ból ucha

Domowe sposoby na ból ucha

healther - specjalista Tipy.pl
ból ucha
1 z 11

Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.

1
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek / oliwka dla dzieci. To jeden z najbardziej popularnych sposobów. Podgrzej delikatnie oliwę, nie może być za ciepła, na pewno nie gorąca, żeby nie uszkodzić ucha. Letnią oliwę zaaplikuj do ucha, około 3 do 5 kropli. Ból powinien ustać. Olej zadziała jak lubrykant, nawilży ucho i pomoże pozbyć się świądu i infekcji.

2
Suszarka.

Suszarka. Włącz suszarkę i ustaw na ciepły strumień powietrza, na najniższą moc. Ustaw ją około 20-30 cm od ucha i skieruj strumień powietrza w stronę małżowiny. Ciepłe powietrze powinno dostać się do ucha, a tym samym złagodzić ból. Możesz też usiąść blisko grzejnika i zbliżyć do niego ucho, zadziała tak samo, jak suszarka. Nie dmuchaj powietrzem dłużej, niż 3 do 5 minut.

3
Czosnek.

Czosnek. Rozgnieć ząbek czosnku i wyciśnij z niego sok. Wpuść ten sok do bolącego ucha. Czosnek zawiera substancje działające jak naturalne antybiotyki. Po co połykać tabletki, skoro czosnek jest na wyciągnięcie ręki.

4
art/2012/12685_83595_big.jpg

Ciepła woda. Owiń butelkę z ciepłą wodą w ręcznik. Użyj jej jako poduszki. Połóż się na niej przykładając bolące ucho. Ciepło z butelki powinno uśmierzyć ból.

5
art/2012/12685_83596_big.jpg

Guma do żucia. Żucie gumy, a nawet przeżuwanie jedzenia, pomoże w wentylacji przewodu Eustachiusza. Dzięki temu nacisk płynów na ucho zmniejszy się, a tym samym złagodzeniu ulegnie ból.

6
art/2012/12685_83597_big.jpg

Cebula. Ugotuj całą cebulę do miękkości. Jeszcze ciepłą owiń czystą ściereczką i przyłóż do ucha. Trzymaj kilka minut, po czym przyłóż również do drugiego ucha.

7
art/2012/12685_83598_big.jpg

Liście mięty. Kolejnym dobrym sposobem są liście mięty, a dokładnie sok z nich otrzymany. Zaaplikuj kilka kropel prosto do ucha, aby przynieść sobie ulgę.

8
art/2012/12685_83599_big.jpg

Imbir. Również świeży sok z imbiru w ilości kilku kropel wprowadzonych do ucha pomoże pozbyć się bólu. Imbir ma silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu poczujesz się lepiej.

9
art/2012/12685_83600_big.jpg

Ostre przyprawy. Zjedz dobrze doprawioną, ostrą zupę. Oczyści ona kanaliki i przyniesie ulgę.

10
art/2012/12685_83601_big.jpg

Qigong. To metoda medycyny chińskiej, która również pomaga pozbyć się bólu ucha. Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha jak pokazano na schemacie. Przyciśnij palce do ucha u nasady i przekładaj nacisk w górę palców. Odczekaj kila sekund i naciskaj je od czubków do nasady. Powtórz 36 razy.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

uszkodzenie błony bębenkowej
małżowina uszna
problemy ze słuchem

Podobne porady

Komentarze (35)

* Pola wymagane

Ola
18.02.2018
Mój mąż miał problem z uchem -zalecenie lekarza- wkraplanie parę dni parafiny ciekłej-pomogło !
anna
07.02.2018
Nie znam żadnych domowych sposobów na uśmierzenie bólu ucha.
ruda
30.01.2018
Nie mam przekonania, że takie domowe sposoby pomagają, jak ucho boli. Mnie pomógł spray, który działa i przeciwbólowo, i przeciwzapalnie
Teresa
09.01.2018
bardzo dobra jest woda utleniona parę kropli pomaga.
Moon
27.12.2017
Slyszalam ze dobry jest tez sok z cebuli (namoczyc sokiem wacik i do ucha) pozdrawiam
Babcia
30.10.2017
anginka - geranium taka roślina doniczkowa liścia rozetrzyj i włóż do ucha, przyniesie ulgę - odkaża i działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, pozdrawiam...metody babcine najlepsze
Salfo
22.10.2017
Trabka Eustachiusza ma swoje ujscie w gardle zakonczone tzw. trzecim migdalkiem, ktorego obrzek blokuje ujscie plynow z ucha. Trzeba wiec zaaplikowac spray do nosa, ktory obkurcza migdalek i otwiera ujscie. Tak zostaly wyleczone moje dzieci z chronicznego zapalenia ucha
gryglas
10.03.2017
trzeba byc debilem zeby wlewac sok z czosnku lub imbiru do ucha . Niech ten imbecyl sprobuje sobie te mikstury zaplikowac nawet do zdrowego ucha
lawenda
03.01.2017
mnie pomaga kropelka wody utlenionej zapuszczona do ucha
Marzyciel :)
02.12.2016
A ja sobie marzę , by lekarze przyjeżdżali do nas ,dzwonili , ba , nawet stali w kolejce i na zapisy , prosili i pytali nas ,czy mogliby nas z poleczyć... Takie odwrócenie służebności....A decydenci odpowiedzialni za Służbę Zdrowia tylko prywatnie i np stawka od 1000zł za wizytę plus koszty badań razy co najmniej 10. i dłuuuugie terminy..:)