koszyk - serce

Jak zrobić koszyczek serduszko na Dzień Matki?

KaczuszkaKaczuszka - specjalista Tipy.pl
Każda mama doceni taki prezent jak koszyczek serduszko, wykonane własnoręcznie przez dziecko z małą pomocą osoby dorosłej. Możesz go wykonać z papieru lub filcu – wówczas będzie trwalszy. Poniżej znajdziesz instrukcję wraz z obrazkami.
P

* Dwa kawałki papieru lub filcu każdy innego koloru ,
* Ołówek lub długopis,
* Ostre nożyczki,
* Klej lub zszywacz.

1
koszyk - serce 1
Aby wykonać koszyczek potrzebujesz 2 paski papieru lub filcu w kształcie prostokąta, takiej samej wielkości. Wielkość nie ma znaczenia. Złóż papier na pół i przetnij tak aby uzyskać dwa paski z każdego koloru.
2
koszyk - serce 2
Połóż jeden złożony pasek płasko, na nim połóż drugi ale obrócony o 90° 9patrz rysunek). Narysuj kreskę w miejscu w którym wystaje spodni kawałek spod górnego i odwrotnie.
3
koszyk - serce 3
Ułóż paski jeden na drugim, tak aby narysowane kreski się pokryły.
4
koszyk - serce 4
Narysuj kreski na zewnętrznym pasku jak pokazano na rysunku. Ilość kresek nie ma większego znaczenia (to zależy jakie szerokie masz prostokąty), ale najlepiej aby każdy rysowany pasek miał około 2.5 cm szerokości, dzięki temu koszyk będzie trwalszy. Tnij po narysowanych liniach dokładnie przytrzymując kartki aby się nie poprzesuwały. Możesz sobie je spiąć spinaczami biurowymi, aby było łatwiej.
5
koszyk - serce 5
Teraz ułóż jedną kartkę na stole i druga połóż pod kątem prostym, tak aby nacięcia nachodziły na siebie – patrz rysunek. Cała zabawa polega teraz na tym, że musisz przeplatać paski na przemian, aby otrzymać kolorową szachownicę.
6
koszyk - serce 6
Na zdjęciu masz literki i cyferki. Pasek z numerem 1 wsuń pod A, przewlecz ponad B, ponownie wsuń tylko teraz pod C itd kontynuuj aż przepleciesz cały pasek.
7
koszyk - serce 7
Teraz pasek B wsuń pod 1, następnie przewlecz ponad 2, wsuń pod 3 itd. aż przewleczesz przez wszystkie pozostałe paski na przemian.
8
koszyk - serce 8
Postępuj z kolejnymi paskami jak w kroku 8 i 9. Przy końcu podlej delikatnie paski od spodu aby się dobrze trzymały i nie rozsunęły. Następnie wytnij z papieru dodatkowy pasek o szerokości około 2,5 cm i długości około 15-17 cm. Rozłóż koszyczek i przyklej wspomniany pasek do wewnątrz za pomocą kleju lub przymocuj zszywaczem.
?

Wskazówki
* Do koszyczka możesz wrzucić cukierki i prezent dla mamy gotowy.

Powiązane porady

Dzień Matki
Dzień Matki
prezenty na Dzień Matki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasia
15.12.2011
fajne