unoszenie nóg

Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
JudymJudym - specjalista Tipy.pl

Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie codziennych czynności. Obrzęk nie tylko jest bolesny, ale wywołuje sztywność kończyn, a w efekcie może prowadzić do poważnych problemów z krążeniem. Najtańszym i przez wielu uważanym za najskuteczniejszy sposobem walki z opuchlizną kończyn są lekkie ćwiczenia fizyczne. Nie wymagają one wiele wysiłku, za to efekt, jaki przynoszą może być naprawdę odczuwalny. Przykłady najważniejszych ćwiczeń na opuchnięte nogi znajdziesz poniżej.
1
Chodzenie

Maszerowanie jest prostym, nie wymagającym dużego wysiłku ćwiczeniem, które angażuje mięśnie nóg, co wpływa na zmniejszenie opuchlizny kończyn dolnych. Gdy chodzisz, płyny zgromadzone w nogach i będące powodem opuchlizny, zostają usunięte. Z tego powodu codziennie przeznacz chwilę czasu na spacer. Ćwiczenie to jest szczególnie korzystne w przypadku limfatycznego obrzęku kończyn, który powstaje na skutek zaburzeń w przepływie limfy.
2
Unoszenie nóg

Pozwoli ci uwolnić się od opuchlizny. Grawitacja pozwala uwolnić zgromadzone w nogach płyny. Ten sposób polecany jest również sportowcom. Połóż się wygodnie i unieś nogi do góry. Jeśli dasz radę, możesz wyprostować je i oprzeć o ścianę. Ćwiczenie to nie powinno sprawiać ci żadnego bólu.

Ćwiczenie drugie. Stań z tyłu krzesła i chwyć jego oparcie. Nogi trzymaj prosto, stopy przed siebie. Teraz unieś jedną nogę do tyłu tak wysoko, jak tylko jesteś w stanie. Nie zginaj jej w kolanie. Wytrzymaj chwilę i opuść nogę. Zrób kilka powtórzeń dla tej samej nogi i powtórz całe ćwiczenie dla nogi drugiej.
3
Stawanie na palcach

Naciąganie mięśni łydek za pomocą ruchu palców u stóp również pomaga uwolnić zgromadzone w nogach płyny i poprawić krążenie. Stań na przeciw ściany lub z tyłu krzesła i oprzyj się o nie. Unieś cały ciężar ciała stając na palcach. Wytrzymaj kilka sekund i ponownie stań na całych stopach. Podczas wykonywania tego ćwiczenia powinieneś czuć jak napinają się mięśnie łydek. Zrób kilka powtórzeń.
4
Uwagi dodatkowe

Lekarz może zalecić ci noszenie w trakcie ćwiczeń specjalnych skarpetek uciskowych, które złagodzą ból i zmniejszą opuchliznę nóg. Skarpetki takie kupisz w sklepie medycznym. Lekarz poradzi ci, jaki stopień ucisku należy zastosować.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane