wydech. Podczas wydechu mocno ściśnij nogami poduszkę, trzymaj ucisk przez 5 sekund, po czym zwolnij go. Wykonaj dziesięć powtórzeń.

2
ćwiczenia pilates krok 2

Będąc wciąż w tej samej pozycji unieś nogi z poduszką do góry. Wykonaj wdech, a następnie wydech podczas którego mocno ściskaj poduszkę nogami i trzymaj w ucisku przez 5 sekund. Wykonaj dziesięć powtórzeń. Ilość serii to dwie lub trzy dla obu tych ćwiczeń.

3
ćwiczenia pilates krok 3
ĆWICZENIE DRUGIE

Połóż się na lewym boku. Podłóż lewą rękę pod głowę, a prawą oprzyj w pasie. Nogi ugięte lekko w kolanach leżą jedna na drugiej, stopy złączone w jednej linii z kręgosłupem.

4
ćwiczenia pilates krok 4

Weź głęboki wdech, a w tym samym czasie unieś prawą nogę do góry, lewa zostaje. Stopy wciąż razem, nie odrywają się od siebie, biodra i reszta tułowia na podłożu. Podnieś nogę tak wysoko jak dasz radę, wytrzymaj 5 sekund po czym powoli opuść ją do pozycji wyjściowej. Wykonaj dziesięć do piętnastu powtórzeń w kilku seriach po czym zmień strony i wykonaj taką samą ilość powtórzeń.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane