reflektory

Jak wyczyścić reflektory samochodowe?

portobello - specjalista Tipy.pl
W miarę użytkowania samochodu lampy mogą się zabrudzić nie tylko z zewnątrz, ale i od środka. Brudne reflektory nie tylko nieestetycznie wyglądają, ale przede wszystkim zagrażają bezpieczeństwu na drodze, ponieważ brudne nie służą tak, jak powinny. Poza tym, za brudne reflektory można dostać mandat. Aby uniknąć mandatu i być widocznym na drodze warto pomyśleć o wyczyszczeniu reflektorów. Jak to zrobić dowiesz się poniżej.
P

* woda,
* wiaderko,
* płyn do mycia naczyń,
* śrubokręt,
* gąbka,
* miękka szmatka,
* mleczko typu Glass Polish.

1
Otwórz maskę samochodu. W środku po obu bokach powinny znajdować się śrubki, którymi przymocowane są reflektory. Umiejscowienie tych śrubek różni się w zależności od marki samochodu, więc poszukaj swoich śrubek.
2
Odkręć ostrożnie śrubki i zdejmij klosz lampy. Odłącz też elektronikę, ale uważaj. Jeśli nie potrafisz odłączyć kabelków lub boisz się, że nie założysz ich potem tak jak trzeba niczego nie ruszaj. Poproś o pomoc kogoś, kto się na tym zna.
3
Napełnij wiaderko gorącą wodą. Dodaj do niej odrobinę płynu do mycia naczyń, który odtłuści zarówno klosz jak i reflektor.
4
Namocz gąbkę w wodzie i delikatnie wyczyść nią zdjęty klosz jak i cały reflektor, łącznie z soczewkami. Nie dociskaj jednak gąbki zbyt mocno, bo możesz porysować reflektor, a wtedy nie będzie służył tak, jak powinien. Uważaj na miejsca wokół żarówki. Są one niezwykle delikatne, nie możesz ich uszkodzić, bo zepsujesz lampę.
5
Następnie przemyj wszystko jeszcze raz czystą wodą.
6
Wysusz reflektor i klosz lampy, a następnie wypoleruj je miękką szmatką, na którą nałóż odrobinę mleczka Glass Polish (np. CarPro CeriGlass). Mleczko ma właściwości oczyszczające i polerujące, dzięki czemu reflektor, jak i klosz będą wyglądać jak nowe.
7
Gdy reflektor i klosz będą wyczyszczone zamontuj wszystko ponownie na swoje miejsce.

Powiązane porady

Wnętrze samochodu
rdza na samochodzie
wilgoć

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

max.ochio
24.02.2016
z przodu szkla dobrze wzions paste do zembow sol olej i muszki puszczaja
kola01
12.02.2016
"Odkręć ostrożnie śrubki i zdejmij klosz lampy..." upssss... To przecież niewykonalne w 99% współczesnych samochodów. Po grzyba taki artykuł, którego nie da się zrealizować już w 1 punkcie. Drogi redaktorze, jakbyś miał choć odrobinkę wiedzy merytorycznej, to byś wiedział, że co najmniej od 15-20 lat, reflektory są klejone i nierozbieralne. Nie da się więc zdjąć z nich klosza.
interia
29.10.2015
To chyba instrukcja obslugi duzego fiata 1975 roku.
Autor chyba zatrzymal sie w poprzedniej epoce.
Myc reflektory od wewnątrz, hahahaha.
Najlepiej jeszcze ,xenony rozebrac i umyc.
Glupszego textu nie czytalem juz dawno.
posiadacz auta
04.05.2015
Dobre... Autor chyba współczesnego reflektora nie widział. ŻENADA !
posiadacz auta
04.05.2015
PAN
18.03.2015
Ale porada - boki zrywać. Ciekawe jak zdjąć klosz skoro jest sklejony. Taka porada jest dobra do plafoniery w kiblu. A to co można porysować to są odbłyśniki specjalisto !
Jaki Cymbał pisze takie dyrdymały