Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie właściwości ma zielony groszek?

Jakie właściwości ma zielony groszek?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Zielony groszek to jedno z najczęściej nienawidzonych warzyw przez dzieci. Ale i niektórzy dorośli za nim nie przepadają. Te zielone kuleczki maja jednak wiele zalet i mogą dla nas i dla naszych organizmów zrobić wiele dobrego. Warto więc przemycać go dzieciom i dorosłym niejadkom w różnej formie, aby mimo wszystko groszek trafił do ich brzuchów. Jakie zalety ma zielony groszek i dlaczego warto go jeść – odpowiedź poniżej.
1
właściwości zielonego groszku - krok 1

Zielony groszek zawiera mnóstwo witamin i minerałów. W 145 gramach zielonego groszku znajduje się 117 kalorii. Możemy w nim znaleźć witaminy A, C, E, K, B1, B2, B3, B6 i kwas foliowy. Ponadto groszek dostarczy nam minerałów takich jak wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód, błonnik pokarmowy czy potas.

2
właściwości zielonego groszku - krok 2

Jako świetne źródło antyoksydacyjnych witamin A, C i E zielony groszek neutralizuje wolne rodniki w organizmie, dzięki czemu zmniejsza ryzyko uszkodzenia żył. Co za tym idzie redukuje poziom odkładającego się w żyłach cholesterolu. Jakie są tego skutki? Same pozytywy! Zmniejszają się szanse wystąpienia chorób serca, udaru, miażdżycy naczyń krwionośnych, artretyzmu. Usprawnia się przepływ krwi w organizmie.

3
właściwości zielonego groszku - krok 3

Kwas nikotynowy zawarty w zielonym groszku pomaga w redukcji cholesterolu.

4
właściwości zielonego groszku - krok 4

W groszku znajdziemy również luteinę. Udowodniono, iż ma ona znaczny udział w walce ze zwyrodnieniem plamki żółtej i kataraktą.

5
właściwości zielonego groszku - krok 5

Obecne również w groszku witamina B6 i kwas foliowy dobroczynnie wpływają na układ krwionośny poprzez redukowanie gromadzenia się aminokwasu znanego pod nazwą homocysteina. Homocysteina uważana jest za czynnik ryzyka rozwoju zmian miażdżycowych i zakrzepowych. A jeśli system krwionośny działa prawidłowo, ryzyko jego chorób jak i chorób serca spada.

6
właściwości zielonego groszku - krok 6

Jako, że zielony groszek jest naładowany żelazem, jego regularne spożywanie redukuje zmęczenie i znużenie, wspomaga prawidłowe formowanie się komórek oraz niweluje ryzyko wystąpienia anemii. Co więcej, żelazo jest bardzo ważnym składnikiem biorącym udział w przepływie tlenu z płuc do komórek całego ciała.

7
właściwości zielonego groszku - krok 7

Błonnik pokarmowy zawarty w zielonym groszku utrzymuje prawidłowy system pracy układu trawiennego, a dzięki temu można kontrolować wagę. Błonnik uważany jest również za bardzo pomocny w walce z rakiem, obniżeniem poziomu złego cholesterolu, zapobiega zaparciom i dobroczynnie wpływa na pracę jelit.

8
właściwości zielonego groszku - krok 8

W zielonym groszku znaleźć również można sól kwasu foliowego (folian), który jest niezbędny w prawidłowej syntezie DNA wewnątrz komórek. Jeśli więc jesteś w ciąży spożywaj dużo zielonego groszku.

9
właściwości zielonego groszku - krok 9

Witaminy A i C pomagają zredukować ryzyko niemal wszystkich rodzajów raka, w tym raka płuc, raka odbytu, raka trzustki, piersi, prostaty, szyjki macicy, chłoniaka czy białaczki. Jedz więc nie tylko groszek, ale wszystkie pokarmy zawierające te witaminy.

10
właściwości zielonego groszku - krok 10

Spożywanie zielonego groszku przyspieszy również pracę systemu immunologicznego, wspomoże wzrok, doda energii i ustabilizuje poziom cukru we krwi.

Przeczytaj teraz: Jak zaparzać Yerba Mate?
 4.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

ki - 2016-06-13
posiej go:)jest prosty w uprawie:)pzdr
gość - 2015-05-18
Lubię świeży groszek chrupać na surowo, ale niestety, prawie nigdzie go nie można kupić.
meszekowy - 2013-08-08
Zielony groszek to zdrowe warzywo ,którego nie powinno zabraknąć w każdej diecie.
 
Oczyszczanie organizmu jest niczym innym jak pozbywaniem się ze swojego ciała wszelkich toksycznych substancji. Takie...
Jak oczyścić organizm?
Oczyszczanie organizmu jest niczym innym jak pozbywaniem się ze swojego ciała wszelkich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt