nugetsy z kurczaka

Jak zrobić nugetsy z kurczaka?

Reginka - specjalista Tipy.pl
Nugetsy z kurczaka są wspaniałą przekąską. W tym przepisie znajdziecie zarówno mąkę jak i bułkę tartą panko, dzięki której kurczak jest chrupiący i delikatny.
P

* 4 piersi kurczaka pokrojone w małą kostkę
* 2 szklanki mąki
* 2,5 łyżeczki soli
* 3/4 łyżeczki pieprzu
* 1/8 łyżeczki papryki
* 1/8 łyżeczki czosnku granulowanego
* 1/8 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 jajko (ubite)
* 1 szklanka mleka
* 2 szklanki bułki tartej panko
* olej (do głębokiego smażenia)

1
Do małej miseczki wbij jedno jajko, wlej szklankę mleka i dobrze wymieszaj. W drugiej miseczce zmieszaj ze sobą mąkę, sól, pieprz, paprykę, czosnek i proszek do pieczenia. Do trzeciej miseczki nasyp bułkę tartą panko. Piersi kurczaka pokrój w kostkę.
2
Kawałki kurczaka obtocz najpierw w mieszance mącznej, następnie zanurz w jajku i obtocz w bułce panko. Odłóż na talerzyk. Jak już kawałki kurczaka przeschną powtórz cały proces - mąka, jajko, bułka. Dzięki podwójnemu panierowaniu nugetsy będą bardziej chrupiące.
3
Rozgrzej olej na głębokiej patelni do 190 stopni C (kilka centymetrów oleju, aby kawałki kurczaka się całkiem w nim zanurzyły). Wrzucaj nugetsy porcjami (nie wszystkie na raz) i smaż przez kilka minut na złoto-brązowy kolor. Po tym czasie wyciągnij je z oleju i przełóż na głęboki talerz wyłożony ręcznikami papierowymi, aby odciągnąć nadmiar tłuszczu.
?

Wskazówki
* Ilość składników w przepisie wystarczy na 4 porcje.

Powiązane porady

Pieczarki nadziewane kurczakiem i fetą
smażona mozzarella
duszone pory

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kondziu
12.11.2014
całkiem dobre ,dzieciaki wpierdalają aż miło :)
topielica
17.08.2013
Można też użyc panierki z płatków kukurydzianych ,kruszymy je w talerzu np.tłuczkiem a potem panierujemy w niej nugetsy -ta panierka jest naprawdę chrupiąca -dzieci ją uwielbiają.