maseczka z miodu i cynamonu

Jak zrobić maseczkę z miodu i cynamonu?

visage - specjalista Tipy.pl
Maseczka z miodu, cynamonu i gałki muszkatołowej łagodzi napiętą, podrażnioną czynnikami zewnętrznymi cerę. A jej zapach? Jest naprawdę oszałamiający! Gałka muszkatołowa i miód mają właściwości przeciwzapalne, redukujące opuchliznę i zaczerwienienia. Zmniejszają widoczność blizn potrądzikowych i zapobiegają infekcjom skórnym. Ziarnista struktura zmielonej gałki muszkatołowej i cynamonu działa dodatkowo jak peeling w momencie, gdy zmywasz maseczkę z twarzy.
P

* 2 łyżki miodu
* 1 łyżeczka mielonego cynamonu
* 1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej

1
Zanim nałożysz maseczkę na twarz, pamiętaj, by przeprowadzić test na małym, niewidocznym obszarze skóry (np. po wewnętrznej stronie nadgarstka). Maseczki domowej roboty, podobnie jak inne kosmetyki, mogą bowiem wywoływać reakcje alergiczne.
2
W małej miseczce zmieszaj ze sobą 2 łyżki miodu, 1 łyżeczkę cynamonu i 1 łyżeczkę gałki muszkatołowej. Maseczka powinna mieć konsystencję gęstej papki.
3
Nałóż maseczkę na oczyszczoną i osuszoną twarz i pozostaw na 30 minut. Po tym czasie zmyj ją ciepłą wodą, delikatnie wcierając maseczkę w twarz kolistymi ruchami (złuszczysz w ten sposób martwy naskórek).
4
Na koniec pamiętaj, by nałożyć na twarz ulubiony krem nawilżający.

Powiązane porady

maseczka z jajka
trądzik
imbir

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ceromaniaczka
02.11.2016
Broń Boże nie używajcie tej maseczki na podrażnioną skórę! Galka muszkatołowa i cynamon są przyprawami rozgrzewającymi co przy podrażnionej cerze pali żywym ogniem. Kiedy próbowałam ją zmyć drobinki tych ziół drapały jak papier ścierny. Myślałam, że się popłaczę. W efekcie byłam cała czerwona, twarz piekła mnie jak nie wiem a nałożenie kremu po tym dramacie było wręcz torturą!