ocet w buteleczce

Jak w nietypowy sposób wykorzystać ocet?

mugga - specjalista Tipy.pl
ocet w buteleczce
1 z 22
Znamy ocet pod postacią świetnego dodatku do dań, które nabierają zupełnie nowego smaku dzięki zastosowaniu wspomnianego specyfiku. Ale czy wiesz, że ocet ma szereg innych zastosowań? Może Ci pomóc w porządkach, w chorobie a nawet usunie plamy. Zapoznaj się z listą zastosowań octu.
1
zastosowanie octu - krok 1

Zabija bakterie w mięsie. Marynowanie mięs zabija bakterie i zmiękcza mięso. Nasze babcie doskonale sobie z tego zdawały sprawę. Wypróbuj i Ty.

2
zastosowanie octu - krok 2

Rozpuszcza brodawki. Zmieszaj ocet z gliceryną w proporcjach 1:1 i nakładaj codziennie na brodawkę. Obserwuj jak się zmniejsza.

3
zastosowanie octu - krok 3

Plamy z ubrań. Nałóż ocet bezpośrednio na plamę. Potem wypierz ubranie zgodnie z zaleceniami na metce.

4
zastosowanie octu - krok 4

Artretyzm. Przed każdym posiłkiem wypij szklankę wody z 2 łyżeczkami octu jabłkowego. Nie zadziała od razu na ból związany z artretyzmem, ale jeśli dasz mu czas (około 2-3 tygodni) zdziała cuda.

5
zastosowanie octu - krok 5

Pozbądź się trawy. Jeśli w przestrzeniach między kostkami wyłożonymi na podwórku czy w szczelinach w betonie pojawia się niechciana trawa potraktuj ją octem. Problem powinien zniknąć.

6
zastosowanie octu - krok 6

Usuwanie odcisków. Jeśli masz problem z odciskami pomóż sobie octem. Pokrusz kromkę chleba i zalej ją 1/4 szklanki octu. Pozostaw na pół godziny. Następnie nałóż miksturę na odciski i zaklej plastrami lub owiń bandażem na noc. Jeśli odcisk jest duży jeden taki zabieg nie wystarczy. Wykonuj taki kompres kilka nocy z rzędu.

7
zastosowanie octu - krok 7

Ból żołądka. Pij dwie łyżeczki octu jabłkowego rozpuszczonego w szklance wody. Żołądek będzie jak nowy.

8
zastosowanie octu - krok 8

Zabij zarazki. Zmieszaj ocet z wodą w równych proporcjach i przelej do butelki ze zraszaczem. Spryskaj płytki, fugi, umywalkę i podłogę po czym wytrzyj do sucha. Rewelacyjnie czyści i zabija bakterie.

9
zastosowanie octu - krok 9

Uśmierz swędzenie po ukąszeniach. Jeśli dopadł Cie komar czy inny owad, namocz płatek kosmetyczny w occie i przemyj miejsce ukąszenia.

10
zastosowanie octu - krok 10

Rdza. Jeśli niektóre narzędzia, krany czy śruby zaczynają rdzewieć włóż je do nierozcieńczonego octu i pozostaw na noc. Rano wypoleruj, a będą jak nowe.

11
zastosowanie octu - krok 11

Czysta toaleta. Ocet jest świetnym środkiem czyszczącym i odkażającym. Bardzo dobrze poradzi więc sobie z wyczyszczeniem toalety. Zalej toaletę szklanką octu, pozostaw na 5 do 10 minut po czym spłucz.

12
zastosowanie octu - krok 12

Plamy z potu na ubraniach. Zmieszaj ocet z wodą w proporcjach 1:4. Wypierz w tym ubrania i bardzo dokładnie wypłucz.

13
zastosowanie octu - krok 13

Zapach papierosów. Aby pozbyć się zapachu papierosów z pomieszczenia, ale również zapachu farby z malowania ścian czy mebli wystarczy ustawić w pomieszczeniu małą miskę z octem.

14
zastosowanie octu - krok 14

Odżywianie włosów. Umyj włosy szamponem jak zwykle, po czym spłucz mieszanką wody z octem (szklanka octu jabłkowego na dwie szklanki wody). Ocet doda blasku ciemnym włosom, usunie nadmiar sebum.

15
zastosowanie octu - krok 15

Pozbądź się mrówek. Zmieszaj wodę z octem w równych ilościach i przelej do butelki ze zraszaczem. Spryskaj okna, drzwi, rury i wszelkie inne miejsca, którymi mrówki mogą dostać się do domu. Dzięki temu, żadna mrówka nie ośmieli się przekroczyć progu Twojego mieszkania.

16
zastosowanie octu - krok 16

Udrożnij rury. Wsyp do odpływu trochę sody oczyszczonej i zalej szklanką octu. Gdy syczenie i bąbelki ustąpią dokładnie przelej rury gorącą wodą.

17
zastosowanie octu - krok 17

Usuwanie nalepek i naklejek. Namocz kawałek ściereczki w occie i przyłóż na kilka minut do naklejki, której chcesz się pozbyć. Po tym czasie naklejka powinna odkleić się z łatwością.

18
zastosowanie octu - krok 18

Szyby samochodowe bez szronu i lodu. Czy to możliwe? A i owszem. Zimą często czeka nas taka niespodzianka, ale jeśli zastosujesz sztuczkę z octem, nie będziesz mieć powodów do szybszego wyjścia z domu by zeskrobać szyby. Zmieszaj ocet z wodą w proporcjach 3:1. Pokryj cienką warstwą roztworu szyby w samochodzie.

19
zastosowanie octu - krok 19

Przedłuż życie kwiatów ciętych. Dodaj do wody w wazonie 2 łyżki octu i 3 łyżki cukru. Kwiaty postoją dłużej. Musisz też pamiętać, żeby przyciąć łodygi kwiatów i regularnie zmieniać wodę.

20
zastosowanie octu - krok 20

Ocet do gotowania jajek. A po co? Jeśli dodasz 2 łyżki octu do wody z gotującymi się jajkami to skorupki nie będą pękać. Dzięki temu jajka będą się również szybciej i łatwiej obierać.

21
zastosowanie octu - krok 21

Wyczyść okna. Przelej nierozcieńczony ocet do butelki ze zraszaczem i myj nim okna. Wypoleruj czystą szmatką do sucha. Czyste okna i zero smug.

Strona 1 z 22

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

agata5555
27.04.2015
do mycia lodówki- neutralizuje wszystkie zapachy i usuwa bakterie,
również do pokrytych kamieniem baterii łazienkowych- owinąć mocno nasączoną octem ścierkę i zostawić na godzinę, dwie- bateria jak nowa:)
do usuwania z kamienia kabiny prysznicowej
dodany do płynu do szyb 1:1 świetnie zmywa płytki kuchenne i kuchenkę nie zostawiając smug
polany bez rozcieńczenia na ubrania na mocno przepocone miejsce pod pachami usuwa świetnie zapach potu (polać i wrzucić do pralki)
RomanTyczka
27.04.2015
A usunie plamę z oleju napędowego na kostce brukowej? :(
PRL
27.04.2015
i dlatego w PRL -u nie brakowało octu
KLARIN1
27.04.2015
OCET SPIRYTUSOWY JEST DOBRY ALE TRZEBA ZNAĆ UMIAR, NISZCZY WĄTROBĘ LEPIEJ NIŻ GORZAŁKA, JA OD KILKU LAT STOSUJĘ OCET WINNY I SPOKO. NIC. A OCTU WINNEGO JEST NAPRAWDĘ DUŻY WYBÓR
majkaku.95
04.02.2013
Ja też używam go do czyszczenia okien i lodówki. Sprawdza się idealnie.
d
24.01.2013
odstrasza gołębie, które nagminnie wracają na balkon
mf1
19.01.2013
do czyszczenia lodówki czy zmywarki boski. dobrze myje okna
s
18.01.2013
genialnie usuwa kamień, np. z czajnika lub baterii łazienkowej
india
18.01.2013
Do włosów należy dać maksymalnie łyżkę octu na szklankę wody, inaczej możemy je zniszczyć. Poza tym ocet pomaga usuwać pleśń - trzeba dokładnie umyć zapleśniałe rzeczy wodą z octem i potem dokładnie wysuszyć.
stasko
18.01.2013
22. Przyciągnij muszki owocówki. Wykorzystaj metody: 8, 11, 13, 21... i parę innych i zobacz jakie piękne owocówki pojawią się u Ciebie w domu!