ból ucha

Domowe sposoby na ból ucha

healther - specjalista Tipy.pl
ból ucha
1 z 11
Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.
1
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek / oliwka dla dzieci. To jeden z najbardziej popularnych sposobów. Podgrzej delikatnie oliwę, nie może być za ciepła, na pewno nie gorąca, żeby nie uszkodzić ucha. Letnią oliwę zaaplikuj do ucha, około 3 do 5 kropli. Ból powinien ustać. Olej zadziała jak lubrykant, nawilży ucho i pomoże pozbyć się świądu i infekcji.

2
Suszarka.

Suszarka. Włącz suszarkę i ustaw na ciepły strumień powietrza, na najniższą moc. Ustaw ją około 20-30 cm od ucha i skieruj strumień powietrza w stronę małżowiny. Ciepłe powietrze powinno dostać się do ucha, a tym samym złagodzić ból. Możesz też usiąść blisko grzejnika i zbliżyć do niego ucho, zadziała tak samo, jak suszarka. Nie dmuchaj powietrzem dłużej, niż 3 do 5 minut.

3
Czosnek.

Czosnek. Rozgnieć ząbek czosnku i wyciśnij z niego sok. Wpuść ten sok do bolącego ucha. Czosnek zawiera substancje działające jak naturalne antybiotyki. Po co połykać tabletki, skoro czosnek jest na wyciągnięcie ręki.

4
Ciepła woda

Ciepła woda. Owiń butelkę z ciepłą wodą w ręcznik. Użyj jej jako poduszki. Połóż się na niej przykładając bolące ucho. Ciepło z butelki powinno uśmierzyć ból.

5
Guma do żucia

Guma do żucia. Żucie gumy, a nawet przeżuwanie jedzenia, pomoże w wentylacji przewodu Eustachiusza. Dzięki temu nacisk płynów na ucho zmniejszy się, a tym samym złagodzeniu ulegnie ból.

6
Cebula.

Cebula. Ugotuj całą cebulę do miękkości. Jeszcze ciepłą owiń czystą ściereczką i przyłóż do ucha. Trzymaj kilka minut, po czym przyłóż również do drugiego ucha.

7
Liście mięty

Liście mięty. Kolejnym dobrym sposobem są liście mięty, a dokładnie sok z nich otrzymany. Zaaplikuj kilka kropel prosto do ucha, aby przynieść sobie ulgę.

8
Imbir

Imbir. Również świeży sok z imbiru w ilości kilku kropel wprowadzonych do ucha pomoże pozbyć się bólu. Imbir ma silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu poczujesz się lepiej.

9
Ostre przyprawy

Ostre przyprawy. Zjedz dobrze doprawioną, ostrą zupę. Oczyści ona kanaliki i przyniesie ulgę.

10
Qigong.

Qigong. To metoda medycyny chińskiej, która również pomaga pozbyć się bólu ucha. Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha jak pokazano na schemacie. Przyciśnij palce do ucha u nasady i przekładaj nacisk w górę palców. Odczekaj kila sekund i naciskaj je od czubków do nasady. Powtórz 36 razy.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

świecowanie uszu
basen
szum w uszach

Podobne porady

Komentarze (28)

* Pola wymagane

gryglas
10.03.2017
trzeba byc debilem zeby wlewac sok z czosnku lub imbiru do ucha . Niech ten imbecyl sprobuje sobie te mikstury zaplikowac nawet do zdrowego ucha
lawenda
03.01.2017
mnie pomaga kropelka wody utlenionej zapuszczona do ucha
Marzyciel :)
02.12.2016
A ja sobie marzę , by lekarze przyjeżdżali do nas ,dzwonili , ba , nawet stali w kolejce i na zapisy , prosili i pytali nas ,czy mogliby nas z poleczyć... Takie odwrócenie służebności....A decydenci odpowiedzialni za Służbę Zdrowia tylko prywatnie i np stawka od 1000zł za wizytę plus koszty badań razy co najmniej 10. i dłuuuugie terminy..:)
jamkowalski
01.09.2016
Mnie dokuczał ból ucha dobry tydzień. Postanowiłam skorzystać z tego poradnika i nie żałuje :)
stopbolucha.wordpress.com
Ból minął dosłownie w ten sam dzień :)
jamkowalski
25.08.2016
Mnie dokuczał ból ucha dobry tydzień. Postanowiłem skorzystać z tego poradnika i nie żałuje :)
stopbolucha.wordpress.com
Ból minął dosłownie w ten sam dzień :)
Aneta
11.07.2016
Suszyłam suszarką bez efektu, leżenie na ciepłym kompletnie bez efektu. Z bezsilności starłam imbir i przez gazę wycisnęłam dwie krople do ucha, przez kilka minut czułam pulsujące ciepło i ból jak ręką odjął. Ogromne dzięki, jest niedziela i niestety nie mam możliwości udać się dzisiaj do laryngologa, a jak widać niektóre sposoby jednak działają.
PatroticPL
20.04.2016
Zapchałem sobię bolące ucho imbirem ALE CZĄSTKAMI A NIE SOKIEM i obecnie piecze.Czy to oznacza że działa?
beti
07.03.2016
Warto mieć w doniczce geranium- potocznie zwane anginką.Kawałek wygniecionego liścia włożony do ucha na kilka godzin, leczy stany zapalne. Od zawsze.
justa
01.02.2016
a mi mama zawsze mowila ze nie wolno stosowac tlustych plynow do ucha bo to moze zalepic ucho i tluste plyny ciezko wydostaja sie na zewnatrz co moze prowadzic do lekkiej gluchoty.... poki nie ma sie wizytu u lekarza najlepiej podgrzac sol na patelni ale nie moze byc goraca przesypac do grubej skarpety i przykladac do ucha zawsze pomagalo
monika.marczuk1265
21.12.2015
Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy po przeczytaniu tytułu artykułu to wata w uchu. To jedyny znany mi babciny sposób na ból ucha. Babcia zawsze jak ją przewiało i czuła, że coś się dzieje z uchem to robiła sobie kulkę z waty, delikatnie spryskiwała spirytusem i wkładała do ucha. Na to zakładała chusteczkę na głowę i tak trwała z tym sposobem kilka godzin. Później nigdy nie skarżyła się na ból. Nie wiem ile w tym prawdy, a ile tego, że po prostu z uchem nie działo się nic poważnego i samo mijało.