Motywacja do pracy

Jak się zmotywować do pracy?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Motywacja do pracy jest ciężka do osiągnięcia, zwłaszcza dla tej bardziej leniwej części społeczeństwa jednak jest ona możliwa. Dobra automotywacja pomoże nam skupić się na wykonywanej pracy oraz być efektywniejszymi w naszych działaniach.
1
Poczta elektroniczna oraz komunikatory internetowe

Poczta e mail oraz komunikatory internetowe są wspaniałymi narzędziami usprawniającymi nam komunikację z otoczeniem, bez których ciężko byłoby w pełni kontrolować obieg informacji w niejednej firmie. Są one jednak równocześnie największymi pochłaniaczami naszego czasu.

Ustal sobie czas, w którym będziesz sprawdzać oraz czytać otrzymane wiadomości i rób to maksymalnie dwa razy w ciągu pracy a nie co godzinę. Częste sprawdzanie poczty oraz rozmowy poprzez komunikatory skutecznie potrafią odciągnąć od pracy oraz negatywnie wpływają na koncentrację.
2
Wyłącz telefon
Nie tylko e mail i komunikatory wpływają destruktywnie na motywację do pracy lecz również telefon. Jeśli masz dużo pilnej pracy włącz w telefonie pocztę głosową lub przynajmniej wycisz dźwięk w telefonie. Telefon, podobnie jak wcześniej wspomniane narzędzia sprawdzaj również co najwyżej dwa razy podczas godzin pracy. Oczywiście, dotyczy to wyłącznie osób, których praca nie jest związana z telefonem.
3
Trzymaj się rutyny lub harmonogramu

Miej w nawyku robienie sobie przerw zawsze w tym samym czasie. Czy jest to przerwa śniadaniowa czy przerwa na papierosa - ustal sobie dokładny czas, kiedy będziesz odrywać się od pracy.
4
Lista zadań.

Zawsze miej listę wszystkiego co musisz zrobić. Pomoże Ci ona w organizacji działań oraz wpłynie na efektywność pracy.
5
Wizualizacja celu
Uświadom sobie co jest najważniejsze i co chcesz osiągnąć.

Wyobraź sobie czynność, którą masz wykonać oraz gotowe dzieło. Wizualizacja jest techniką, która pomaga wielu osobom. Jeśli potrafisz sobie wyobrazić co chcesz osiągnąć, nawet w symbolicznym sensie, Twoja energia zostanie skupiona na osiągnięciu zamierzonego celu. Podświadomość ma ogromny wpływ na nasze powodzenia i niepowodzenia. Podświadomość jest jak wiara - jeśli w coś się mocno wierzy, to tak się stanie. Zatem, aby coś osiągnąć musimy wskazać to najpierw naszej podświadomości wyobrażając sobie przyszłe (pozytywne dla nas) sytuacje.

Im częściej będziemy sobie wyobrażać to, co chcemy osiągnąć, tym wyobrażenie to będzie realniejsze dla naszej podświadomości. Dzięki temu mocniej będziemy się koncentrować na działaniach zmierzających do osiągnięcia celu.
6
Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę.

Jeśli skończysz już swoją pracę np. skończysz projekt w wymaganym terminie, rozerwij się, kup coś dla siebie. Spędź cały dzień w salonie spa lub kup sobie jakąś dobrą książkę. Każda mała rzecz, którą dla siebie zrobimy w nagrodę za dobrą pracę, będzie dla nas pozytywnym wzmocnieniem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapamiętywanie informacji
praca przy komputerze
Zmiana przyzwyczajeń i nawyków

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ozone
30.07.2012
A co jeśli bd zapieprzał w tartaku (tylko 1 miesiąc). Kolega przeżył tam 4 dni, więc jak ja mogę sobie tam poradzić 23 dni... jakieś propozycje? :D
lunasz
20.11.2008
ja to wszystko wiem,ale jak jest napad lenia ,to nie ma mocnych na popchnięcie do działania i to jest problem,zapewne niejednego z nas.