zdrowe włosy

Jak zapobiec wypadaniu włosów?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Twoje włosy są coraz rzadsze i cieńsze? Normalnie tracimy dziennie około 40 - 100 włosów. Jednak jeśli wypada ich więcej może to już stanowić problem. Powodem wypadania włosów może być choroba, utrata wagi, stres czy brak witamin. Wzrost włosów może być również zahamowany. Przyczyną wolnego wzrostu włosów, nieraz nawet słabej jakości jest zwykle jedzenie zbyt dużej ilości wysoko przetworzonych produktów oraz palenie papierosów. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek i porad co robić, aby włosy zaczęły odrastać zdrowe i silne.
1
Zrezygnuj z jedzenia wysoko przetworzonych produktów takich jak zupy i sosy w proszku, białego chleba, zrezygnuj z wszystkich napojów gazowanych, chipsy, fast foody. Takie jedzenie spowalnia proces odnawiania się komórek. Zarówno nasza cera jak i włosy tracą wiele na swojej świetności. Inaczej mówiąc - starzejemy się szybciej.
2
Rób płukanki z łopianu. Jego korzeń głęboko odżywia włosy i skórę głowy, wzmacniając cebulki i zapobiegając wypadaniu włosów. Zapobiega również przetłuszczaniu się włosów i skóry głowy i doskonale radzi sobie w walce z łupieżem. W drogeriach dostępne są szampony z dodatkiem łopianu, najbardziej skuteczny będzie jednak naturalny wyciąg z jego korzenia (dostępny na przykład tutaj).
3
Używaj octu jabłkowego do płukania włosów - usunie ona martwe komórki z mieszków włosowych oraz zapobiega wypadaniu włosów. Włosy należy płukać w słabym roztworze octu (na litr wody, 1/4 szklanki octu).
4
Witamina C i E odżywiają skórę głowy oraz stymulują krwioobieg. Dzięki nim włosy rosną mocne i zdrowe. Witaminy z grupy B oraz witamina F również wpływają na kondycję oraz porost włosów.
5
Pij sok z zielonych warzyw liściastych, marchewki oraz kiełek lucerny. Ten zestaw posiada bardzo wysoki poziom witamin potrzebnych do prawidłowego wzrostu włosów.
6
Papryczki Jalapeño nasączone wódką a następnie zmiksowane z olejem rycynowym wspomagają porost włosów i zapobiegają ich wypadaniu. Poniżej tradycyjny przepis meksykański na maseczkę zapobiegającą wypadaniu włosów:

Do zrobienia maseczki potrzebujesz:
2 małe lub jedna duża papryczka Jalapeño
1/2 szklanki wódki
2 łyżki oleju rycynowego.

Przemiel papryczki Jalapeño i przełóż do plastikowego pojemniczka a następnie dolej wódki i wymieszaj. Odstaw na 3-4 dni. Odcedź wódkę i pozbądź się resztek po papryczce. Do "paprykowej wódki" dodaj olej rycynowy i wymieszaj. Przechowuj w buteleczce. Przed użyciem wstrząśnij. Sposób użycia: Wmasuj w skórę głowy pół łyżeczki wywaru z Jalapeño przed pójściem spać (możesz poczuć delikatne mrowienie na skórze głowy). Rano umyj głowę szamponem.

Po nałożeniu maseczki na włosy nie dotykaj rękami twarzy a szczególnie okolic oczu. Papryczki Jalapeño są bardzo ostre!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapobieganie siwieniu
miód
piękne włosy

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

szara5
24.10.2014
no ja chętnie skorzystam z rad i porad:) :)
mi tez wypadaja strasznie włosy
#18350
27.03.2013
Ja swoje wypadanie włosów zahamowałam dzięki przyjmowaniu suplementów diety(dokładnie Skrzypovity) i wcieraniu odżywek przeznaczonych do skóry głowy. Jednak nie polecam tych z alkoholem. Po pierwsze mogą mieć nieprzyjemny zapach, a po drugie mają skłonności do przesuszania i podrażniania skóry co na pewno nie jest przyjemne.
o.
24.01.2013
polecam picie drożdży - nie tylko zapobiegną wypadaniu włosów, ale również je odżywią, zregenerują. drożdże działają też świetnie na kondycje cery i paznokci.
Madzik
08.09.2011
do zuza: włosy często zaczynają wypadać na skutek gwałtownej zmiany poziomu hormonów (np. po odstawieniu tabletek czy w trakcie menopauzy). Taki stan może utrzymywać się kilka miesięcy (nawet pół roku) do czasu, aż jajniki zaczną prawidłowo pracować a układ hormonalny się ustabilizuje. Skontaktuj się ze swoim ginekologiem, aby zasięgnąć jego rady.To co możesz zrobić sama to:
- Właściwa pielęgnacja - skrócić włosy, aby je nieco odciążyć; nie wiązać w ciasne kucyki, nie szarpać, nie stosować obciążających preparatów (żele, pianki, lakiery); nie farbować;
- Przyjmowanie środków wzmacniających włosy - tabletki ze skrzypem (np. skrzypovita, skrzyp max itp), stosować preparaty drożdżowe;
- Pobudzać krążenie skóry głowy - wykonywać masaże głowy, stosować darsonwal (z końcówką grzebieniem, przez 5-7 min; zabieg można wykonać u kosmetyczki lub kupić sobie darsonwal przenośny cena ok 180 zł)
zuza
08.09.2011
Witajcie, mi wlosy prawdopodobnie zaczely wyoadac po odstawieniu antykoncepscji... zaczelo sie jakos 3 tygodnie po odstawieniu i trwa to juz okolo miesiac. wlosy nie tylko wyoadaja ale i zmienily swoja strukture, sa teraz w dotyku jak bibula. nie wiem juz co mam robic...
szpilka
11.10.2010
Witam, ja używam płynu Pokrzepol, widać efekty, włosy są mocniejsze i zdrowsze.
Polecam