jaśmin

Jak pielęgnować jaśmin?
KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl

Masz piękne kwiaty w domu i ogrodzie, ale nie wiesz jak je pielęgnować? Jeżeli nie będziesz o nie dbać nie będą tak piękne jak wtedy, gdy je kupiłaś lub całkiem się zmarnują. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pielęgnować jaśminy.
1
Odpowiednie stanowisko to podstawa. Jaśmin to szybko rosnąca roślina pnąca, do prawidłowego rozwoju potrzebuje dużo światła, w cieniu nie zakwitnie.
2
Regularna pielęgnacja. Aby jaśminy dobrze rosły należy je obficie podlewać najlepiej wodą odwapnioną (deszczówka). Jeżeli nasz jaśmin stoi w doniczce w domu należy przynajmniej raz w tygodniu spryskiwać go po wierzchu.
3
Jaśmin wymaga stałego nawożenia. Najlepiej podlewać go specjalną odżywką w płynie, co dwa tygodnie, przy czym pierwsze nawożenie powinno odbyć się około 6 tygodni po przesadzeniu rośliny.
4
Jaśmin w doniczce
Przesadzamy roślinę wiosną. Jaśmin dobrze rośnie w zwykłej ziemi z niewielką domieszką gliny. Po przesadzaniu należy przyciąć świeże pędy, ponieważ kwiaty wyrastają tylko na gałązkach jednorocznych.
5
Jaśmin w ogrodzie
Jeżeli chcemy rozmnożyć nasz jaśmin wystarczy jesienią obciąć pędy wierzchołkowe i ukorzenić je. Na wiosnę nowa roślina powinna już dawać pierwsze kwiaty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane