mydło

Jak zrobić mydło?

Monia89Monia89 - specjalista Tipy.pl
Mydło można zrobić samemu w domu. Pewnie się zastanawiasz po co robić mydło skoro można je kupić? Po pierwsze z pewnością będziesz zadowolona z wyniku swojej pracy, po drugie, takich mydełek jak sama sobie zrobisz nie kupisz w żadnym sklepie i po trzecie - własnoręcznie zrobione mydełka mogą być wspaniałym prezentem dla mamy, taty, chłopaka czy przyjaciółki. Poniżej przedstawiam instrukcję jak zrobić małe, kolorowe mydełka.
P

* forma do kostek lodu
* gliceryna kosmetyczna
* barwnik spożywczy
* wazelina
* patyczki kosmetyczne
* pojemniczek, który można wsadzić do mikrofalówki

1
rzeczy potrzebne do zrobienia kolorowych mydełek
Możesz eksperymentować z różnymi wielkościami i kształtami form na kostki lodu oraz z różnymi kolorami barwników spożywczych.
2
Glicerynę wsadź do pojemnika który można wsadzić do mikrofalówki. Podgrzej glicerynę w mikrofalówce, aż się całkowicie rozpuści.
3
Do rozpuszczonej gliceryny dodaj kilka kropel barwnika spożywczego i zamieszaj patyczkiem kosmetycznym. Barwniki spożywcze są bardzo mocne zatem wystarczy zaledwie odrobina.
4
Za pomocą patyczka higienicznego nasmaruj wazeliną wnętrze formy na kostki lodu.
5
Każdy pojemniczek na lód zapełnij gliceryną. Nalewaj ją tak, aby pojemniczki były prawie do końca wypełnione.
6
mydełka
Pojemnik odstaw na 2 godziny aż całość wystygnie po czym wyciągnij mydełka - powinny wypaść z formy bez problemu.

Powiązane porady

Dzień Matki
prezenty na Dzień Matki
Prezenty

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

ekspert;P
21.12.2015
Bo po krótce napisane. Autor miał na myśli bazę gotową-czyli już glicerynę stałą. Można ją kupić i potocznie zwie się po prostu gliceryną na mydło. Trzeba ją rozmuścić. Zabawa z ciekłą gliceryną to już trochę ciemna strona monety-trochę niebezpieczna nawet. W odpowiedzi dla: "fjhgjgkjuhybklu" - olejki eteryczne jakie sobie tylko wymyślicz (oby naturalne a nie kompozycje zapachowe), barwnik to akurat najmniejszy problem. Polecam się pobawić bo efekt jest genialny, na prezent (plasterek cytryny albo limonki w środku:D ) też super materiał. Także nie komentować bez cienia wiedzy tylko poczytać i WZIĄĆ SIĘ DO ROBOTY!!!
Domi
14.09.2012
Co za idiota to pisał? Gliceryna to ciecz!!! Chyba, że chodzi o mydło glicerynowe? Ale to chyba powinien wiedzieć autor.
xx
29.03.2012
Idiotyzm do potegi... gliceryna jest cieczą, więc jak mam ją rozpuścić?? czy po wystygnięciu gliceryna przejdzie w stan stały? To chyba będzie jakiś cud!!!
san
10.10.2011
dawno takich bzdur nie czytałam.
porzeczka
13.05.2009
bardzo ciekawe