poduszka pod opuchnięte nogi

Domowe sposoby na opuchliznę nóg

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
poduszka pod opuchnięte nogi
1 z 4
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi i usuwaniu nadmiaru płynów zgromadzonych w organizmie. Jeśli nie funkcjonują prawidłowo, może to skutkować opuchlizną nóg i kostek. Obrzęk ten może być spowodowany również szeregiem innych czynników, których ustalenie należy powierzyć lekarzowi. Żeby zmniejszyć opuchliznę kończyn, prawdopodobnie przepisze on środek moczopędny, który pomoże usunąć z organizmu nadmiar płynów. Istnieją jednak naturalne i domowe sposoby walki z opuchlizną nóg i stóp. Jakie to sposoby, dowiesz się poniżej.
1
ocet winny
Domowe sposoby na opuchliznę nóg i stóp
Wybranie skutecznego sposobu walki z opuchlizną nóg zależy od przyczyny obrzęku. Poniżej znajdziesz trzy najskuteczniejsze domowe sposoby na opuchliznę, przetestuj je na sobie.

  • Korzystny wpływ na zmniejszenie opuchlizny ma miejscowe stosowanie octu winnego. Zmieszaj dwie części octu z dwiema częściami ciepłej wody. Zanurz w miksturze ręcznik i nałóż tak przygotowany okład na nogi. Pozostaw go na 8-10 minut, po czym zdejmij. Okłady rób 3-5 razy dziennie. Jeszcze lepszy efekt uzyskasz stosując naprzemiennie okłady ciepłe i zimne.

  • Zmieszaj ze sobą ½ łyżki melasy, 1 łyżkę anyżu i 250 ml wody. Pij tę miksturę codziennie. Pomoże ona zmniejszyć opuchliznę stóp, w szczególności jeśli nie ma ona przewlekłego charakteru.

  • Na opuchliznę pomogą również zioła: owoc jałowca (działa moczopędnie, pomagając pozbyć się z organizmu nadmiaru płynów), głóg (korzystnie wpływa na krążenie, reguluje ciśnienie krwi i wspomaga układ nerwowy), korzeń i liść mniszka lekarskiego (wspiera pracę wątroby i nerek, ma działanie moczopędne). Należy stosować po jednej kapsułce każdego z tych ziół (lub po 15 kropli wyciągu) trzy razy dziennie.

2
opuchlizna kostek
Naturalne sposoby na opuchliznę stóp i kostek

To, czy dany sposób okaże się skuteczny, również zależy od podłoża opuchlizny. Obustronny obrzęk kończyn dolnych lub opuchlizna stóp mogą wystąpić na skutek problemów z nerkami, zastoinowej niewydolności krążenia lub ciąży. Jednostronny obrzęk (opuchlizna jednej stopy) może być natomiast spowodowany zapaleniem zakrzepowym żył, żylakami lub uszkodzeniem/skręceniem stawu skokowego.

3
trzymanie nóg w górze

Oto najprostsze i zarazem najbardziej skuteczne domowe sposoby na opuchliznę stóp:

  • Trzymaj nogi w górze. Siedząc lub leżąc, podłóż pod nie grubą poduszkę (najlepiej specjalną poduszkę rehabilitacyjną - do kupienia tutaj), tak, by znajdowały się powyżej poziomu serca. Wspomoże to krążenie krwi i zmniejszy opuchliznę.

  • Noś uciskowe skarpetki lub pończochy. Wywierają one odpowiedni nacisk na nogi, poprawiając krążenie, wspomagając rozprowadzanie nadmiaru nagromadzonych w kończynach płynów i widocznie zmniejszając opuchliznę.

  • Ogranicz spożycie soli i wody. Sól zatrzymuje w organizmie płyny, co bezpośrednio przekłada się na opuchliznę kończyn dolnych.

  • Nie trzymaj stóp w jednej pozycji przez dłuższy okres czasu. Naturalne ruchy nóg powodują skurcze mięśni łydek, co w efekcie pozwala uwolnić zgromadzony w kończynach dolnych nadmiar płynów. Pomocne będą też proste ćwiczenia, takie jak ruszanie stopami w kostce w przód i w tył lub robienie stopami kółek.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

bieganie
Skręcenie kostki
staw

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Wiesław
29.05.2015
Tu nie chodzi o leczenie ludzi tylko o ich celowe trucie aby chorowali przewlekle i aby na tym zarabiały firmy farmaceutyczne dlatego jet blokowana prawda, ludzie nie czytajcie tych bzdur, wszystkie choroby u człowieka są na podłożu Candidy i ją trzeba leczyć.
lora201
11.08.2014
Dlaczego nie moglam dodac swojego kometarza odnosnie sprawdzonej metody w wyleczeniu gronkowca?