Kolacja z winem

Jak wykorzystać resztki wina?
AroraArora - specjalista Tipy.pl

Większość win po otwarciu nadaje się do spożycia przez około 5 dni jeśli jest szczelnie zakorkowana i przechowywana w lodówce. Tak czy inaczej większość z nas po prostu wylewa resztki niedopitego wina, którego często są większe ilości. Po imprezie może się okazać, że zlewków jest więcej niż kilka kieliszków - ba, czasami całe butelki. Jak zatem można wykorzystać resztki wina? Oto kilka przykładów:
1
Owoce z syropem z wina
Zrób sos z grzańca

Ten sos będzie wyśmienicie smakować do naleśników, lodów, ciastek, jogurtów i owoców. Do jego zrobienia możesz użyć zarówno taniego jak i drogiego wina, białego i czerwonego oraz różnych mieszanek (zlewek) win.

Przepis znajdziesz tu -> sos z wina.

2
Dodawaj wino do posiłków, aby wzbogacić ich smak

Jeśli planujesz posiłki z wyprzedzeniem to przygotuj menu, w którym będzie można wykorzystać resztki wina. Jeśli planowanie nie jest dla ciebie, to trzymaj zakorkowane wino w lodówce i improwizuj w kuchni dodając go do różnych posiłków. Wino możesz dodać do ciemnych sosów i tych bazujących na pomidorach, do gulaszu wołowego, krewetek czy zupy jak również do marynowania wołowiny, kurczaka i ryb.

3
Gotuj w nim

Wino, które już dawno temu zostało odkorkowane może nie nadawać się do picia, ale nadal jest świetne do duszenia mięs i warzyw. Możesz również zrobić doskonałe fondue serowe!

4
Zamróź je!

Resztki wina wlej do pojemnika na kostki lodu i włóż do zamrażalnika. Jak już się zamrożą, wyciągnij je, przełóż do hermetycznego pojemnika i przechowuj w najchłodniejszej części zamrażarki. Zamrożone kostki wina używaj do gotowania i do zimnych drinków takich jak szprycer czy poncz. Dzięki temu drink nie będzie wodnisty (w przeciwieństwie do dodania kostek lodu).

5

Usuń plamy z czerwonego wina

Resztki białego wina pomogą usunąć ci plamy z wina czerwonego. Najlepiej usuwać takie plamy póki są świeże, jednak, jeśli masz stare plamy z czerwonego wina to dlaczego nie spróbować? Polej plamę z czerwonego wina kilkoma kroplami wina białego, przyłóż czystą, wilgotną szmatkę i uciskaj. Powtarzaj tą czynność, aż do czasu całkowitego zniknięcia plamy.

6
Zrób sangrię

Zarówno wino czerwone jak i białe może być użyte do zrobienia różnych rodzajów sangrii oraz innych alkoholi takich jak brandy.

7
Dodaj resztki wina do sosu winegret lub dressingu do sałaty zamiast używać tradycyjnego octu
8
Zrób ocet

Ocet można zrobić nawet przez przypadek pozostawiając wino w temperaturze pokojowej na dłuższy okres czasu (ok 2 tygodnie) i od czasu do czasu je odkorkowywać. Jeśli jednak chcesz, aby był naprawdę dobry wypróbuj któregoś z gotowych przepisów.

9
Nie wyrzucaj korków po winie!

Z nich też można zrobić wspaniałe rzeczy! Zobacz co zrobić z korków po winie!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane