doniczki z wydmuszek

Jak zrobić ozdoby wielkanocne - doniczki z wydmuszek?

MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl
Kto powiedział, że ozdoby wielkanocne muszą być oklepane i nudne? Zamiast malować jajka, zrób z nich urocze, miniaturowe doniczki. W końcu jajko to symbol życia, a cóż lepiej to odzwierciedli, jeśli nie małe, żywe roślinki umieszczone w kolorowych wydmuszkach. Tak niezwykłej wielkanocnej dekoracji twoi bliscy na pewno jeszcze nie widzieli.
P

* duże jajka
* ostry nóż kuchenny
* mały nożyk z ostrym końcem
* ziemia uniwersalna
* sadzonki roślin (np. smagliczki)
* mech (opcjonalnie)

1
Trzymając duże jajko poziomo, zdecydowanie stuknij jego węższy koniec nożem, tak, żeby rozłupać skorupkę. Lekko obróć jajko i uderz nożem drugi raz, żeby usunąć górną część skorupki. Zawartość jajka wylej do miseczki (przyda się w kuchni), a skorupkę opłucz.
2
Z drugiej strony jajka zrób niewielki otworek za pomocą ostrego szpica małego nożyka.
3
Przygotuj małe sadzonki roślin. Połowę ziemi zgromadzonej na korzeniach sadzonek usuń.
4
Włóż korzenie wraz ze zgromadzoną na nich ziemią do skorupek. Uzupełnij ziemię w skorupkach do takiego poziomu, żeby całkowicie przykrywała korzenie.
5
Wydmuszkowe doniczki możesz umieścić w wytłaczance na jajka. Niektóre jej otwory udekoruj mchem.
?

Wskazówki
* Wydmuszki, z których będziesz robić doniczki, możesz wcześniej zafarbować.
* Pamiętaj, że sadzonki wymagają odpowiedniego podlewania. Otworek u dołu wydmuszki pozwoli im pozbyć się nadmiaru wody.

Powiązane porady

Serwetka złożona w wachlarz
drzewko z gałązek i bibuły
Dekoracja stołu wielkanocnego

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane