Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak rozsadzić aloes?

Jak rozsadzić aloes?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Aloes ma wspaniałe właściwości lecznicze i kosmetyczne jak również jest atrakcyjną rośliną doniczkową. Rozmnażanie aloesu polega wysiewie z nasion lub poprzez odnóżki.
1

Rozmnażanie przez odnóżki

Oddziel od aloesu odnóżkę podczas przesadzania rośliny. Korzenie odnóżki powinny być jędrne i zdrowe. Jeśli któreś z nich są miękkie i szare to je obetnij ostrym i czystym nożem. Miejsce cięcia możesz osuszyć papierowym ręcznikiem oprószyć węglem, aby nie doszło do zakażenia całej rośliny. W przypadku, kiedy korzenie będą lepiące to przepłucz je pod bieżącą wodą.

2
Doniczkę na nową roślinę wypełnij ziemią uniwersalną zmieszaną ze żwirem lub piaskiem (może być ziemia dla kaktusów lub nawet w ostateczności tylko ziemia uniwersalna - też urośnie) i włóż do niej odnóżkę aloesu. Ziemię ugnieć i podlej - aby się lepiej zbiła. Poczekaj, aż woda się odsączy na podstawkę i ją wylej. Aby pozbyć się nadmiaru wody możesz również położyć pod doniczkę, na podstawkę kilka warstw ręcznika papierowego. Dosyp do doniczki ziemi i nie podlewaj przez co najmniej miesiąc.
3

Rozmnażanie z nasion

W Polsce istnieje możliwość rozmnażania aloesu praktycznie tylko poprzez oddzielanie odrostów korzeniowych. Aby wysiać aloes potrzeba dojrzałych nasion - problem w tym, że nasiona zbyt szybko tracą zdolność kiełkowania. Zanim nasiona pojawią się na półkach sklepowych, poleżą i zanim my je kupimy to są już zupełnie nieprzydatne.

4
Jeśli mamy nasiona to należy je wysiać do skrzynek od lutego do kwietnia do piaszczystej ziemi. Skrzynki najlepiej postawić w półcieniu, w temp. 21 stopni C. Ziemi nie należy przesuszać - powinna być przez cały czas delikatnie wilgotna.
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak dbać o anturium?
Jak pielęgnować skrzydłokwiat?
10 właściwości leczniczych aloesu
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować aloes?
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Aloes to roślina przypominająca z wyglądu agawę, osiągająca w środowisku naturalnym do 5 metrów wysokości, a uprawiana...
Jak stosować aloes?
Aloes to roślina przypominająca z wyglądu agawę, osiągająca w środowisku naturalnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt