Rozszerzone pory

Jak zwęzić pory?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
Rozszerzone pory wyglądają jak maleńkie dziurki i nierówności przez co skóra twarzy nie jest tak gładka, jaka mogłaby być. Rozszerzanie porów jest spowodowane nadmierną aktywnością gruczołów łojowych czyli nadmiernym wydzielaniem się sebum. Brud, kosmetyki i zanieczyszczenia z powietrza łączą się z sebum co powoduje zatykanie porów i ich rozszerzanie co dodatkowo przyczynia się do zwiększonej podatności na wypryski i trądzik. Jeśli borykasz się z tym problemem to wypróbuj poniższe domowe sposoby na ich zwężenie i wygładzenie skóry twarzy.
1
Sól stołowa i maślanka

Maślanka z solą świetnie radzi sobie z rozszerzonymi porami. Zmieszaj sól z maślanką, aby otrzymać konsystencję pasty i nałóż na twarz w miejscach gdzie problem rozszerzonych porów jest największy (zwykle jest to nos, policzki i broda). Pastę wmasuj delikatnie w skórę a następnie spłucz chłodną wodą. Czynność powtarzaj kilka razy w tygodniu aż pory się zwężą.

2
Mączka migdałowa

Mączka migdałowa, którą kupisz w sklepie ze zdrową żywnością jest innym naturalnym środkiem na rozszerzone pory. Wymieszaj łyżkę mączki z odrobiną wody, aby utworzyła się pasta i nałóż ją na twarz na 20 minut. Następnie zmyj ją chłodną wodą, wytrzyj i nałóż na twarz za pomocą wacika albo oczar wirginijski (płyn) albo roztwór wody i octu winnego.

3
Owsianka z maślanką

Zmieszaj w miseczce 2 łyżeczki suchej owsianki z 1/4 szklanki maślanki, przykryj i odstaw na całą noc. Rano odlej nadmiar wody a następnie nałóż owsiankę na twarz wmasowując ją w skórę tak jak krem i pozostaw na 20 minut. Po tym czasie spłucz owsiankę zimną wodą, pomasuj twarz kostką lodu i osusz.

4
Sok z cytryny

Przed pójściem spać wmasuj sok z cytryny w oczyszczoną skórę twarzy. Cytryna pomoże zmniejszyć wytwarzanie sebum w ciągu nocy oraz zamknie pory i zredukuje ich wielkość.

5
Tonik na rozszerzone pory

Toniki do twarzy pomagają pozbyć się nadmiaru sebum oraz zamknąć pory. Tonikiem godnym polecenia jest ekstrakt z róży (w sklepach ze zdrową żywnością). W zmniejszeniu porów może pomóc również tonik domowej roboty wykonany z mleka zmieszanego z wodą mineralną.

Powiązane porady

płatki owsiane
piękna cera
piękna cera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane