calzone

Jak zrobić calzone?

Gomez - specjalista Tipy.pl
Zrobić prawdziwe włoskie calzone jest łatwo, o ile zna się odpowiedni przepis. Ale tym się nie martw, skoro tu jesteś, to znaczy, że masz szczęście. Tylko sporządzone według tego przepisu calzone zaakceptuje nawet najbardziej włoski Italiano. Palce lizać! Przekonaj się sama.
P

* 7 g drożdży
* 1 szklanka ciepłej wody
* 1 łyżka + 1 łyżeczka oliwy z oliwek
* 1 łyżeczka cukru
* 1 łyżeczka soli soli
* 2 ½ szklanki mąki
* 125 g serka ricotta
* 170 g pokrojonego drobno sera cheddar
* 115 g pokrojonego w kostkę pepperoni
* 35 g pokrojonych w plasterki świeżych pieczarek
* 1 łyżka suszonych liści bazylii
* 1 jajko, rozbełtane

1
Ciasto

W małej miseczce rozrób drożdże w wodzie. Dodaj łyżkę stołową oliwy, cukier i sól. Wmieszaj szklankę mąki i zmiksuj całość na gładko. Stopniowo dodawaj resztę mąki, dopóki nie uzyskasz jednorodnego, dającego się wyrabiać ciasta. Wyrabiaj je przez 5 minut na podsypanej mąką stolnicy. Następnie włóż je do miski natłuszczonej łyżeczką oliwy, obtocz je w niej i przykryj ścierką lub folią śniadaniową. Pozostaw ciasto do wyrośnięcia na około 40 minut, aż podwoi swoją objętość prawie dwukrotnie.

2
Nadzienie

Gdy ciasto będzie rosnąć, ty zajmij się przygotowaniem nadzienia. Zmieszaj serek ricotta, cheddar, pepperoni, pieczarki i suszoną bazylię. Zmiksuj wszystko na jednorodną masę i włóż do lodówki.

3
Pieczenie calzone

Rozgrzej piekarnik do 190°C. Gdy ciasto będzie gotowe, wyjmij je z miski i podziel na dwie równe części. Każdą z tych części rozwałkuj na cienkie koło na lekko podsypanej mąką stolnicy.

4
zawijanie calzone
Napełnij każde koło połową nadzienia. Możesz dodać do środka odrobinę sosu lub przecieru pomidorowego. Złóż każde calzone na pół, zaklejając palcami brzeg i ugniatając go widelcem. Wierzch każdego calzone posmaruj rozbełtanym jajkiem.
5
gotowe calzone
Ułóż oba calzone na lekko natłuszczonej lub wyłożonej papierem pergaminowym blasze. Włóż do rozgrzanego do 190°C piekarnika i piecz przez 30 minut. Podawaj gorące.

Powiązane porady

ciasto na pizzę włoską
Sos do pizzy z koncentratu
pizza na cienkim cieście

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane