długie włosy

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?

hugger - specjalista Tipy.pl
długie włosy
1 z 18
Jeśli zapuszczasz włosy, zapewne zastanawiasz się co możesz zrobić, aby przyspieszyć ten proces. Otóż sposobów jest wiele, trzeba tylko znaleźć te najlepiej działające na Ciebie i Twoje włosy. Możesz sobie oczywiście włosy po prostu przedłużyć, ale jeśli chcesz mieć naturalnie długie włosy powinnaś zastosować kilka sztuczek. Zapoznaj się z nimi.
1
Sposoby na długie włosy krok 1

Przycinanie końcówek. Pomyślisz sobie, dlaczego podcinanie końcówek ma przyspieszyć ich porost. I masz rację, bo podcinanie włosów nie przyspiesza w żaden sposób ich wzrostu, włosy w końcu rosną od cebulki, a nie na końcach. Poza tym, dlaczego podcinać włosy, skoro się je zapuszcza? Wyjaśnienie tego jest bardzo proste. Podcinanie końcówek to podstawowa forma dbania o włosy. Włosy niszczeją i rozdwajają się właśnie od końców. Jeśli nie obetniesz końcówek na czas, mogą one się poważnie rozwarstwiać, a nawet łamać. Czy jest sens zapuszczania takich włosów? Nie będzie to wyglądało estetycznie, ani nie przyniesie pożądanych efektów. Regularnie podcinanie włosy to zdrowe włosy. Podcinanie włosów co 6-8 tygodni o 1 -2 centymetry jest kluczowe, by mieć lśniące, zdrowe włosy.

2
Sposoby na długie włosy krok 2

Masaż skóry głowy. Najlepiej wykonać go gorącymi olejkami. To świetny sposób na pobudzenie mieszków włosowych, dzięki czemu włosy rosną szybciej, są gęstsze i bardziej miękkie.

3
Sposoby na długie włosy krok 3

Białka jajek. Są one znane z tego, że rewelacyjnie naprawiają uszkodzone włosy, odżywiają je. Włosy są niesamowicie miękkie i błyszczące. Oddziel białka od żółtek z kilku jaj i nałóż białka na włosy na piętnaście minut. Włosy od razu będą wyglądać na dziesięć razy zdrowsze, będą silniejsze, a co za tym idzie będą pobudzone do szybszego wzrostu.

4
Sposoby na długie włosy krok 4

Pij wodę. Woda to odpowiedź na wiele pytań, jeśli chodzi o zdrowie i nie tylko. Jest to szybka i naturalna metoda szybkiego wypłukania z ciała toksyn, dzięki czemu włosy mogą nie niepokojone przez nic rosnąć szybciej. Pij około ośmiu szklanek wody codziennie. Nie tylko Twoje włosy będą rosły szybciej i będą mocniejsze, ale również poczujesz się dużo lepiej.

5
Sposoby na długie włosy krok 5

Szczotkuj włosy. Szczotkowanie powinno odbywać się codziennie przed snem oraz rano. Nie znaczy to, że masz przeciągać szczotką włosy po sto razy za każdym razem, bez przesady. Po prostu rozczesz je dokładnie rano i wieczorem. Pamiętaj o przejechaniu szczotką po skórze głowy, aby poprawić krążenie w skórze głowy. Dzięki temu pobudzone również zostaną mieszki włosowe i włosy rosnąć będą szybciej. Pamiętaj jednak, aby nie szczotkować włosów mokrych. Wtedy włosy są bardziej podatne na uszkodzenia. Pozwól włosom wyschnąć i dopiero wtedy bierz się za ich szczotkowanie.

6
Sposoby na długie włosy krok 6

Unikaj suszenia włosów suszarką. Suszenie włosów bardzo je osłabia i niszczy. Gorące powietrze nie ma najlepszego wpływu na stan włosów oraz ich porost. Ogranicz więc suszenie do minimum.

7
Sposoby na długie włosy krok 7

Proteiny. To co jesz ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i wygląd. Odpowiednie składniki odżywcze mają również wpływ na porost włosów. Jeśli brakuje Ci witamin Twoje włosy z całą pewnością będą o tym krzyczeć. Spożywając dużo produktów bogatych w proteiny zauważysz dużą różnicę w prędkości wzrostu włosów, ale również w ich wyglądzie. Włosy będą zdrowe, lśniące, grubsze. Jedz więc dużo ryb, jajek, chudego mięsa. Zrezygnuj z fast foodów i tzw. zapychaczy typu chipsy czy paluszki.

8
Sposoby na długie włosy krok 8

Odżywki. Aby włosy były mocne i chciały rosnąć stosuj odżywki (te wspomagające porost włosów kupisz na przykład tutaj). Stosuj je przynajmniej raz w tygodniu. Musisz jednak uważać, ponieważ odżywki powinny być nakładane tylko na włosy, nie na skórę głowy. Odżywka nałożona na całe włosy, również u nasady obciąża je i sprawia, że szybciej się przetłuszczają. Włosy się męczą i nie chcą tak szybko rosnąć. Nakładaj więc odżywkę na końce włosów, mniej więcej od połowy ich długości.

9
Sposoby na długie włosy krok 9

Cebula. Może i myślisz, że cebulę wykorzystuje się tylko w kuchni to grubo się mylisz. Ugotuj kilka cebul w wodzie i płucz w tej wodzie włosy. Naprawdę, to działa. Włosy zostaną świetnie pobudzone do wzrostu. I nie martw się o cebulowy zapach włosów. Po spłukaniu włosów wodą cebulową, spłucz je czystą wodą, po czym nałóż odżywkę i ponownie spłucz. Na mokrych włosach może i zostanie lekki zapach cebuli, ale gdy włosy wyschną, zapach zniknie.

10
Sposoby na długie włosy krok 10

Maseczka z ziemniaków. Kolejny produkt z ogródka, obok cebuli, który wzmocni włosy i pobudzi ich wzrost. Zetrzyj na tarce trzy obrane ziemniaki, dodaj do nich żółtko z jednego jajka i trochę miodu. Zamieszaj. Nałóż tak przygotowaną maseczkę na włosy. Różnica w strukturze włosów gwarantowana. Przy regularnym stosowaniu Twoje włosy będą rosły jak szalone.

11
Sposoby na długie włosy krok 11

Olejki eteryczne. Również one wspomogą porost włosów. Zmieszaj trzy krople olejku lawendowego, trzy krople olejku rozmarynowego, dwie krople olejku z tymianku i dwie krople olejku z drzewa sandałowego. Nałóż na skórę głowy i wykonaj masaż. Potem zmyj głowę.

12
Sposoby na długie włosy krok 12

Ocet jabłkowy. Jeśli zapuszczasz włosy, aby były bardzo długie to jest sposób w sam raz dla Ciebie. Zmieszaj ocet jabłkowy z wodą w równych proporcjach. Używaj do płukania włosów po umyciu ich szamponem. Ocet stymuluje mieszki włosowe aktywując je do wydajniejszej pracy.

13
Sposoby na długie włosy krok 13

Olej z pestek winogron. Masuj nim skórę głowy, a pobudzisz mieszki włosowe, poprawisz krążenie i stan skóry głowy. Poczujesz i zauważysz ogromną różnicę.

14
Sposoby na długie włosy krok 14

Mycie włosów. Wiele z nas uważa, że codzienne mycie włosów jest koniecznością, jednak to niej jest prawda. Szampon oczyszcza włosy, ale zbyt częste oczyszczanie może włosy uszkodzić i sprawić, że nie będą rosły tak szybko jak tego chcemy. Częste narażanie włosów na chemikalia zawarte w szamponach wcale im nie służy. Ideałem byłoby, gdyby włosy były myte dwa, trzy razy w tygodniu. Ale nie oszukujmy się, nikt tyle nie wytrzyma. Myj więc włosy chociaż co drugi dzień.

15
Sposoby na długie włosy krok 15

Lakiery, pianki. Unikaj używania produktów do stylizowania włosów. Wszystkie lakiery, pianki, gumy do włosów czy żele używane za często i w zbyt dużej ilości zniszczą włosy i spowolnią ich wzrost. Używaj ich wtedy, kiedy naprawdę musisz. Uważaj, aby nie przedobrzyć z lakierem czy żelem. Nie wygląda to estetycznie i ma zły wpływ na strukturę włosa.

16
Sposoby na długie włosy krok 16

Słońce. Jednym ze sposobów, aby chronić włosy przed powolnym wzrostem jest ich ochrona przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Unikaj też kąpieli w basenie czy jeziorze w godzinach, gdy słońce jest najmocniejsze. Zawsze zakładaj czapkę czy chustkę, która ochroni skórę głowy przed słońcem.

17
Sposoby na długie włosy krok 17

Sen. Unikaj spania z ciasno związanymi czy splecionymi włosami. Przez to po jakimś czasie włosy są osłabione, częściej się łamią i nie chcą rosnąć. Włosy powinny mieć swobodę. Jeśli chcesz je związać to zawiąż je w bardzo luźny koński ogon lub kucyk. Gumka nie może być zbyt ciasna. Powinnaś też spać na jedwabnej poszewce, a nie na bawełnianej. Jedwab jest dużo łagodniejszy i delikatniejszy dla włosów. Nie powoduje w nich tyle załamań i nie uszkadza ich struktury. Jedwab jest również przyjemniejszy dla skóry. Same zalety.

Strona 1 z 18

Powiązane porady

piękne włosy
blondynka
ciemne włosy

Podobne porady

Komentarze (42)

* Pola wymagane

nova
17.09.2017
Ja chyba wszystkie dostępne preparaty na porost włosów przetestowałam. A pomogły mi dopiero tabletki z biotyną. Brałam je przez kilka miesięcy i włosy wreszcie zaczęły mi rosnąć.
Striptizerka. Com909
28.12.2016
Sprubowałam tych rad i pomogł włosy rosną mi 8 cm dłurzsze na 3 dni.
Striptizerka. Com909
28.12.2016
Brak
19.12.2016
Większość to klamstwo
straszne
09.11.2016
"Włosy od razu będą wyglądać na dziesięć razy zdrowsze, będą silniejsze"
cos zrobilam nie tak, moge wygladaja tylko 9 razy zdrowiej i 4 razy silniej .. buuuu
fiona990@interia.pl
27.11.2015
pisze sie ą i ę tak a ktosz hyba nieumie pisać
colourandart
24.10.2015
ale bzdety
zuzz
06.08.2015
"bardziej zdrowsze"?? umówmy się, że coś jest bardziej zdrowe albo zdrowsze ;)
Monika
20.07.2015
bzdury z bzdur
Anonim
07.07.2015
Same bzdury... Co pare miesięcy włosy rosną mi o 1 cm dłużej, moja mama jest fryzjerką i stosuję się jej rad i jakoś rosną idealnie.