Kurczaki z jajek na twardo

Jak zrobić kurczaki z jajek na twardo?·

magdaMamagdaMa - specjalista Tipy.pl
Kurczaki z jajek na twardo
1 z 11
Szukasz prostych przepisów na Wielkanoc? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. Takimi kurczakami można ozdobić sałatkę wielkanocną lub podawać je jako przekąskę pomiędzy posiłkami. Takie kurczaki mogą być również świetnym prezentem - zapakuj je w wytłaczankę, przewiąż wstążką i gotowe!
P

* jajka
* marchewka
* papryka czerwona
* czarne oliwki

1
Robienie kurczaków z jajek 1
Ugotuj jajka na twardo. Upewnij się, że nie gotujesz jajek zbyt długo, aby nie zrobiły się zielone. Nie chcesz przecież zielonych kurczaków? Prawda? No chyba, że jest czas Halloween. Na ostatnie 3 minuty gotowania wrzuć do jajek cienkie plasterki marchewki. Po ugotowaniu obierz jajka.
2
Robienie kurczaków z jajek 3
Żółtko jest bliżej płaskiej części jajka, więc nacięcie powinno być bliżej tej właśnie strony. Ostra część jajka będzie dolną częścią kurczaka. Weź mały nóż z ostrym końcem. Przytrzymaj nóż za ostrze i zrób dookoła białka płytkie nacięcie w kształcie zygzaka. Musisz być bardzo ostrożny, aby nie przeciąć żółtka. Jedno z jajek zostaw całe - będzie to kwoka.
3
Robienie kurczaków z jajek 3
Delikatnie pociągnij górną część białka (tą z płaskim końcem). Jeśli nie chce zejść wówczas sprawdź, czy nacięcie jest na tyle głębokie że całkowicie przecina białko (nie nacinając żółtka). Jak już odsłonisz górną część żółtka to natrzyj je oliwą. Jeśli tego nie zrobisz to żółtko zacznie wysychać i pękać.
4
Robienie kurczaków z jajek 4
Dzióbki kurczaczków zrób z marchewki wyciętej w cienkie księżyce. Możesz je wyciąć nożem lub drylownikiem do jabłek.
5
Robienie kurczaków z jajek 5
Wciśnij po 2 cienkie księżyce - dzióbki kurczaka w każde z żółtek. Jeśli będziesz mieć problem z przyczepieniem dzióbka matce - kwoce, wówczas możesz użyć majonezu jako kleju.
6
Robienie kurczaków z jajek 6
Z oliwek wytnij oczy za pomocą słomek do napojów.
7
Robienie kurczaków z jajek 7
Oczy możesz wykonać również z nori (alg morskich do sushi). W tym przypadku do ich wycięcia możesz użyć dziurkacza.
8
Robienie kurczaków z jajek 8
Oczy przyklejaj do piskląt i kwoki za pomocą odrobiny majonezu i wykałaczki.
9
Robienie kurczaków z jajek 9
Grzebień dla matki - kwoki wykonaj z cienkich plastrów papryki. Dobrze jest zrobić małe nacięcie w białku i włożyć w nie paprykę.
10
Kurczaki wielkanocne z jajek
Włóż pisklaki i matkę kwokę do wytłaczanki po jajkach. Gotowe!
Strona 1 z 11

Powiązane porady

biała kiełbasa
Jajka po szkocku
Lukier królewski

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zuziazyl
28.03.2013
Są świetne po prostu smiechowe.