kanapki dla dzieci

Jak robić kanapki dla dzieci?·

BarbaraBarbara - specjalista Tipy.pl
kanapki dla dzieci
1 z 8
Każde dziecko kocha kolorowe rysunki, zwierzątka czy bajkowe postacie. Fakt ten możemy wykorzystać, aby nakłonić dziecko do zrobienia rzeczy, na które normalnie nie ma ochoty. To samo dotyczy jedzenia. Niejedna mama ma problem z dzieckiem, które je jak ptaszek i to tylko po długich prośbach i namowach. W takich sytuacjach doskonałym pomysłem jest połączenie posiłku z zabawą. Teoretycznie "jedzeniem nie można się bawić", jak mawiały nasze babcie, jednak co innego pozostaje, jeśli mamy do czynienia z niejadkiem? Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na zdrowe i pyszne kanapki dla dzieci - nawet tych najbardziej wybrednych!
1
kanapka - małpka
Kanapka ta jest wykonana z ciemnego pieczywa, masła orzechowego, banana i czekoladowych łezek. Pieczywo okrawamy ze skórki i wycinamy z niego dwa koła - jedno większe na głowę i drugie mniejsze na pyszczek i dwa półkola - na uszy. Z kawałka skóry z chleba robimy usta.
2
kanapka - kwiaty
Ta kanapka wykonana jest z białego i ciemnego pieczywa tostowego (płatki kwiatka), szczypiorku (łodyżki), ogórka (listki i trawka) oraz papryki konserwowanej (środki kwiatków).
3
kanapka - fortepian
To dzieło jest już bardziej skomplikowane. Nóżki fortepianu wykonane z ogórka, dolna część blatu z pieczywa, górka - z chleba tostowego. W środku kanapki masło i szynka. Klawisze wykonane z sera żółtego i skórki ogórka. Klapa fortepianu uniesiona jest przy pomocy kawałka marchewki.
4
kanapka - buzia
Ta kanapka natomiast jest bardziej pracochłonna, albowiem zanim zaczniemy ją robić, musimy zrobić guacamole, które posłuży nam do posmarowania pieczywa. Kanapka zrobiona jest również z kiełków, ogórka zielonego, czarnych oliwek, marchewki, czerwonej cebuli, pomidora oraz z sosu majonezowego.
5
kanapka - statek
Oczywiście jeśli twoje dziecko jest chłopcem z pewnością bardziej podoba mu się piracka wersja kanapki. Wykonasz ją z chleba tostowego, szynki, żółtego sera, paluszków i zielonego ogórka.
6
kanapka - nemo
Twoje dziecko jest zakochane w Nemo? Jeśli tak, z pewnością nie pogardzi kanapką wyglądającą jak jego bajkowy bohater. Kanapkę tą wykonasz z białego pieczywa, marchewki, ogórka zielonego, pietruszki i liści szpinaku. Marchewka będzie się trzymała chleba jeśli posmarujesz ją masłem.
7
Rysowanie po maśle

Nie musisz robić skomplikowanych kanapek jeśli twoje dziecko jest małe. Małe dzieci z przyjemnością zjedzą nawet kanapkę z masłem - oczywiście pod warunkiem, że będzie dla nich ciekawa. Okrój kromkę chleba ze skórki, posmaruj dość grubo masłem, posól i dokładnie wygładź nożem. Na maśle narysuj wykałaczką obrazek - może to być domek, drzewa, ludziki, słoneczko, kwiatki - im ciekawszy rysunek, tym chętniej kromeczka zostanie zjedzona.

* Możesz rysować również na serkach do chleba, pastach, pasztecie itp.

?

Wskazówki
* Oczywiście wszystkie składniki kanapek są dowolne. Możemy kombinować z tym co mamy w lodówce. Najważniejszy w kanapkach dla dzieci jest ich kształt oraz sposób podania.
* Włosy kanapkowych ludzików najlepiej jest robić z kiełków.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Tosty francuskie z serem
Masło orzechowe właściwości

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane