Ocet domowej roboty

Jak zrobić ocet z wina?
AroraArora - specjalista Tipy.pl

Ocet winny można zrobić samemu w domu i to bez większego wysiłku. Ocet ten robi się oczywiście z wina (białego lub czerwonego) - a najlepiej z jego resztek, które pozostają w butelkach po wszelkich uroczystościach czy imprezach. Im lepsza jakość wina tym lepszy ocet.
1
Najprostsza metoda robienia wina

Pozostaw w butelce około 3/4 wina i pozostaw w temperaturze pokojowej przez 2 tygodnie (codziennie na kilka-kilkanaście minut odkorkowywać), aby sfermentowało. Po tym czasie zlej ocet bez osadu do szklanych, niedużych butelek i szczelnie zakorkuj. Aby zatrzymać osad można przelać wino przez gazę.

2
Stała dostawa octu

Powyższa technika robienia octu w domu jest dobra, jednak uzyskuje się z niej tylko niepełną butelkę. Jeśli chcesz zawsze mieć ocet pod ręką i na bieżąco wykorzystywać resztki wina będziesz potrzebować dużego, szklanego słoja z szerokim ujściem (minimum 4 litrowego). Słój umyj i wysusz a następnie przelej do niego około 1 litr wina i szklankę gotowego octu. Słój trzymaj przez większość czasu zakręcony - odkręcaj go tylko na pół godziny każdego dnia. Po kilku tygodniach na dnie słoja osadzi się osad, zaś ocet który będzie ponad nim będzie gotowy do spożycia. Od czasu do czasu upuszczaj nieco gotowego octu i zastępuj jego miejsce winem, aby utrzymać ten sam poziom w słoju.

3
Ocet winny aromatyzowany

Świeże zioła wypłucz w zimnej wodzie i dobrze osusz. Średniej wielkości buteleczki umyj i wyparz we wrzątki. Do każdej z buteleczek włóż odpowiednią ilość ziół i zalej je podgrzanym octem (nie ma być gorący tylko letni). Buteleczki pozamykaj i przechowuj w lodówce.

Zioła, przyprawy i owoce do wyboru np. rozmaryn, melisa, estragon, tymianek, bazylia, goździki, zioła prowansalskie, liść laurowy, ostra papryczka, pieprz, czosnek, szalotka, seler, maliny, pomarańcza, cytryna.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane