rozświetlona cera

Jak rozświetlić cerę?

visage - specjalista Tipy.pl
Twoja cera jest poszarzała, sucha i brak jej blasku? Pośpiesz jej na ratunek. Przeczytaj jakie zabiegi możesz jej zafundować, by stała się piękna i rozświetlona. To najprostszy i najtańszy sposób na idealną cerę nawet bez makijażu. Na co dzień i na specjalne okazje!
1
mydło z węgla drzewnego
Oczyszczanie

Zacznij od oczyszczenia cery i przygotowania jej do dalszych zabiegów. Jeśli masz cerę tłustą i mieszaną ze skłonnością do trądziku, polecam kostkę myjącą do twarzy z węgla drzewnego. Węgiel drzewny ma doskonałe właściwości oczyszczające, poza tym jest hipoalergiczny. Mydła te zazwyczaj wzbogacane są olejkiem z drzewa sandałowego lub herbacianego o właściwościach antybakteryjnych i regenerujących.

2
mydło z czerwoną glinką
Cerę mieszaną, normalną lub tłustą możesz oczyścić mydłem z dodatkiem czerwonej glinki. Jest ona całkowicie naturalna i ma właściwości kojące. Nie przesuszy skóry, za to dodane do niej masło shea wzmocni ją i odświeży. Ma właściwości wzmacniające kruche naczynka krwionośne, nadaje się do pielęgnacji cery z trądzikiem różowatym. Panom polecam je zamiast pianki do golenia.
3
mydło z płatkami owsianymi
Dla cery suchej i wrażliwej – mydełko z płatkami owsianymi. Ma właściwości złuszczające, delikatnie usuwające martwy naskórek. Poszukaj tego mydełka w wersji z glinką białą kaolin, która doskonale nadaje się do pielęgnacji cery wrażliwej ze skłonnością do niedoskonałości.
4
peeling domowej roboty
Złuszczanie

Nawet dwa razy dziennie oczyszczana cera będzie się łuszczyć. Jedynym sposobem na usunięcie martwego naskórka, który blokuje pory i ogranicza regenerację cery, jest peeling. Możesz kupić gotowy peeling w sklepie lub zrobić go samodzielnie. Po prostu wsyp do miseczki kilka łyżek soli morskiej lub cukru (najlepiej z jak najgrubszymi kryształkami) i dodaj odrobinę oliwy, tak by uzyskać gęstą papkę. Do tego dodaj kilka kropel olejku eterycznego (np. lawendowego lub eukaliptusowego). Wymieszaj dokładnie i delikatnie wmasowuj w twarz, a następnie dobrze spłucz letnią wodą.

5
maseczka domowej roboty
Odżywianie

Gdy cera będzie już oczyszczona i złuszczona, czas odżywić ją za pomocą odpowiedniej maseczki. I tu znów możesz kupić gotową maseczkę w drogerii lub zrobić swoją ulubioną z naturalnych składników. Na przesuszoną, zaczerwienioną, zmagającą się z niedoskonałościami cerę polecam maseczkę z miodu i gałki muszkatołowej. W małej miseczce zmieszaj ze sobą równe części miodu i gałki muszkatołowej (np. po jednej łyżce stołowej). Jeśli masz cerę tłustą lub problemy z rozszerzonymi porami, do zamieszczonego wyżej przepisu dodaj jeszcze łyżkę cynamonu (uwaga: może podrażnić wrażliwą cerę) . Wymieszaj całość i nałóż na twarz na 30 minut. Po tym czasie zmyj maseczkę ciepłą wodą.

6
krem nawilżający różany
Nawilżanie

Ostatnim etapem jest nawilżenie cery. Używaj wyłącznie naturalnych produktów, niezawierających oleistych substancji. Szukaj kremów na bazie aloesu, ponieważ doskonale koją one i nawilżają cerę. Doskonałe są również kosmetyki z wyciągiem z róży. Nie tylko pięknie pachną, ale również chronią i pielęgnują cerę.

7
bronzer mineralny
Makijaż wyłącznie mineralny

Jeśli po tych zabiegach musisz wykonać makijaż, wybieraj wyłącznie kosmetyki mineralne. Zawierają one naturalne minerały niezatykające porów i pielęgnujące cerę. Jeśli masz cerę wrażliwą, rozważ wykonanie takich kosmetyków samodzielnie. Kilka przepisów znajdziesz tutaj.

8
balsam do ust
Nie zapomnij o ustach

Czymże jest piękna, rozświetlona cera, jeśli usta są suche i popękane? Żeby tego uniknąć, nałóż na nie grubą warstwę odżywczego balsamu, najlepiej z naturalnych składników, z dodatkiem wosku pszczelego i masła shea.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Usługi w gabinecie kosmetycznym
redukowanie worków pod oczami
kształtny nos

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane