obrazek - witraż

Jak zrobić witraż - obrazek?

IrenkaIrenka - specjalista Tipy.pl
Chciałabyś zrobić obrazek witraż, a nie wiesz jak się do tego zabrać? Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak wykonać niepowtarzalny prezent na dzień matki i nie tylko.
P

* Papier woskowany,
* Kredki woskowe,
* Temperówkę,
* Nożyczki,
* Jakieś płaskie obiekty tj. liście, obrazki z gazet, naklejki, sreberka itp.,
* Żelazko.

1
witraż - obrazek 1
Wytnij dwa koła lub owale z papieru woskowanego. Wielkość zależy od tego jaki duży ma być witraż. Oba kawałki powinny być takiej samej wielkości i nakładać się na siebie.
2
witraż - obrazek 2
Połóż jedno z kół na płasko – najlepiej na stole. Ułóż na nim wybrane dekoracje, zaaranżuj je. Zastrugując kredki temperówką możesz wykorzystać "strużki" do dekoracji. Z kredek woskowych możesz rozrzucić drobinki po całym kole, aby witraż był kolorowy.
3
witraż - obrazek 3
Poprzednie dwa kroki z łatwością mogą wykonać dzieci. Do trzeciego potrzebna będzie pomoc osoby dorosłej. Włącz żelazko, na deskę do prasowania połóż kilka warstw gazet, na nich połóż papier z zaaranżowaną dekoracją, przykryj drugim kołem. Następnie przykryj delikatnie gazetą.
4
Żelazko powinno być średnio gorące. Prasuj ostrożnie po zewnętrznej gazecie, sprawdzając czy się nie przypala.
5
Prasuj dopóki oba koła z papieru woskowego się skleją, a woskowe "strużki" roztopią. Aby koła z papieru woskowego lepiej się skleiły nie układaj dekoracji na samych brzegach.
6
Pozostaw aż ostygnie, delikatnie zdejmij gazetę. Jeżeli okażę się że jakiś brzeg się nie skleił podklej go delikatnie przeźroczystą taśmą klejącą lub bezbarwnym klejem.
7
Na górze zrób otwór dziurkaczem, możesz obciąć brzegi jeżeli się rozsunęły podczas sklejania, uważaj abyś nie przycięła za dużo, bo dekoracja umieszczona pomiędzy nimi może się rozsypać. Możesz użyć ząbkowanych nożyczek, a by ozdobić brzegi obrazka.
8
witraż - obrazek 4
Twój obrazek jest gotowy do powieszenia.
?

Wskazówki
* Musisz wiedzieć ze cała kompozycja nie jest zbyt mocno przyklejona do papieru, utrzymuje się w swojej pozycji głównie dzięki temu że brzegi obrazka dobrze do siebie przylegają, dlatego musisz uważać jeśli będziesz musiała przyciąć zewnętrzne brzegi.

Powiązane porady

Bukiet z cukierków
prezenty na Dzień Matki
przedstawienie dla mamy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jejku
13.04.2012
muszę spróbować
HoFuI
28.03.2012
zrobie po swojemu