grzybica paznokci

Domowe sposoby na grzybicę paznokci.

healther - specjalista Tipy.pl
grzybica paznokci
1 z 5
Leczenie grzybicy paznokci może trwać bardzo długo, zwłaszcza kiedy zaniedbamy pierwsze objawy i zabierzemy się za walkę z już rozwiniętą grzybicą. Udaj się do lekarza po maści i inne specyfiki by walczyć z chorobą paznokci. Ale możesz też walczyć z grzybicą w domu. Nie od dziś wiadomo, że domowe sposoby naszych babć są skuteczne.
1
Olejek z drzewa herbacianego.

Olejek z drzewa herbacianego.

Jest to znany środek antyseptyczny (odkażający) i grzybobójczy. Świetnie poradzi sobie w walce z grzybicą paznokci. Połącz olejek z drzewa herbacianego z oliwą z oliwek, nasącz w tym wacik i przyłóż do paznokcia, lub paznokci. Możesz też wydzielić kilka kropli omawianego olejku bezpośrednio na paznokcia i wcierać go w niego codziennie. Kolejnym sposobem jest zmieszanie równych części olejku z drzewa herbacianego, oliwy z oliwek, olejku z tymianku i stosowanie tej mieszanki na zainfekowane paznokcie. Zrób z nich kompres i trzymaj na paznokciach przez 10 do 15 minut. Po tym czasie delikatnie ścieraj paznokcie szczoteczką do zębów. Dzięki temu oleje dokładnie wchłoną się w paznokcie oraz pod nie. Dzięki szczoteczce do zębów zetrzesz z powierzchni płytki warstwy grzyba, jedna po drugiej. Jest to jednak długi proces. Aby pozbyć się grzyba całkowicie musisz pamiętać o powtarzaniu tych czynności codziennie przez około 4-5 tygodni, może nawet więcej – w zależności od stopnia zaawansowania. Już po wyleczeniu stosuj olejek z drzewa herbacianego przez miesiąc, aby mieć pewność, że grzyb został usunięty na dobre. Możesz stosować olejek w czystej formie lub w postaci specjalnego preparatu do stóp i paznokci (sprawdź tutaj). Olejek pomoże w początkowej fazie grzybicy paznokci oraz w bardziej rozwiniętym stanie choroby. Jednak przy bardzo zaawansowanej grzybicy już będzie za późno na olejek.

2
Płyn listerine.

Płyn Listerine.

Nie od dziś wiadomo, że płyn do płukania ust ma dużo więcej zastosowań niż tylko czyszczenie naszej jamy ustnej. On też zawiera środki antyseptyczne, ponadto alkohol, który dodatkowo odkazi zainfekowane paznokcie. Zmieszaj listerine i ocet jabłkowy lub sok z cytryny w równych proporcjach. Dzięki temu, zwiększysz jego efektywność. Zamocz płatek kosmetyczny w tej mieszance i zrób okłady na paznokcie. Owiń je bandażem, aby nie zsunęły się tak łatwo. Pozostaw namoczone płatki na paznokciach przez około 45 minut. Następnie zdejmij płatki i delikatnie masuj paznokcie, aby mikstura dobrze się w nie wchłonęła. Możesz też dodać tą mieszankę do miski z wodą i płucz w tym stopy przez około 20 minut. Wykonuj tą czynność przynajmniej raz dziennie przez kilka kolejnych tygodni. W większości przypadków, jeśli wszystko jest robione jak należy, poprawę widać już do dwóch tygodni. Przy regularnym i odpowiednio długim stosowaniu tej metody możesz pozbyć się grzybicy z paznokci na dobre. Po każdym namoczeniu paznokcia w zrobionej mieszance i zrobionym masażu pamiętaj, aby wytrzeć go do sucha. Nie może być wilgotny.

3
ocet jabłkowy.

Ciepła woda i ocet jabłkowy.

Mocz stopy lub dłonie przez 15-20 minut w miksturze przygotowanej z ciepłej wody i octu jabłkowego zmieszanych w równych proporcjach. Po tym czasie dokładnie wytrzyj paznokcie i kończyny. Możesz też wysuszyć dokładnie paznokcie suszarką do włosów. Ocet jabłkowy zabezpieczy paznokcie przed rozprzestrzenianiem się grzyba. W połączeniu z wodą może być jednak stosowany tylko jako wspomaganie leczenia, nie samo leczenie.

4
oregano i oliwa

Oliwa z oliwek i oregano.

Zmieszaj 2 krople olejku z oregano z łyżeczką oliwy z oliwek. Nakładaj na zmienione paznokcie codziennie nie dłużej niż przez trzy tygodnie. Olejek z oregano ma właściwości antyseptyczne, odkażające, przeciwgrzybiczne, antybakteryjne, antywirusowe i przeciwbólowe. Tak wiele, za tak niewiele.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

leczenie trądziku
trądzik na ciele
aloes

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

Kitka888
27.03.2017
Miałam grzybicę na paznokciach na dwóch dużych palcach u stóp.Podczas wizyty u podologa zaproponowano mi wcieranie w paznokcie olejku z drzewa herbacianego.Robiłam tak przez 4 tygodnie,codziennie rano i wieczorem jak już byłam po wzięciu prysznica.Olejek wcierałam bez rozcieńczania przy użyciu szczoteczki do zębów.Co trzy dni ,przed aplikacją olejku, górną warstwę paznokcia lekko ścierałam pilnikiem do paznokci.Efekt końcowy - każdy paznokieć,w miejscach zajętych chorobą,zszedł mi ,ale pod spodem jest ładna płytka nowego paznokcia.Mam nadzieję,że na dłuższy czas będę miała problem zażegnany i profilaktycznie nadal wcieram olejek w paznokcie.Nie wiem,czy innym osobom stosowanie olejku pomoże,ale mi osobiście wytępiło grzyba.
Walter
12.01.2017
Najblizej prawdy jest P.grzybiarz,bo problem jest we krwi.Trzeba ja normalnie oczyscic a sposobow jest wiele.Ja ssalem olej slonecznikowy naczczo i problem zniknal na zawsze.Jelita sa powodem naszych przewleklych chorob i dlatego trzeba dbac o czyste jelita,a jak jelita czyste to krew czysta.
atia
25.07.2016
ja grzybice duzego paznokcia u nogi wyleczylam robiac kapiel stop w roztworze: letnia woda przegotowana, ocet jablkowy, sok z cytryny lub limonki.
Moczenie obu stop wieczorem okolo 15-20 minut. Po wysuszeniu leko nakremowc kremem do stop i poczekac ok 30 min az "wszystko" wsiaknie i wyschnie.
Przyjemna i spokojna noc do spania
mar
14.03.2016
Żeby pozbyć się grzybicy należy odkwasić organizm. Trzeba zatem zmienić swoją dietę, w moim przypadku wystarczyło ograniczyć spożycie cukru. Stosowałem też moczenie stóp w wodzie z dodatkiem chlorku magnezu. Magnez jak wiadomo jest alkaliczny, ma działanie antyseptyczne
iska
14.03.2016
lakier do paznokci to jest porażka, nic nie pomaga i jest drogi ,paznokieć żółknie ,pomalowałam sobie drugi paznokieć dla zabezpieczenia przed grzybem,tak go uchroniłam że sama przeniosłam grzyba na paznokcia u drogiej nogi ,nie polecam,
jola
14.03.2016
tylko jodyna pomaga!
inka
27.01.2016
olejek herbaciany to mit dla naiwniaków albo dla tych co go chcą sprzedać . NIE działa i szkoda kasy na niego.
adela_44
20.01.2016
radzę spróbować sodę oczyszczoną , patogeny nie lubią zasadowego środowiska , pamiętajcie rak żywi się cukrem , (sodę , 5kg. za ok 27 zł. zamówiłam przez internet) , w letniej wodzie rozpuścić i moczyć nogi np. przy komputerku , lub telewizji , kilka razy a potem co jakiś czas powtarzać , mi przeszło po czerech razach moczenia , ale fakt , że nie miałam silnej grzybicy , miałam tak pod paznokciem jakby ktoś wbił drzazgę i wyją ją taki ślad , nie mogłam niczym tam zrobić cokolwiek, spróbujcie , nie naganiam , soda tania , woda wszędzie dotrze, i mam już spory czas spokój, buty i skarpety wyparzam myjką ciśnieniową ( koszt 75 zł, kupiłam ją bo miałam pluskwy w domu , taka mądra byłam , że wzięłam dywan spod śmietnika ), przekazujcie wszystkim o tej sodzie na grzybicę , bo są takie strony co jakieś kapsułki proponują ale komentarzy to jakoś nie przyjmują , soda nie szkodliwa zewnętrznie i tania można spróbować , jak wam pomoże dajcie znać na anastazja211@gmail.com , będzie mi miło a jak nie pomoże to też napiszcie
Niki
30.10.2015
Sama jestem zwolenniczką domowych kuracji, acz szczerze wątpię, żeby grzyba udało się wyleczyć za pomocą pocierania olejkiem herbacianym. Może w początkowej fazie, ale jak już jest potężny wykwit? Tylko dermatolog i leczenie dobranymi medykamentami. Po co ryzykować?
besia
06.10.2015
ja zamiast się wyleczyć tylko sobie więcej problemow narobiłam tymi domowymi sposobami. Sugeruje wizytę u lekarza i odpowiednio dobrane leki. U mnie się skończyło na terapii doustnej w trzech cyklach.