leki, tabletki

Jak wybrać lek przeciwbólowy?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Boli Cię ząb, kręgosłup czy brzuch? Od razu sięgasz po tabletkę, która ukoi Twój ból. Często nie zwracamy uwagi, jakie to tabletki i bierzemy te, które mamy pod ręką. Ważne tylko, by nam pomogły. Jest to jednak jeden z najczęściej popełnianych błędów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak dobrać właściwy lek przeciwbólowy.
1
Tabletki przeciwbólowe powinniśmy brać dopiero wtedy, gdy ból się pojawi. W żadnym wypadku nie należy brać ich "na wszelki wypadek". Każdy lek powinien być dostosowany do rodzaju dolegliwości. Pamiętaj, by przeczytać załączoną ulotkę i nie przekraczać zalecanej dawki. Z pewnością nie zwiększy to skuteczności leku, ani też nie przyspieszy jego działania. Wręcz przeciwnie – mogą wówczas wystąpić działania niepożądane.
2
Ból zębów jest jednym z najbardziej odczuwalnych i dokuczliwych. Jego przyczyną jest rozwijający się stan zapalny. Musisz, więc udać się do dentysty, ale czekając na wizytę możesz uśmierzyć ból stosując leki zawierające substancje o silnym działaniu przeciwbólowym, np. Pyralginum lub leki mające dodatkowo działanie przeciwzapalne, zawierające ibuprofen, np. Nurofen forte.
3
Bóle miesiączkowe są bardzo częstą dolegliwością występującą u kobiet. Aby je uśmierzyć, najlepiej sięgnąć po leki zawierające w swym składzie paracetamol, np. Apap extra. Pamiętaj, by podczas miesiączki unikać preparatów zawierających kwas acetylosalicylowy, np. Polopiryna, składnik ten może nasilić krwawienie.
4
Bóle stawów i kręgosłupa często zmuszają nas do przyjmowania silnych leków przeciwbólowych. Podczas ich stosowania należy przestrzegać zalecanych dawek. Szczególnie niebezpieczne jest nadużywanie leków zawierających kwas acetylosalicylowy oraz ibuprofen lub diklofenak. Leki tego rodzaju należy zażywać po jedzeniu popijając szklanką wody. Polecam stosować jednocześnie lek osłonowy na żołądek. Skutecznym preparatem jest Aleve. Jeśli jednak dolegliwości nie są zbyt silne zastosuj maść lub żel. Substancje aktywne przenikną przez skórę i zostanie wchłonięta, a Ty uchronisz swój żołądek.
5
Ból brzucha wymaga zastosowania specjalnych leków. Skuteczne będą preparatu rozkurczowe, te, które hamują wydzielanie kwasu solnego czy ułatwiają przepływ żółci. Pamiętaj, że na bóle brzucha nie pomogą zwykłe tabletki, skuteczne będą: No-spa lub Ranigast.
?

Wskazówki
* Podczas stosowania leków przeciwbólowych unikaj alkoholu, jego połączenie z lekami ma zły wpływ na wątrobę.
* Leki przeciwbólowe najlepiej popijaj wodą.
* Jeśli ból nie ustąpi w ciągu 2 dni, koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane