Zapiekanka ziemniaczana z mięsem mielonym

Jak zrobić zapiekankę ziemniaczaną z mięsem mielonym?

Taisiya - specjalista Tipy.pl
Smak tej zapiekanki przypomina nieco lasagne jednak nie zawiera ona ani makaronu ani sera. Jej zrobienie wymaga również mniej czasu niż w przypadku lasagne. Mięsny sos przygotowany z mielonej cielęciny, z cebulą, pomidorami i świeżą pietruszką jest soczysty i bardzo smaczny. Suflet beszamelowy dodaje potrawie smaku i lepszego wyglądu. Czy wspomniałam, że zapiekanka ta jest świetna na wszelkie okazje?
P

* 70 dkg mielonej wołowiny lub cielęciny
* 2 ziemniaki
* 1 duża cebula
* 3 pomidory rzymskie
* 1 szklanka mleka
* 3 jajka
* Świeża natka pietruszki
* 2 łyżki mąki
* 2 łyżki masła
* 2 łyżki oleju
* Mielony pieprz do smaku
* Sól do smaku

1
Przygotuj składniki: Możesz użyć 2 łyżki pasty pomidorowej zamiast pomidorów. Po prostu wymieszaj je ze szklanką wody zanim dodasz ją do mięsa.
2
Zapiekanka ziemniaczana z mięsem mielonym 2
Rozgrzej na średnim ogniu łyżkę oleju w dużym rondelku. Obierz i posiekaj cebulę, wrzuć na rozgrzaną patelnię - podsmażaj od czasu do czasu mieszając, aż zrobi się miękka i nabierze koloru.
3
Zwiększ ogień, dodaj mięso mielone i podsmażaj aż przestanie być różowe.
4
Podczas kiedy mięso będzie się smażyć sparz pomidory. Jeśli chcesz aby było mniej soku usuń nasiona, miąższ pomidorów pokrój i włóż do mięsa. Zmniejsz ogień na średni i gotuj przez 10-15 minut.
5
W międzyczasie obierz ziemniaki i pokrój je na niezbyt cienkie talarki. Rozgrzej patelnię z łyżką oleju i podsmaż każdy z talarków z jednej strony na złoty kolor.
6
Ściągnij talarki ziemniaków z patelni, aby zrobić miejsce dla reszty.
7
Na patelnię na której znajduje się mięso przełóż drobno posiekaną natkę pietruszki.
8
Wymieszaj mięso, dodaj do smaku soli i pieprzu. Jeszcze raz wymieszaj i ściągnij patelnię z ognia.
9
Do głębokiego naczynia do pieczenia przełóż połowę mieszanki mięsno-pomidorowej.
10
Na mięso przełóż podsmażone z jednej strony plasterki ziemniaków.
11
Na ziemniaki przełóż resztę mięsa.
12
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C i włóż do środka naczynie z zapiekaną na 25-30 min.
13
W międzyczasie przygotuj sos beszamelowy i suflet do zapiekanki. Zacznij od przygotowania białego sosu a zatem roztop masło, dodaj do niego mąkę i cały czas mieszając poczekaj, aż sos nabierze jednolitej konsystencji. Stopniowo dolewaj do sosu mleko i wymieszaj, tak, aby nie było grudek.
14
Przygotowany sos odstaw na bok do przestygnięcia. Oddziel żółtka od białek.
15
Zmieszaj żółtka jajek z przestudzonym sosem beszamelowym. Mieszaj jedno żółtko na raz.
16
Ubij białka na sztywną pianę (może być za pomocą miksera) i przełóż je do rondelka z sosem.
17
Delikatnie zmieszaj ubite białka z sosem.
18
Wyciągnij zapiekankę z piekarnika po 25-30 minutach jednak nie wyłączaj jeszcze gazu.
19
Sos wlej na zapiekankę.
20
I rozprowadź go po całej powierzchni.
21
Zapiekankę włóż na powrót do piekarnika na kolejne 20 minut - przez ten czas nie wolno otwierać drzwiczek piekarnika.
22
Wyłącz piekarnik i uchyl lekko drzwiczki piekarnika. Zapiekankę pozostaw w środku jeszcze przez 10-15 minut po czym ją wyciągnij.
23
Pokrój zapiekankę na porcje i podawaj na drugie śniadanie lub obiad.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

zapiekanka z cukinii i ziemniaków
Jak zrobić mini spaghetti
zapiekanka spaghetti

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane