Eklerki z kremem

Jak zrobić eklerki?

KochiKochi - specjalista Tipy.pl
Eklerki są jednymi z ulubionych ciast zarówno dzieci jak i dorosłych. Do tego przepisu możesz użyć innego kremu niż proponowany tu krem waniliowy. Może on być śmietankowy czy budyniowy. Może to być również bita śmietana. Wybór należy do ciebie.
P

* 100 gram masła
* 1 szklanka wody
* 1 szklanka mąki
* 4-5 jajek
* 1 łyżeczka cukru
* 1/3 łyżeczki soli

1
Eklerki przepis 1
Przygotuj wszystkie składniki na eklerki.
2
Eklerki przepis 2
Do garnka z grubym dnem wlej szklankę wody, dodaj masło i zagotuj na średnim ogniu.
3
Eklerki przepis 3
Mieszaj, aż masło się całkowicie roztopi i dodaj mąki.
4
Eklerki przepis 4
Trzymaj garnek na ogniu i energicznie mieszaj łyżką (najlepiej drewnianą). Jak już całość zacznie się odrywać od ścianek garnka i wokół łyżki zrobi się gruda wyłącz ogień, przykryj garnek pokrywką i odstaw na bok na 10-15 minut.
5
Eklerki przepis 5
Do ciasta dodawaj po jednym jajku na raz cały czas mieszając (jak już wmiesza się dobrze jedno jajko to możesz dodać kolejne). Jajka wcześniej wbijaj do szklanki lub kubeczka i delikatnie zmieszaj. Będziesz potrzebować 4 lub 5 jajek w zależności od ich wielkości. Ciasto powinno być gęste i nie może spływać z łyżeczki (jeśli ciasto będzie zbyt płynne to eklerki wyjdą płaskie, jeśli ciasto będzie zbyt gęste wówczas eklerki nie urosną i mogą się nierówno upiec).
6
Eklerki przepis 6
Wyłóż papierem dwie blachy do pieczenia. Przełóż ciasto do szprycy (jeśli jej nie masz to możesz użyć woreczka foliowego). Pamiętaj, że ciasto podczas pieczenia urośnie przynajmniej dwukrotnie, więc musisz pozostawić wystarczającą ilość miejsca pomiędzy kolejnymi eklerkami.

Możesz przygotować eklerki w różnych kształtach - okrągłe i podłużne.

Rozgrzej piekarnik do 205 stopni C. Upewnij się że piekarnik jest dobrze nagrzany i włóż do środka jedną blachę. Nie otwieraj drzwiczek piekarnika do czasu, aż eklerki będą gotowe - w innym wypadku nie urosną. Piecz je przez 20 minut po czym zmniejsz temperaturę do 180 stopni C i piecz przez kolejne 10 minut.
7
Eklerki przepis 7

Podczas pieczenia eklerek zrób do nich nadzienie - krem waniliowy i odstaw go na bok do wystygnięcia. Przepis znajdziesz tu -> krem waniliowy.

8
Eklerki przepis 8
Wyciągnij eklerki z piekarnika, zwiększ temperaturę do 205 stopni C, poczekaj aż piekarnik się nagrzeje i upiecz kolejną partię eklerków (20 minut w temperaturze 205 stopni C i 10 minut w temperaturze 180 stopni C). Każdą z eklerek nakłuj 2-3 razy wykałaczką.
9
Eklerki przepis 9
Zanim zaczniesz nadziewać eklerki poczekaj, aż ciasto zupełnie wystygnie.
10
Eklerki przepis 10
Nadzienie - krem przełóż do szprycy i nadziej wszystkie eklerki (zarówno eklerki jak i krem musi być w temperaturze pokojowej podczas nadziewania).
11
Eklerki
Eklerki przed podaniem włóż do lodówki do schłodzenia. Po przełożeniu na talerz posyp cukrem pudrem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Topienie czekolady
ciasto z herbatnikami
deser z masłem orzechowym w pucharku

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

anecia
07.10.2013
można zamiast masłą użyć margaryny do smarzenia? bo nie jestem pewna a nie chce zepsuć...
Lukrecja
17.03.2013
Przepis wydaje się łatwy, a eklerki pyszne:) na pewno wyprubuję