opuchnięte nogi

Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
opuchnięte nogi
1 z 6
Obrzęk i opuchlizna nóg i stóp są związane z nagromadzeniem płynów w przestrzeniach międzykomórkowych. Na początku jest to denerwujące, ale z czasem może prowadzić do poważnych problemów. Przyczyn opuchlizny może być wiele. Różnią się one w zależności od tego, czy opuchnięte są obie kończyny, czy jedna, czy opuchlizna pojawia się rano, czy może w nocy, czy opuchnięta kończyna jest zimna, czy ciepła. Opis poszczególnych przyczyn puchnięcia nóg wraz z objawami towarzyszącymi tym przyczynom znajdziesz poniżej.
1
chwilowa opuchlizna
Chwilowa opuchlizna

W pierwszej kolejności musimy wyeliminować proste powody, np. odwodnienie, spożycie zbyt dużej ilości soli, skutek uboczny zażywania leków lub dieta uboga w białko. Opuchlizna może być również skutkiem zatwardzenia (wypróżnienie powinno następować przynajmniej raz dziennie). Jeśli nie dopatrujemy się naszych problemów w żadnej z wymienionych powyżej przyczyn, należy spojrzeć głębiej i przeanalizować opisane poniżej kryteria.

2
opuchlizna nóg
Nerki

Miejsce opuchlizny nóg i stóp jest ciepłe, opuchlizna pojawia się już rano. Opuchnięta jest również twarz, powieki, nabrzmiała zewnętrzna część dłoni. Opuchlizna jest zazwyczaj prawostronna.

3
opuchnięta jedna kończyna
Zator limfatyczny

Zanim stwierdzisz, że to on jest przyczyną, wyklucz wszystkie pozostałe. Opuchnięte nogi i stopy mają normalną temperaturę. Opuchlizna może dotyczyć tylko jednej kończyny. Widoczne są również powiększone węzły chłonne w pachwinach, pod pachami lub na głowie.

4
opuchnięta lewa stopa
Problemy z sercem

Kończyny są zimne, opuchlizna zaczyna się w okolicach stawów, obejmując stopy. Zazwyczaj jest lewostronna.

5
opuchnięte stopy
Obrzęk wątroby

Zanim nogi i stopy zaczynają puchnąć, można zaobserwować powiększenie jamy brzusznej. Miejsce, gdzie znajduje się pępek jest wzdęte, tak, że sam pępek wygląda jak płaska plamka. W przeciwieństwie do opuchniętego brzucha, wszystkie kończyny wydają się na początku szczupłe. Mogą pojawić się problemy z wypróżnianiem. Zatwardzenie często obserwowane jest tuż przed pojawieniem się opuchlizny brzucha.

?

Wskazówki

  • Wyraźną ulgę odczujesz spędzając 10-15 minut każdego dnia w pozycji leżącej z nogami uniesionymi powyżej poziomu serca. Ułatwi ci to specjalna rehabilitacyjna poduszka pod nogi (do kupienia tutaj).

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Nudności
lewatywa
niestrawność

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

tom
27.03.2017
ten kto napisał o tym piwsku i gorzale jest nie spełna rozumu lepiej tego nie czytać
Elik
10.03.2016
Mam wrażenie, że ten artykuł powstał jedynie po to, aby umieścić na końcu informację o możliwości zakupu "...specjalnej rehabilitacyjnej poduszki pod nogi..."
zgred
05.09.2014
Nogi puchną od nadmiaru piwska i gorzały tzw. podagra o tym napiszcie to plaga.
alex
04.09.2014
durny, nic nie wnoszacy do wiedzy, artykulik.
widor
04.09.2014
Ja miałem opuchnięte kostki z powodu niewydolności żylnej. Ale miałem również sprawdzane nerki, na szczęście nic tam nie wyszło. Stosuję teraz taxivital i jest w porządku.
aba
04.09.2014
Spodziewałem się poważnych porad a tu takie bzdury jak dla dzieci
Kto płaci takim redaktorzynom za takie artykuły?
Wstydźcie się pisać w taki pobieżny i głupi sposób
Jeśli chcecie być dalej czytani to piszcie poważnie na poważne tematy
Za takie artykuły - zwolnić z pracy (tak pisać i przepisywać z wiki potrafi moja córeczka 10 letnia
dobra
04.09.2014
wyklad z lymfologii gorszy niz mierny...