refluks żołądka

Domowe sposoby na refluks żołądka

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
refluks żołądka
1 z 11
Charakterystycznym objawem refluksu żołądka jest uczucie pieczenia i palenia w żołądku, klatce piersiowej i przełyku. Inne objawy to wzdęcia, gazy, nudności, krótki oddech i/lub kwaśny lub kwasowy posmak w gardle i ustach.

Refluks ma miejsce wówczas, gdy kwas żołądkowy uwalniany jest do przełyku. Podrażnia on delikatną tkankę wyściełającą przełyk i gardło, powodując pieczenie. W normalnych okolicznościach dolny zwieracz przełyku kurczy się, zapobiegając wydostawaniu się kwasu z żołądka. Jeśli jednak mięsień ten nie funkcjonuje poprawnie, kwas żołądkowy może cofnąć się powodując dolegliwość zwaną refluksem żołądka lub zgagą. Nieleczony refluks może prowadzić do trwałego uszkodzenia przełyku, a nawet być przyczyną raka. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość. Z refluksem można bardzo łatwo walczyć. Sprawdzone domowe sposoby na zgagę poznasz poniżej.
1
mleko - stop
Nie stosuj mleka!

Lekarze w oparciu o najnowsze wyniki badań przestali już zalecać ten sposób. Mleko redukuje objawy zgagi tylko chwilowo, jednak w dłuższym czasie zwiększa wydzielanie kwasów żołądkowych powodując, że refluks dodatkowo przybiera na sile.

2
sól - stop
Ogranicz sól

Nadprodukcja kwasu żołądkowego (kwasu solnego) jest przyczyną zgagi. Najprostszym sposobem jest więc zmniejszenie jego wydzielania, np. ograniczając spożycie zwykłej soli lub zastępując ją wysokiej jakości solą morską. Polecam również zażywanie przed posiłkami suplementów z betainą HCL. Bardzo skutecznie zapobiegają wystąpieniu refluksu żołądka.

3
warzywa i owoce
Zmień dietę

Przetworzone jedzenie i cukier to gwarantowany sposób na pojawienie się zgagi. Jedz więc dużo ekologicznych owoców i warzyw. Jedno jabłko dziennie uchroni cię nie tylko przed zawałem, ale i przed refluksem żołądka. Bardzo istotne jest również jedzenie dużej ilości świeżej sałaty.

4
witamina D
Zwiększ spożycie witaminy D

Spowoduje to ustabilizowanie produkcji aż 200 peptydów działających antybakteryjnie nie tylko na przełyk, ale i na cały organizm.

5
sok z aloesu
Sok z aloesu

Picie soku z aloesu łagodzi podrażnienia przewodu pokarmowego i uwalnia od zgagi. Jest on również polecany osobom cierpiącym na dolegliwości jelitowe, takie jak częste biegunki, czy wrzodziejące zapalenie jelit. Pij 30 ml czystego soku aloesowego rozcieńczonego w 60 ml wody mineralnej, gdy tylko poczujesz objawy zgagi.

6
ocet jabłkowy
Organiczny ocet jabłkowy

Przed każdym posiłkiem wypij jedną łyżkę organicznego, niefiltrowanego octu jabłkowego, rozcieńczonego w szklance wody mineralnej. Zobojętni to kwasy żołądkowe i wspomoże trawienie. Rozcieńczony ocet jabłkowy uwolni cię również od ostrej zgagi. Działa naprawdę szybko i skutecznie.

7
korzeń lukrecji
Korzeń lukrecji

Skuteczny w walce z refluksem żołądkowym, wrzodami żołądka i przełyku. Najczęściej dostępny w postaci herbatki lub wywaru.

8
ziemniaki
Sok z surowych ziemniaków

Bardzo dokładnie umyj ziemniaka. Nie obieraj go. Wsadź go do sokowirówki, dodaj kilka owoców dla smaku i wypij świeżo wyciśnięty sok.

9
szklanka wody
Szklanka wody

Jeśli objawy zgagi nie są jeszcze zbyt silne, pomoże wypicie szklanki wody.

10
papaja
Papaja

Tabletki do żucia z enzymem z papai to naturalny i skuteczny sposób walki ze zgagą. Kupisz je w sklepie zielarskim lub aptece.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

lewatywa
grypa żołądkowa
zgaga

Podobne porady

Komentarze (27)

* Pola wymagane

nowy
05.04.2017
Wypijajj na czczo 3/4 szklanki wody z 2 łyżkami octu jabłkowego, ok 20-30min przed śniadaniem i przed głównym posiłkiem. zapomnisz nie tylko o zgadze ale stracisz tez parę kilogramów(jesli masz;)
Alek
02.11.2016
Z refluksem miałem kilkanaście lat problemy nic nie pomagało a szczególnie jak coś robiłem w pozycji schylonej od momentu gdy spotkałem znajomą która podała mi przepis minęło 2 lat i mam spokój
Składniki:
2 łyżeczki kawy mielonej
1/4 łyżeczki cynamonu mielonego
szczypta kardamonu
koper włoski 1 saszetka
szczypta imbiru
łyżeczka miodu
Do garnka wlać 250 ml wody .Wsypać kawę oraz wszystkie składniki gotować około 2-3 minut. Po odstaniu wlać do szklanki, posłodzić miodem i pić małymi łykami
Kalina
09.06.2016
Ja dopiero niedawno odkryłam ten miód na zgagę, bo wcześniej to na gardło stosowałam, taki efekt "uboczny" ale pozytywny.
Marcin
08.06.2016
Przetestowałem chyba wszystkie domowe sposoby refluks poza sokiem z surowego ziemniaka...
Na mnie działa tylko miód manuka i nie zamierzam przestawać w jedzeniu tego miodu - nie cierpi się przy tym jak przy piciu soku z kapusty, a rzeczywiście działa.
ado
07.12.2015
wiekszosc lekarzy przepisuje tabletki przeciw zakwaszeniu informujac by je polykac pol godziny przed jedzeniem. Teraz pytanie, jak tobie to pomoze jesli neutralizujesz kwas zoladkowy tzn., ze nie trawisz i caly bigos posilkowy jest tylko przewalcowany w wilgoci i przesuniety dalej , czy nie jest tak?

Stosuje ocet jablkowy (2 lyzki solowe na 1/4 szklanki wody) by zwiekszyc ilosc kwasu zoladkowego i to funkcjonuje, zwieracz sie zamyka, a ja mam spokoj.
wdw
23.10.2015
Nieprawda, nie można jesc wiekszosci owocow i warzyw przy refluksie, jak już gotowane. Nieprawda, że refluks bierze się znikd, bierze się z alergii, może być pogorszony wrzodami, albo heligobakter pyliori. Naprawdę ostatnia rzecz to że pojawa się "tak sobie".
qwerty
22.10.2015
Gorąco popieram wszystkich, którzy piszą o zgadze z powodu NIEDOKWASNOŚCI żołądka. Leki na zobojętnienie kwasu NISZCZĄ zwieracz żołądek-przełyk, gdyż zobojętniają do reszty sok żołądkowy. Owszem, nie czujemy pieczenia, ale sok żołądkowy przez otwarty zwieracz przedostaje się do przełyku. Jedyna rada, to "trening" zwieracza, którzy tym skuteczniej sie zamyka, im bardziej jest kwasny sok żołądkowy. Zatem ZAKWASZANIE żołądka jest potrzebne - 15 minut przed posiłkiem wypić kwas jabłkowy 1-2 łyżki na pół szklanki wody, jesć więcej pokarmów kwaśnych - barszczu na zakwasie, kiszonej kapusty, kiszonych ogórków. Jeść powoli, dobrze rozdrabniając pokarm. NIE PIĆ W TRAKCIE JEDZENIA ANI TUŻ PRZED ! Pić dopiero po posiłku, najlepiej nie wczesniej niz pół godziny (picie rozrzedza sok żołądkowy zmniejszając jego kwaśność) Jeść najpóźniej 3 godziny przed snem.
W ten sposób pozbyłem się refluksu w 3 miesiące BEZ TABLETEK I LEKARZA. Polecam wykłady pana Zięby na youtube
Gastrolog
13.10.2015
@Ziomek Kamil: Raniigast to najgorsze wyjście,podobnie IPP - te leki zablokowują wydzielanie kwasu zoładkowego, a zgaga powstaje na skutek ZBYT MAŁEGO STĘŻENIA KWASU W ŻOŁĄDKU!!!. ROZWIĄZANIEM JEST ZAKWASIĆ ŻOŁĄDEK NA 15 MINUT PRZED POSIŁKIEM, I DORAŹNIE W RAZIE ZGAGI.
Na pół szklanki wody niegazowanej dodać łyżkę octu winnego, albo soku z cytryny. Pomaga też jedzenie kiszonych ogórków i kapusty oraz piecie z nich soku.
Gastrolog
13.10.2015
Artykuł nie wyjaśnia przyczyny problemu. Przyczyną niedomykania się zwieracza przełyku jest ZBYT WYSOKIEGO pH W ŻOŁADKU (czytaj zbyt mało kwasu w żołądku). Aby zapobiec zgadze NIE WOLNO PODWYŻSZAĆ pH = CZYLI NEUTRALIZOWAĆ KWASU, BOWIEM to tylko nasili problem a w dłuższej perspektywie spowoduje reflux,czy nawet przepuklinę rozworu przełykowego,
Rozwiązaniem jest: zakwaszenie zołądka na 15 minut przed posiłkiem, oraz doraźnie przy wystapieniu objawów. Na pół szklanki wody przgotownej lyżka octu jabłkowego, albo soku z cytryny. I zgaga nie wystąpi. można tez napić się soku z kiszonych ogórków, lub kapusty.
PS NIE ZAŻYWAJCIE IPP, bo to naprawdę zniszczy Państwu żołądki.

Pozdrawiam
aneta65554
12.10.2015
W artykule są napisane bzdury!!! Zgaga powstaje przy niedokwaśności - wtedy właśnie zwieracz przełyku nie domyka się i kwas żołądkowy przedostaje się do góry. Wystarczy zakwasić żołądek i problem zniknie.