Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić nuggetsy?

Jak zrobić nuggetsy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli masz ochotę na nuggetsy, wcale nie musisz wychodzić z domu i kierować się w stronę miejsc, w których możesz je zakupić. No, chyba, że do sklepu po kurczaka, lub inne składniki. Zrobienie nuggetsów wcale nie jest trudne, a przynajmniej masz pewność, co znajduje się na Twoim talerzu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2-3 piersi z kurczaka, 2 małe jajka, szklanka bułki tartej lub płatków kukurydzianych, 1/3 szklanki startego parmezanu, 1/2 łyżeczki sproszkowanej papryki, 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego, sól, pieprz, olej.
1
Piersi z kurczaka powinny być bez skórki i bez kości. Umyj je i pokrój w średniej wielkości kostkę. Posól i popieprz kawałki kurczaka.
2
Jajka rozbij do miseczki i rozbij widelcem.
3
W osobnej miseczce połącz ze sobą bułkę tartą, ser, paprykę i czosnek. UWAGA: zamiast bułki tartej możesz użyć płatków kukurydzianych, a wtedy nuggetsy będą bardziej chrupiące. Po prostu rozwałkuj płatki kukurydziane, aby się pokruszyły i zastąp nimi bułkę tartą.
4
przygotowanie nuggetsów
Najpierw obtocz każdy kawałeczek kurczaka w jajku, a potem otocz go w bułce tartej z przyprawami. Gotowe kawałki odkładaj na osobny talerz.
5
Na dużej patelni rozgrzej trochę oleju.
6
Na rozgrzany olej wrzuć przygotowanego kurczaka i smaż go przez kilka minut, obracając często, aby każdy kawałek obsmażył się z wszystkich stron.
7
Gdy nuggetsy będą gotowe (powinny mieć złoty kolor) zdejmij je z patelni i wyłóż na papierowy ręcznik, aby wsiąknął on nadmiar oleju z nuggetsów.
8
nuggetsy
Nuggetsy podawaj jeszcze ciepłe koniecznie z sosem pomidorowym lub czosnkowym.
9
sos pomidorowy

Chcesz poznać przepis na sos pomidorowy? Kliknij TUTAJ.

10
sos czosnkowy

Chcesz poznać przepis na sos czosnkowy? Kliknij TUTAJ.

Jak zrobić sos czosnkowy?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
Jak zrobić pączki z budyniem?
Jak zrobić domowy sos do pizzy (pomidorowy)?
Wskazówki
  • Zanim obtoczysz kawałki mięsa w jajku możesz najpierw obtoczyć je w mące, dopiero potem w jajku, a na końcu w bułce tartej. Wiele osób preferuje ten sposób.
 4.1/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Tata - 2015-01-12
Dzięki! Dla was to bułka z masłem, ale ja dziękuję bardzo. Mój syn jadł aż mu się uszy trzesly ;) nie miałem papryki, to dałem curry. Super smakowało. Pozdrawiam!
Silminyel - 2014-02-06
Nuggetsy są niezastąpione podczas leniwych wieczorów przy dobrym filmie. Naprawdę je lubię i dość często robię. Odważnym osobom radzę spróbować sosu śliwkowego na ostro. W zasadzie sos to taki mój odrobinę pokręcony wynalazek (lubię eksperymentować w kuchni). Kiedyś robiąc nuggetsy wpadłam na niego i ostatecznie skończyło się na tym, ze teraz robię go za każdym razem i sos kończy się szybciej niż sos czosnkowy czy pomidorowy :). Sos jest słodko-ostry. Powidła śliwkowe mieszam ze sporą ilością przypraw (ostra papryka, pieprz, delikat do mięs, curry), mieszam i dopełniam ostrym keczupem (powideł powinno być niewiele więcej niż keczupu). Po dokładnym wymieszaniu wychodzi dość gęsty sos o dość egzotycznym smaku, który naprawdę fenomenalnie smakuje do nuggetsów.
 
Zamiast tradycyjnego czerwonego sosu do pizzy wypróbuj biały sos czosnkowy. Podstawą w tym przepisie jest pieczony...
Jak zrobić sos czosnkowy do pizzy?
Zamiast tradycyjnego czerwonego sosu do pizzy wypróbuj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt