Młoda Para

Jak zaplanować ślub i wesele?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
Ślub i wesele to najważniejsze wydarzenia w naszym życiu. Dlatego tak ważne jest dobre ich zaplanowanie. Poniżej znajdziesz instrukcję mówiącą jak krok po kroku, a właściwie tydzień po tygodniu zaplanować wesele, począwszy od oświadczyn, aż po dzień ślubu. Trzymaj się tego planu, a zobaczysz, że jest to naprawdę bardzo proste.
1
planowanie wesela - krok 1
Wybierz datę oświadczyn

Kiedy? 14-18 miesięcy przed ślubem

Planowanie wesela rozpoczyna się przecież od oświadczyn. Datę należy wybrać rozważnie, będziecie ją wspominać do końca życia. Po oświadczeniu się Pannie Młodej należy przekazać radosną nowinę również jej rodzicom.
2
planowanie wesela - krok 2
Określcie budżet wesela i zarezerwujcie salę

Kiedy? 12-14 miesięcy przed ślubem

Teraz czas usiąść razem i wspólnie ustalić ile pieniędzy chcecie wydać na wesele. Zastanówcie się kiedy chcecie mieć wesele, czy organizujecie je w restauracji, czy na łonie natury, jak bardzo ma być ono wystawne, ilu gości zamierzacie zaprosić, czy zamierzacie inwestować w catering, czy ciasta weselne będziecie piec sami.

Gdy przemyślicie już wszystkie te kwestie, czas rozejrzeć się za odpowiednią salą weselną. Gdy znajdziecie taką, której lokalizacja, cena i liczba miejsc są odpowiednie, zarezerwujcie termin. Udajcie się również do kościoła, by ustalić datę ślubu.

Jest to również dobry czasy, by zacząć rozglądać się za fotografem i zespołem na wesele. Przeglądnijcie portfolio, odsłuchajcie nagrania i wybierzcie taką ekipę, która zapewni wam i waszym gościom niezapomniane doznania. Zarezerwujcie termin jak najszybciej.
3
planowanie wesela - krok 3
Wybierzcie świadków

Kiedy? 10 miesięcy przed ślubem

Zastanówcie się kogo chcecie powołać na świadków. Uprzedźcie ich wcześniej, by mieć pewność, że będą mogli stawić się w ustalonym terminie. Możecie również zawiadomić o dacie ślubu rodzinę i przyjaciół znajdujących się za granicą. Wysłanie im zaproszeń już teraz sprawi, że będą mogli zawczasu zorganizować wyjazd.

Jeśli zamierzacie wynająć kogoś do dekoracji sali, możecie już przedstawić mu swój zamysł na motyw przewodni wesela, wybrać kolory, kwiaty, itp.
4
planowanie wesela - krok 4
Znajdź idealną suknie ślubną

Kiedy? 8 miesięcy przed ślubem

To jednocześnie najbardziej ekscytująca i najbardziej irytująca część przygotowań do ślubu (przynajmniej dla Panny Młodej). Żeby łatwiej podjąć decyzję, zanim wybierzesz się do sklepów z sukniami ślubnymi, zastanów się jaki typ sukni najbardziej by ci odpowiadał. Znajdź coś, co nie tylko będzie ładne, ale również odpowiednio dopasuje się do typu twojej figury. Pamiętaj, że suknia powinna być też wygodna. Nie ma sensu męczyć się w czymś, co co chwila zsuwa się lub o coś zahacza. Zastanów się również, czy chcesz kupić suknię, czy tylko ją wypożyczyć.

Po wyborze sukni udaj się na pierwszą przymiarkę. Umów się też na kolejne przymiarki, ponieważ przez rok twoja figura może się nieco zmienić.
5
planowanie wesela - krok 5
Zacznij dbać o siebie

Kiedy? 6 miesięcy przed ślubem

Kolejnym etapem jest rozpoczęcie zabiegów upiększających. Każda Panna Młoda chce w dniu ślubu wyglądać pięknie, dlatego warto sobie pomóc i zapisać się na serię zabiegów u kosmetyczki. Może to być oczyszczanie cery, endermologia, masaże, zabiegi na włosy itp.

Jeśli twoje ciało nie jest jędrne i wysportowane, rozważ również zapisanie się na siłownię lub basen.

Zastanówcie się również, gdzie chcecie wybrać się w podróż poślubną. Skontaktujcie się z biurem podróży w sprawie ustalenia terminu. Sprawdźcie, czy macie ważne paszporty, żeby uniknąć nieprzyjemności. Jeśli planujecie wieczór kawalerski/panieński, ustalcie bliżej szczegóły.
6
planowanie wesela - krok 6
Zatroszcz się o szczegóły

Kiedy? 4 miesiące przed weselem

Wybierzcie i kupcie obrączki ślubne. Zacznijcie zbierać potrzebne akcesoria, takie jak buty ślubne, buty weselne, koszulę dla Pana Młodego, krawat, marynarkę itp.

Ustalcie dokładny plan ceremonii z księdzem, powiedzcie zespołowi weselnemu jakiego rodzaju muzyki oczekujecie, wybierzcie również piosenkę na pierwszy taniec.

Dopracujcie ostateczną listę gości i sprawdźcie ile zaproszeń trzeba będzie wydrukować.
7
planowanie wesela - krok 7
Złóż zamówienia, zrób niektóre zakupy

Kiedy? 3 miesiące przed weselem

Zamówcie zaproszenia. Kupcie małe prezenty dla gości weselnych (świeczki, pudełeczka z cukierkami itp.). Rozeznajcie się w ofercie cukierni. Wypróbujcie różne torty i wybierzcie taki, który najbardziej będzie wam odpowiadać.

Zacznij korzystać z solarium (nie przesadź z tym), żeby na weselu zaprezentować piękną opaleniznę.
8
planowanie wesela - krok 8
Wyślij zaproszenia

Kiedy? 2 miesiące przed weselem

Kolejną rzeczą, o którą musisz zadbać jest dostarczenie zaproszeń gościom. Ustal ostateczny termin, w którym mają powiadomić cię o swojej obecności.

Zacznij testować fryzury ślubne i makijaże. Gdy zdecydujesz się, który salon fryzur i makijażystkę wybrać, zarezerwuj termin.

Udaj się na ostatnią przymiarkę sukni ślubnej, by dokonać ewentualnych poprawek i upewnić się, że leży idealnie.
9
planowanie wesela - krok 9
Wybierz menu weselne

Kiedy? 1 miesiąc przed weselem

Zdecydujcie się na menu weselne i spotkajcie się z dekoratorem (jeśli go wynajęliście) w celu ustalenia szczegółów wystroju sali weselnej.

Kup brakujące akcesoria, jak welon, halka, biżuteria itp. Jeśli chcecie, zarezerwujcie limuzynę na ślub.

Spotkajcie się z fotografem, by ustalić wszystkie szczegóły współpracy i wybrać miejsce sesji ślubnej.

Upewnij się też, że załatwiliście wszystkie kwestie formalne, by nic nie stanęło wam na drodze w dniu ślubu.
10
planowanie wesela - krok 10
Skontaktuj się z zaproszonymi gośćmi

Kiedy? 3 tygodnie przed weselem

Pamiętaj, że wesele to nie tylko Młoda Para, ale również i goście. Skontaktuj się ze wszystkimi zaproszonymi, którzy nie potwierdzili swojej obecności i ustal ostateczną listę gości. Znajdź nocleg dla wszystkich gości, którzy przyjadą z daleka.

Gdy będziecie już wiedzieć, ile osób na pewno będzie na weselu, rozplanujcie kto koło kogo będzie siedzieć. Nie jest to obowiązkowe, ale pozwoli lepiej zorganizować towarzystwo. Wydrukujcie winietki z imionami gości. Możecie również przygotować dla każdego plan sali, by łatwiej było odnaleźć swoje miejsce.
11
planowanie wesela - krok 11
Udaj się na badania lekarskie

Kiedy? 2 tygodnie przed weselem

Narzeczeni tak mocno skupiają się na samej wizualnej otoczce wesela, że zapominają, iż najważniejsze jest jedno – zdrowie. Udaj się więc do lekarza, by sprawdzić, że nic ci nie dolega.

Zajmij się również swoim wyglądem, zafarbuj włosy, podetnij je, jeszcze raz przymierz suknię.
12
planowanie wesela - krok 12
Upewnij się, że wszystko jest w porządku

Kiedy? 1 tydzień przed weselem

Zadzwoń do wszystkich (fotografa, zespołu, dekoratora, księdza, itp.) by upewnić się, że wszystko idzie zgodnie z planem. Skontaktuj się z biurem podróży, by wybrać lub potwierdzić ofertę wyjazdu na miesiąc miodowy. Zacznij gromadzić rzeczy potrzebne na wyjazd.
13
planowanie wesela - krok 13
Przygotuj się psychicznie i fizycznie
Kiedy? 3 dni przed ślubem

Udaj się na ostatnie zabiegi upiększające (manicure, pedicure, regulacja brwi itp.). Zrelaksuj się, na przykład uprawiając jakiś sport. Wyśpij się i dobrze się odżywiaj!
14
planowanie wesela - krok 14
Baw się dobrze
Pamiętaj, że to najważniejszy dzień w twoim życiu. Przede wszystkim liczy się dobra zabawa!
Strona 1 z 6

Powiązane porady

nowożeńcy
ślubne zdjęcie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

GdzieWesele.pl_Poleca
30.10.2017
Z niektórymi terminami bym się nie zgodzila... np. suknia.. można spokojnie później, tym bardziej że większość przed ślubem chudnie.