zajączek ze skarpetki

Jak zrobić zajączka wielkanocnego ze skarpetki?·

Rose - specjalista Tipy.pl
zajączek ze skarpetki
1 z 8
Szukasz prostych w przygotowaniu dekoracji wielkanocnych, które mogłabyś wykonać wraz z dziećmi? Polecam zajączki zrobione z dziecięcych skarpetek. Ich przygotowanie sprawi radość wszystkim członkom rodziny, a same zajączki ozdobią zarówno wielkanocny koszyczek, jak i stół.
P

* skarpetki niemowlęce
* wypełnienie (może być wata lub watolina)
* gruba nitka lub mulina
* nożyczki

1
zajączek wielkanocny - krok 1
Przyjrzyj się skarpetce. Z prawie całej stópki zrobisz tułów zajączka, a pięta będzie jego głową. Z „cholewki” zaś wykonamy uszy.

Włóż trochę wypełnienia w stópkę skarpetki, dobrze dociskając je w kierunku palców. Wypełnienia powinno być tyle, by wypchać skarpetkę, ale nie rozciągnąć jej. Miejsce, gdzie na skarpetce zaczyna się pięta, obszyj ściegiem przerywanym, a następnie pociągnij nitkę, marszcząc i zamykając otwór. Owiń nitkę dookoła szycia kilkukrotnie, zawiąż i utnij.
2
zajączek wielkanocny - krok 2
Na górze „palców” skarpetki ściegiem przerywanym przeszyj kółko o średnicy około 3 cm. Następnie pociągnij nitkę, zbierając skarpetkę i wypełnienie w malutki, sterczący ogonek. Owiń go kilkukrotnie nitką, zawiąż ją na supełek i utnij.
3
zajączek wielkanocny - krok 3
Żeby zrobić głowę zajączka, włóż odrobinę wypełnienia w część skarpetki stanowiącą piętę. Przeszyj skarpetkę powyżej pięty ściegiem przerywanym, dobrze wepchnij do środka wypełnienie i ściągnij nitkę, zamykając otwór. Owiń miejsce szycia nitką, zawiąż ją na supeł i odetnij.
4
zajączek wielkanocny - krok 4
W górnej części skarpetki wytnij kształt „V” (patrz na zdjęcie obok).
5
zajączek wielkanocny - krok 5
Dolną część tak powstałych uszu zawiń do środka i zszyj. Następnie zszyj ze sobą uszy w miejscu łączenia.
6
zajączek wielkanocny - krok 6
Ostatecznie uformuj głowę i uszy zajączka(np. odchyl je lub odegnij) i zabezpiecz szwem.
7
zajączek wielkanocny - krok 7
Gotowy zajączek będzie doskonałą dekoracją koszyczka wielkanocnego.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Serwetka złożona w wachlarz
Pisanka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane