bóle kręgosłupa

Jak łagodzić bóle kręgosłupa?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Powodów bólu kręgosłupa może być bardzo wiele – godziny spędzone przy biurku w nieprawidłowej pozycji, nieodpowiednie łóżko i materac, czy zbyt długie pochylanie się. Nieprawidłowa postawa może doprowadzić do poważnych deformacji kręgosłupa i przeciążenia mięśni. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak skutecznie walczyć z bólem kręgosłupa.
P

* Poduszka ortopedyczna
* Twardy i sprężysty materac
* Olejek lawendowy
* Olejek cedrowy
* Żel przeciwbólowy
* Maść przeciwzapalna lub rozgrzewająca
* Maść końska

1
Śpij na boku z ugiętymi nogami. Kup specjalnie wyprofilowaną poduszkę ortopedyczną i spij na niej codziennie. Dopasowuje się on a kształtem do szyi i podtrzymuje kręgosłup w prawidłowej pozycji. Jej odpowiedni kształt zapobiega sztywnieniu karku i eliminuje napięcie mięśni. Materac powinien być twardy i sprężysty, który ugniata się pod ciężarem ciała nie więcej niż 3 cm.
2
Ból szyi i karku możesz złagodzić poprzez wmasowanie w bolący odcinek kręgosłupa olejku lawendowego. Rozluźni on napięte mięśnie i przyniesie oczekiwaną ulgę. Pomocny będzie także ciepły okład na kark.
3
Dolegliwości odczuwane w odcinku piersiowym kręgosłupa złagodzi ciepły prysznic. Strumień wody rozmasuje napięte mięśnie, a ciepło pomoże Ci się rozluźnić i złagodzi ból. Doskonałym sposobem radzenia sobie z bólem jest także przygotowanie ciepłej kąpieli z dodatkiem kilku kropli olejku cedrowego. Poleż w wannie 15 – 20 minut, a z pewnością poczujesz efekty.
4
Bóle odczuwalne w krzyżowej części kręgosłupa złagodzi odpowiedni masaż. Użyj do tego celu żelu przeciwbólowego lub maści przeciwzapalnej czy tez rozgrzewającej. Masaż powinien trwać, co najmniej 10 minut, a kręgi i mięśnie należy mocno uciskać.
5
ćwiczenia
Pamiętaj o codziennych ćwiczeniach i ruchu na świeżym powietrzu. Wzmacniaj i rozciągaj swoje mięśnie kręgosłupa, ćwicząc codziennie rano i wieczorem. Nie zapomnij o spacerach i pływaniu. Na basenie możesz również poćwiczyć – ciało w wodzie jest lżejsze i kręgosłup będzie mniej obciążony. Możesz skorzystać także z hydromasaży, które rozluźnią Twoje mięśnie i złagodzą ból.
6
Jak najczęściej rozciągaj kręgosłup! Siedzenie przed komputerem, prowadzenie samochodu, chodzenie, bieganie - wszystko to ma wpływ na to, że nasz kręgosłup jest stale obciążony. Stąd biorą się bóle i zwyrodnienia. Czy wiesz, że żadna małpa nie ma problemów z kręgosłupem? Czy wiesz dlaczego? Ponieważ lubią się zwieszać z gałęzi. Jeśli chcesz aby kręgosłup przestał cię w końcu boleć weź z nich przykład. Jak tylko to możliwe zwieszaj się z drabinek na siłowni czy powiś sobie przez kilka minut na trzepaku. Możesz również kupić sobie specjalny drążek na drzwi do podciągania (twoim zadaniem jest zwisanie a nie podciąganie).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ćwiczenia na dolny odcinek kręgosłupa
Ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy
bańki chińskie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

talia
21.12.2015
Najczęściej dokucza mi ból w odcinku lędźwiowym. Pomaga mi wtedy, jak się położę na podłodze z nogami pod kątem prostym. A jak ból jest naprawdę silny, to muszę wziąć pyralginę, żeby odpuściło.
serwer
12.11.2015
wiekszosc tyra fizycznie ich bola plecy a nie wielkie panie biurowe jak z akomune zawsze biedne urzedasy maja najgorzej ale wyplate za ktora stac ich na rehabilitacje poduszki tez maja a fizol nie ma kasy ani zdrowia ale beznadziejny artykuł
Tobas
30.12.2014
Dodam, że teraz zauważyłem na Facebooku, że taki materac jaki mam ja jest do wygrania na stronce Materace Sembella. Warto, żeby ktoś sobie sprawdził :) https://www.facebook.com/MateraceSembella
Tobas
20.12.2014
Jestem zwolennikiem dobrego łóżka. Szukając rozwiązania dla dobrego spania znalazłem dobry materac. Polecam markę Sembella. Jest sprawdzona, mogę powiedzieć, że wysypiam się na nowo. Mam model Arcadia 500 piankowy. Plecy nie bolą, o wiele łatwiej mi się zasypia i budzi. Trafiłem na niego w sklepie meblowym testując wiele modeli, taki okazał się dla mnie najlepszy
krowka-mu
31.07.2012
fajnie ćwiczenia pokazują też rehabilitanci z instytutu mckenziego. generalnie uczą jak sobie pomóc w kryzysowej sytuacji. tak czy siak, ten artykuł to bardzo fajna ściągawka!